رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

مالیات بر چند خودرو شاید ۲۰ درصد مؤثر باشد در کاهش دلالی تأثیر ندارد

  • کد خبر: ۳۴۴۸۵
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
مالیات بر چند خودرو شاید ۲۰ درصد مؤثر باشد در کاهش دلالی تأثیر ندارد
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس، گفت: مالیات بستن بر دارندگان دو یا سه خودرو سبب از بین رفتن معضل احتکار خودرو نمی‌شود، مگر اینکه راهکاری بگذاریم که هر فردی بیش از یک خودرو نتواند ثبت نام کند.
به گزارش شهرآرانیوز، حسین محمد صالحی دارانی در خصوص تأثیر مالیات بستن بر دارندگان دو یا سه خودرو، اظهار کرد: چند نفر از نمایندگان این پیشنهاد را در مجلس مطرح کرده‌اند، اما هنوز در مجلس این پیشنهاد به طرح تبدیل نشده است که اگر طرح شود به احتمال قوی به دلیل داشتن موافقان زیاد تصویب شود و در این صورت از خرید بی‌رویه خودرو و دست‌اندازی عده‌ای بر این صنعت که قصدِ احتکار خودرو را دارند تا بعد گران‌تر بفروشند تا حدی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در صورت تصویب این طرح، قیمت خودرو تا حدی کاهش پیدا می‌کند و گرفتن چنین مالیاتی درآمد‌های دولت را افزایش می‌دهد. البته مالیات بستن بر دارندگان دو یا سه خودرو سبب از بین رفتن معضل احتکار خودرو نمی‌شود مگر اینکه راهکاری بگذاریم که هر فردی بیش از یک خودرو نتواند ثبت نام کند.

نماینده مردم چادگان، فریدن، فریدون‌شهر و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صرفاً با بستن مالیات وضعیت نابسامان بازار خودرو حل نمی‌شود، گفت: مردم خودشان باید به این مشکل پایان دهند. امسال مشاهده کردیم کسانی که قصد داشتند خودرو احتکار کنند با دادن مبلغی به برخی افراد، کدِ ملی آنان را اجاره و چند خودرو ثبت‌نام می‌کردند. از این شیوه باید جلوگیری شود تا کسی که قصد ثبت نام دارد واقعاً نیازمند خودرو باشد؛ بنابراین باید ساز و کاری در این خصوص در نظر گرفته شود تا شرکت‌های خودرو صرفاً ثبت نام برای کسانی انجام دهند که خودِ آن فرد خودرو را تحویل بگیرد.

صالحی دارانی تصریح کرد: بستن مالیات بر دارندگان دو یا سه خودرو تنها یکی از ابزار‌ها است و شاید ۲۰ درصد مؤثر باشد، و تأثیر زیادی در کاهش دلالی در بازار خودرو ندارد.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->