تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها
فعال دیرینه محیط زیست درگذشت

« بسکی » به طبیعت پیوست

  • کد خبر: ۳۴۳۰
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
  • ۳
« بسکی » به طبیعت پیوست
«غلامعلی بسکی» فعال محیط‌زیست، بامداد امروز چهارشنبه پس از یک دوره بیماری در سن ۸۸ سالگی درگذشت

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از ایرنا، بر اساس اطلاعیه دفتر موسسه سبزگامان دکتر بسکی، مراسم تشییع پیکر پدر طبیعت ایران ساعت ۱۴ روز جمعه از مقابل بیمارستان بسکی گنبد آغاز و سپس در روستای تنگراه به خاک سپرده می شود.

 

دکتر غلامعلی بسکی در بهمن ماه سال ۱۳۱۰ در سبزوار متولد شد و همواره بعنوان یکی از هواداران برجسته محیط زیست از وی یاد می شود.

 

بسکی از ۶ سال پیش به دلیل سکته مغزی ابتدا در بیمارستان و سپس در منزل بستری و تحت مراقب بوده اما از ۱۶ آبان پارسال به دلیل مشکلات تنفسی به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بسکی در گنبدکاووس منتقل شده بود.

 

وی پس از به پایان رساندن تحصیلات متوسطه، در رشته طب دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه تحصیل داد و درسال ۱۳۴۵ در رشته جراحی زنان از همان دانشگاه فارغ التحصیل شد.

 

دکتر بسکی در سال ۱۳۴۵ بیمارستانی را در شهر گنبدکاووس تاسیس کرد اما در سال ۱۳۴۹ زندگی شهری را رها کرد و زندگی خود را وقف دفاع از محیط زیست نمود.

 

وی درچند دهه اخیر فعالیت های گسترده ای در زمینه حفاظت از طبیعت و محیط زیست انجام داد که راه اندازی بنیاد جهانی دکتر بسکی با عنوان مکتب حرمت حیات با هدف حفظ محیط زیست از آن جمله است.

 

تاسیس بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی، تاسیس مدرسه تیزهوشان و نیز خانه ریاضی استان گلستان و سرای گاندی (تیزهوشان فقیر در روستاها) و وقف ۶ باب منزل مسکونی در مشهد از دیگر فعالیت های این پزشک طرفدار طبیعت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
روح بزرگ این مرد خدایی شاد ،دکتربستکی یک انسان خدایی بود که دارایی اش را به دیگران بخشید
سعيد بسكى
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
1
باعث تاسف كه خبر درگذشت عمو جان را شنيدم
لذا تسليت ويژه به خانواده گراميشون و دختر خانومها
و دامادهاي ايشون و طرفداران محيط زيست ميگم
روزنامه شهرآرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
با سلام . ماهم به شما تسلیت میگوئیم .
روحشان قرین رحمت.
ممنون از همراهی شما
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->