نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

طلای پردردسر کمیل قاسمی!

  • کد خبر: ۳۴۱۱۵
  • ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
طلای پردردسر کمیل قاسمی!
مدال طلای ملی‌پوش کشتی کشورمان در المپیک آتن هر روز یک صاحب جدید پیدا می‌کند
به گزارش شهرآرانیوز؛ مدال طلای کمیل قاسمی، ملی‌پوش کشتی کشورمان در المپیک ۲۰۱۲ لندن، هم داستان جالبی پیدا کرده است. بعد از آنکه اعلام شد فینالیست‌های سنگین‌وزن المپیک دوپینگ کرده‌اند، کشتی‌گیر کشورمان که در آن رقابت‌ها مدال برنز را کسب کرده بود، به‌صورت اتومات صاحب مدال طلا شد؛ اما در روز‌های گذشته و با صحبت‌های علیرضا دبیر به نظر می‌رسد قوانین جدیدی در اتحادیه جهانی کشتی تنظیم شده است که طبق آن، مدال طلای این وزن به‌صورت مشترک بین ۲ ورزشکار توزیع خواهد شد؛ اتفاقی که با واکنش کمیل قاسمی همراه بود و ملی‌پوش سابق کشورمان مدعی شد این قانون دسیسه روس‌هاست تا جایگاه ایران را در رده‌بندی این رقابت‌ها بگیرند و مسئولان فدراسیون کشورمان برای این مهم هیچ تلاشی نمی‌کنند.

قانون سال ۲۰۱۹ اصلاح شد

اتحادیه جهانی کشتی در آخرین به‌روزرسانی کتاب مقرراتش، نسبت به تکمیل قوانین خود درمورد کشتی‌گیرانی که در دیدار فینال دوپینگ کرده باشند، اقدام کرده است. در قوانین سال ۲۰۱۹ میلادی اتحادیه جهانی کشتی، درصورتی‌که نفر اول یک وزن دوپینگ کرده بود، مدال طلا به نفر دوم تعلق می‌گرفت و مدال نقره نیز به کشتی‌گیری که توسط کشتی‌گیر دوپینگی در جریان مسابقات شکست خورده بود و به مدال برنز رسیده بود، تعلق می‌گرفت و مدال برنز آن وزن نیز به نفر پنجم همان گروه اهدا می‌شد. اگر نفر دوم دوپینگ کرده بود، مدال نقره آن فرد به بازنده آن کشتی‌گیر که صاحب مدال برنز شده بود می‌رسید و مدال برنز نیز به نفر پنجم همان گروه اهدا می‌شد.
نکته‌ای که در قانون قبلی اتحادیه جهانی لحاظ نشده بود، این بود که اگر ۲ کشتی‌گیر در دیدار فینال دوپینگ کرده و از جدول مسابقات حذف شده باشند، مدال طلای این وزن به چه کسی خواهد رسید، به‌این‌دلیل که نتیجه این مسابقه با توجه به حذف ۲ کشتی‌گیر معتبر نخواهد بود. اتحادیه جهانی کشتی با توجه به این خلأ قانونی در کتاب مقررات خود در سال ۲۰۲۰ اقدام به به‌روزرسانی قوانین دراین‌زمینه کرد که اگر ۲ کشتی‌گیر در دیدار فینال دوپینگ کرده باشند، مدال طلا به ۲ نفر بازنده این کشتی‌گیران که حائز مدال برنز شده‌اند خواهد رسید و نفرات پنجم نیز صاحب مدال برنز می‌شوند و مدال نقره به کشتی‌گیری داده نخواهد شد.

قاسمی: طلای المپیک برای من است، بدون شریک!

کمیل قاسمی روز گذشته در صفحه مجازی‌اش در اینستاگرام نسبت به این موضوع چنین‌واکنش داد و نوشت: مطابق قانون اتحادیه، طلای سنگین‌وزن برای ایران است. اگر من طلا بگیرم، تیم ایران سوم و روسیه چهارم می‌شود. من صحبت‌های دیشب در دایره طلایی را شنیدم. از اینکه اعلام شد قانونی در اتحادیه جهانی نداشتیم که اگر نفرات برتر دوپینگ کنند چه کسی جایگزین آن‌ها می‌شود، به‌شدت تعجب کردم. چون زمانی که کشتی‌گیر گرجستانی که در المپیک به مدال نقره رسیده بود، دوپینگش مثبت اعلام شد، از بین من و حریف روسی‌ام (بلال ماخوف) که هردو مشترک سوم شده بودیم، حریف روسی‌ام را به‌عنوان نفر دوم معرفی کردند و گفتند مطابق قانون، آخرین نفر بازنده به کشتی‌گیر دوپینگی، جایگزین وی می‌گردد.

برهمین‌مبنا هم وقتی کشتی‌گیر ازبکستانی که در وزن ما مدال طلا گرفته بود، دوپینگش مثبت اعلام شد، اتحادیه جهانی کشتی مرا به‌عنوان نفر اول و دارنده مدال طلای المپیک اعلام کرد. این یعنی اتحادیه جهانی کشتی دراین‌مورد قانون داشته و دارد، اما دیشب اعلام کردند که روس‌ها کشتی‌گیر خودشان را کنار من به‌عنوان دارنده مدال طلا قرار داده و اعلام کرده‌اند که فدراسیون ایران به روس‌ها گفته است ما به پیگیری شما اعتراضی نداریم! این یعنی فقط روس‌ها توانستند نقره خود را طلا کنند.
این‌ها حرف‌هایی است که در داخل زده می‌شود و هیچ‌چیز قطعی نیست. فدراسیون باید پیگیری کند که اتحادیه دراین‌باره قانون دارد و مطابق قوانینش طلا حق ایران است.
آیا اگر الان تست دوپینگ تایمازوف ازبکستانی منفی شود و به او مدال طلا را بدهند، مدال نقره‌ای را که به کشتی‌گیر روس داده بودند، به‌طور‌مشترک به من می‌دهند؟ منتظر پیگیری کمیته ملی المپیک هستم. مطابق قانون اتحادیه جهانی کشتی، طلای سنگین‌وزن المپیک ۲۰۱۲ لندن حق ایران است؛ آن‌هم طلایی بدون‌شریک.

در ضمن اگر ایران طلای سنگین‌وزن را به‌حق و به‌تن‌هایی تصاحب کند، تیم ایران و روسیه به لحاظ مرغوبیت و تعداد مدال مشترکا به مقام سوم خواهند رسید و ایران به لحاظ امتیاز بیشتر سوم و روسیه چهارم می‌شود. روس‌ها بیهوده موضوعی را پیگیری نمی‌کنند. باید از حق تیم کشتی آزاد ایران و کشتی‌گیر ایرانی در المپیک لندن دفاع شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->