افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کمک ۵۳ میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای ترویج نماز

  • کد خبر: ۳۴۱۰۲
  • ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
کمک ۵۳ میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای ترویج نماز
رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری مشهد، خواستار اطلاع رسانی رسانه‌ها درباره اقدامات مدیریت شهری برای ترویج نماز شد
بنیامین یوسف‌زاده/ شهرآرانیوز - وقتی از شهرداری سخن می‌گوییم، شاید اقداماتی که به ذهن متبادر شود، توسعه فضای سبز، اجرای آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها و انجام عملیات ریز و درشت عمرانی باشد. به معنای دیگر، به وجه فرهنگی اقدامات شهرداری و از آن مهم تر، نقش شهرداری در توسعه امور مذهبی کمتر توجه می‌شود؛ موضوعی که رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری مشهد بر آن صحه می‌گذارد و خواستار اطلاع رسانی بیشتر رسانه‌ها درباره اقداماتی است که این روز‌ها ازسوی مدیریت شهری برای ترویج نماز و اشاعه امور دینی در جای جای شهر انجام می‌شود.
حجت الاسلام تقی خادم در گفت وگویی با شهرآرا به تحولی که در این دوره مدیریت شهری در حوزه ستاد اقامه نماز شهرداری مشهد شکل گرفته است، اشاره کرد و گفت: تمام هدف ما اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب برای برپا داشتن نماز است و در این مسیر، کار‌های زیادی را در این دوره آغاز کرده ایم.


فعال سازی ستاد اقامه نماز در شهرداری‌های مناطق
وی با اشاره به تغییراتی که در چارت مناطق شهرداری مشهد در این زمینه به وجود آمده است، ادامه داد: با اهتمام شهرداری مشهد، ستاد اقامه نماز که تاکنون فقط در ستاد مرکزی شهرداری فعال بود، در شهرداری‌های همه مناطق آغاز به کار کرده است و در حکمی ازسوی محمدرضا کلائی، شهرداران مناطق سیزده گانه به سمت رؤسای این ستاد‌ها منصوب شده اند. به گفته رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری مشهد با این حرکت، اقداماتی که در حوزه برپایی نماز در مناطق صورت می‌گیرد، نظام‌مند شده و شهردار هر منطقه ملزم به برگزاری جلسات مستمر برای این مهم است.
وی اضافه کرد: تشکیل ستاد‌های اقامه نماز در شهرداری‌های سیزده گانه، اقدامی شایسته قدردانی است که باعث رفع مشکلات پیش رو برای اقامه نماز جماعت در مناطق و سازمان‌های تحت امر مدیریت شهری خواهد شد. خادم همچنین به ارتباط بسیار خوب این مجموعه با ستاد اقامه نماز کشور و استان اشاره کرد و گفت: دراین راستا شهردار با امضای تفاهم نامه‌ای با حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، از سلسله اقداماتی خبر داد که قرار است به منظور تکریم جایگاه نماز ازسوی مدیریت شهری انجام شود.


هزینه میلیاردی شهرداری برای نماز
رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری مشهد همچنین به هزینه چندده میلیاردریالی نقدی و غیر نقدی شهرداری مشهد برای نماز و عبادات اشاره کرد و گفت: این مجموعه در سال رقمی بین ۳۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت غیرنقدی برای تجهیز، ساخت و توسعه مساجد مشهد کمک می‌کند که رقم شایان توجهی به حساب می‌آید.
وی تاکید کرد: شهرداری مشهد به ویژه در پنجمین دوره کاری خود، برای توسعه و ترویج بیشتر دین، سرمایه گذاری بسیار انجام داده است، اما شهروندان فعالیت‌های این مجموعه را بیشتر مربوط به پروژه‌های عمرانی و ایجاد فضای سبز می‌دانند.


انتقاد از بی توجهی به مراکز اقامه نماز
خادم درباره اهمال درزمینه ساخت مراکز اقامه نماز در اماکن مختلف شهری نیز انتقادی را مطرح کرد و گفت: بسیاری از بوستان‌ها و پروژه‌های بزرگ عمرانی و خدماتی شهر، نمازخانه یا مکانی مناسب برای اقامه نماز ندارند؛ بنابراین از شهردار و اعضای شورای شهر مشهد تقاضا می‌کنیم طی دستوری به پیمانکاران و معاونت‌های مربوط، این مشکل بزرگ را رفع کنند.
وی مترو و بسیاری از بوستان‌های شهر مشهد را ازجمله مکان‌هایی دانست که نمازخانه ندارند و ادامه داد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، باید کم کاری سال‌های اخیر در حوزه نماز جبران شود و ما نیز براساس همین منویات عمل خواهیم کرد.


ارتباط ۳۸۰ روحانی با ستاد اقامه نماز شهرداری مشهد
خادم از ارتباط ۳۸۰ روحانی با این مجموعه خبر داد و گفت: ۱۴۰ روحانی به عنوان امام جماعت در شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های تابعه فعالیت دارند و ۱۴۰ نفر نیز ازطریق شورا‌های اجتماعی محلات در نقاط مختلف شهر با این مجموعه همکاری می‌کنند. ۱۰۰ روحانی هم که در نمازخانه‌ها و مساجد حاشیه شهر انجام وظیفه می‌کنند، مرتبط با ستاد اقامه نماز شهرداری مشهد هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->