تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

ماجرای مسدودیت کارت بانکی برخی مهاجران افغانستانی چه بود؟

  • کد خبر: ۳۴۳۷۲
  • ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
  • ۱۲
ماجرای مسدودیت کارت بانکی برخی مهاجران افغانستانی چه بود؟
در روز‌هایی که مشهد در وضعیت قرمز کروناست، برخی بانک‌ها اقدام به مسدودکردن کارت بانکی مهاجران افغانستانی کرده‌اند، اقدامی که باعث تجمع بیش از حد در برابر برخی بانک‌های شهر شده و مردمی که کارتشان مسدود شده را با مشکلاتی مواجه کرده است.
شهرآرانیوز | محمدرضا هاشمی، مسدودشدن کارت‌های بانکی مهاجران افغانستانی قصه تازه‌ای نیست، ۳۰ دی‌۱۳۹۷ بود که محمدکاظم کاظمی، از چهره‌های صاحب‌نام مهاجران در مشهد، با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود خبر از مسدودشدن کارت بانکی‌اش داد. کارت بانکی او بدون اطلاع قبلی و به یک‌باره مسدود شده بود.
 
اتفاقی که در چند روز گذشته باعث شد تعداد زیادی از مهاجران افغانستانی در حالی که مشهد از نظر کرونا شرایط خوبی ندارد، به بانک بروند.
 
 
کارت بانکی برخی مهاجران افغانستانی مسدود شد


شماره نوبت من ۴۹۰ بود

آن روز‌ها نه کرونا بود، نه مشهد در وضعیت قرمز بود و نه آدم‌ها از شلوغی و ایستادن در کنار یکدیگر هراس داشتند. اما دیروز زهرا حسین‌زاده، شاعر مهاجر افغانستانی، که تاکنون چند کتاب از شعرهایش منتشر شده است، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: باید مهاجر باشی و درد کلیه به جانت افتاده باشد. درد امانت را بریده باشد، خطر کنی و به نزدیک‌ترین مطب بروی و برای ویزیت کارت بکشی، اما ببینی کارت بانکی تو مسدود شده است.

امروز برای پیگیری سرنوشت کارت بانکی با او تماس گرفتم، حسین‌زاده می‌گوید: صبح برای پیگیری به شعبه بانک ملت در «گلشهر» رفتم، جمعیت زیادی برای رفع مسدودی کارت‌هایشان به بانک مراجعه کرده بودند. شماره نوبت من ۴۹۰ بود. رئیس بانک آمده بود بیرون بانک و برای مردم توضیح داد که پایان تاریخ اعتبار کارت آمایش و نداشتن کد فراگیر دلیل این مسدودی است. در نهایت قول دادند که تا ۲ روز دیگر مشکل حل شود.
 
 
کارت بانکی برخی مهاجران افغانستانی مسدود شد
 

رفته بودم خرید، متوجه شدم کارتم مسدود شده است

برای پیگیری این خبر، امروز صبح به خیابان مفتح مشهد رفتم، جایی که شعب بانک‌های مختلف در آن فعال است. بانک‌ها در روز‌های کرونایی حال‌وروز عجیبی دارند، پلاستیک‌های ضخیم بین کارمندان و مشتریان دیوار ایجاد کرده است، بانک‌هایی که فضای کوچک‌تر دارند، مشتری‌ها را پشت در نگه می‌دارند و یکی‌یکی به داخل راهنمایی می‌کنند. آدم وقتی اخبار مربوط به روز‌های کرونایی مشهد را از ذهن می‌گذراند، از نزدیک‌شدن به اجتماعات انسانی می‌ترسد.

با این حال چند مهاجر افغانستانی در پشت در بانک ملت نبش خیابان مفتح ۱۱ ایستاده بودند. از یکی از آن‌ها که تقریبا ۴۰ سال داشت، سؤال کردم کی فهمیدید که کارت بانکی شما مسدود شده است؟ می‌گوید: دیروز که برای خرید رفته بودم، متوجه شدم کارتم مسدود است. حالا منتظرم نوبت من بشود تا بتوانم به داخل بانک بروم.

از جمعیت زیادی که پشت در بانک ایستاده‌اند، می‌ترسم. شماره‌اش را می‌گیرم تا بعدتر به او زنگ بزنم. یک ساعت بعد که زنگ زدم، می‌گوید: به‌دلیل اینکه تاریخ اعتبار کارت‌های آمایش ما تمام شده، بانک کارت بانکی را مسدود کرده بود که با مراجعه حضوری مشکل حل شد.

در حال پیگیری موضوع هستیم

اول تیرماه امسال پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور به نقل از مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی این وزارتخانه اعلام کرد: به‌منظور ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اعتبار کارت آمایش ۱۴ پناهنده و کارت هویت ۱۳ پناهنده تا تاریخ ۳۱ شهریورماه امسال تمدید شد.

جوارشکیان، مسئول روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، در گفتگو با شهرآرانیوز درباره علت مسدودشدن کارت بانکی مهاجران افغانستانی گفت: ما از دیروز در حال پیگیری موضوع هستیم. با تهران مکاتباتی انجام دادیم و امیدوارم مشکل به‌زودی حل شود.

وی در پاسخ به اینکه مگر بانک‌ها در جریان تمدید کارت‌های آمایش به‌دلیل شرایط کرونا نیستند، تصریح کرد: ما تمدید کارت‌های آمایش را به همه ادارات مربوط اعلام کرده‌ایم.

چرا در روز‌هایی که وضعیت قرمز است، کارت‌های بانکی مسدود شد!

حجت‌الاسلام زهیر مجاهد، فعال فرهنگی مهاجر، ویدئویی از گفت‌وگوی خود با مسئول پول‌شویی «بانک انصار» را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است. او دراین‌باره می‌گوید: نباید در روز‌هایی که مشهد در وضعیت قرمز است، این اتفاق می‌افتاد. اگر یک نفر از کسانی که برای رفع مسدودی کارت به بانک مراجعه کرده‌اند به کرونا مبتلا شود یا جان خود را از دست بدهد، خونش به گردن کیست؟
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
نعمت
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
1
0
سلام
الان برای رفع مسدودیت کارت بانکی ملت دقیقا چی کار باید بکنیم.
خواهشا زودتر جواب بدید.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
1
4
از دولت انتظار داریم برای مردم ارزش قائل باشه
نجمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
1
1
ما وقتی میریم برای خرید باید پول بدیم خوب این جوری جان ما که برای شما هیچ است اما جان همشهری های خودتان در خطر است که اگر ما کرونا داشته باشیم آنها هم دچار می‌شوند پس باید به حال ما فکری کرد خیلی جالبه اینجا به دنیا اومدیم بجای اینکه شنا سنامه داشته باشیم کارت عابر بانک هم نداریم خخخخخخخخ
قادر علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
1
0
حتی قبلش با یه پیامک خبر ندادند
بارک زهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
1
1
بخاطر خدا هم که شده به مامردوم
بدبخت این کارارونه کنید ما دلی مون به این خوش که تو جیبی مون کارت ابربانک
میریم جایی خرید کنیم میبینم کارت مون بیدونی هیچ دلیلی قطع کرده تاکی باید این جوری ازیت شیم اخه ما هم انسانیم درسته
توی کشور بد بخت به دونیا اومدیم
بخاطر خدا این کارا رو به ما نه کونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
0
واقعا خیلی سخته بری خرید با دست خالی برگردی چرا دلیلش اینه ک اتباع شدیم واقعا انصاف به این میگن از شهیدانی ک تو کشور دادیم واقعا خجالت نمیکشین چقد مردم ما فداکاری کردن واقعا متاسفم
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
0
نمی دونم با این کار می خواین چیرو ثابت کنن.یعنی می خوان بگن ما تو اوج کرونا کارت های شمارو مسدود می کنیم تا شمر و یزید و امثال انها بفهمند هنوز هستند کسانی که ذو دست اون ها هستند
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
0
0
سلام دوستان کارته من صادرات هست مسدود شده باید چی کار کنم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
0
لطفا کاری کنید که کارت بانکیمان مسدود نشه در ایران ما در عزاب هستین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
1
0
هرچی پول دارین برداری از حسابتون شاید اینا پول هایمان راخورد
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
0
0
باید سپه واز کنید عابر کارت هم میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
0
من مهاجر نیستم وکارت بانک صادرات خودم رو بعلت مفقودی خودم مسدود کردم وخوشبختانه امروز پیدا شد برای رفع مسدودی به بانک رفتم کارت ملی خواست شناسنامه جدید که شماره ملی دراون درج شد ارائه دادم قبول نکرد باید با تاسف تمام بگم کشور ما بشدت ضعف مدیریتی داره وهیچ مسئولی پاسخگو نیست من امروز مریضی داشتم که باید از بیمارستان ترخیص میشد فقط بخاطر باب کارشکنی کارتم رو رفع انسداد نکرد ومجبورم یک شب اضافه هزینه بیمارستان بدم تا فردا ببینم چیکارمیتدونم بکنم اخه مگه میشه شما شناسنامه رو برای احراز هویت قبول نکنید اونهم شناسنامه جدیدحتی مدیران ارشد بانک صادرات هم این پیام رو بخونن حساب نمیکن که اقدامی انجام بدن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->