«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

موفقیت آزمایش اولیه واکسن کرونا روی انسان

  • کد خبر: ۳۴۵۲۱
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
موفقیت آزمایش اولیه واکسن کرونا روی انسان
نتایج آزمایش واکسن شرکت آمریکایی «مدرنا» نشان داد که این واکسن در بدن همه ۴۵ داوطلب سالم این آزمایش در مراحله اولیه تحقیقات ایمنی ایجاد کرده است و بی‌خطر بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، تیم تحقیقات مذکور در گزارش خود در مجله پزشکی نیوانگلند آورده اند: داوطلبان دو دوز از این واکسن را با سطوح بالای پادتن های کشنده ویروس دریافت کردند. سطح این پادتن ها بسیار بالاتر از سطوح متوسطی است که در بدن افراد بهبود یافته از ابتلا به کووید-۱۹ مشاهده شده است.

این واکسن در بدن هیچ یک از داوطلبان این تحقیق عوارض جانبی جدی ایجاد نکرده است اما بیش از نیمی از آنها واکنش های خفیفی را مانند خستگی، سردد، احساس سرماخوردگی، درد مفاصل در محل تزریق گزارش داده اند. این علائم بعد از دریافت دوز دوم و در افرادی که دوز بالایی را دریافت کردند، مشاهده شده است.

کارشناسان می گویند برای توقف همه گیری کرونا که میلیون ها نفر را در جهان بیمار و باعث جان باختن حدود ۵۷۵ هزار نفر شده، به واکسن نیاز هست.

اولین مرحله آزمایش انسانی واکسن شرکت مدرنا ۱۶ مارس(۲۶ اسفند)، ۶۶ روز بعد از انتشار توالی ژنتیکی ویروس آغاز شد.

دکتر آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا که تیم تحقیقات او نامزدهای آزمایش این واکسن را انتخاب کردند نتایج را «خبر خوبی» اعلام و اشاره کرده که این تحقیقات اتفاقات مخرب جدی نداشته و واکسن سطوح بالایی از پادتن های خنثی کننده یا کشنده ویروس را تولید کرده است.

فائوچی در یک گفت وگوی تلفنی گفته است: اگر واکسن شما بتواند واکنشی قابل مقایسه با عفونت طبیعی ایجاد کند، شما برنده هستید. به همین دلیل بسیار از نتایج راضی هستیم.

 

بیشتر بخوانید: عرضه تولید داخلی رمدسیویر از هفته آینده

 

دولت آمریکا با اختصاص حدود نیم میلیارد دلار از واکسن شرکت مدرنا حمایت می کند و آن را به عنوان اولین واکسن برای آزمایشات گسترده انسانی انتخاب کرده است.  

رویترز پیشتر به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گزارش داده بود: داروسازانی که با دولت این کشور همکاری می‌کنند، در مسیر آغاز ساخت واکسن بیماری کووید ۱۹ هستند که در پایان تابستان به نتیجه می رسد.

پیش از این که واکسن کووید۱۹ تولید شود، نگرانی هایی از احتمال توزیع ناعادلانه آن در جهان مطرح شده است. شخصیت هایی چون بیل گیتس گفته اند در صورت تولید واکسن، توزیع آن باید بر مبنای نیاز واقعی ملت ها و کشورها باشد و نباید اینگونه باشد که کشورهایی که ثروت بیشتری دارند، این واکسن را در انحصار بگیرند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->