تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

معاون استاندار خراسان رضوی: ابتلا ۳۰۰ نفر از کادر درمان خراسان رضوی به کرونا

  • کد خبر: ۳۴۵۲۹
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
معاون استاندار خراسان رضوی: ابتلا ۳۰۰ نفر از کادر درمان خراسان رضوی به کرونا
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: کادر درمانی فعال در بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی این استان پس از ماهها مبارزه بی‌وقفه با ویروس همه‌گیر کرونا و مداوای بیماران کووید ۱۹ هم‌اینک دچار فرسایش و خستگی شده لذا نیازمند اقدامات ترمیمی و حمایتهای همه‌جانبه است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن جعفری افزود: کادر درمانی اعم از پزشک و پرستار و دیگر کارکنان مراکز درمانی مقابله با ویروس کرونا در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی از پنج ماه پیش تاکنون بطور شبانه‌روزی برای درمان شهروندان بیمار ایثارگرانه، شجاعانه و با تمام وجود خو از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.


وی ادامه داد: کادر درمانی نخستین خط مقابله با بیماری حاصل از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا است لذا حمایت همه‌جانبه از جمله فیزیکی و نوشتاری در فضای حقیقی و مجازی و تخصیص حقوق و مزایای مربوطه نقش مهمی در تاب‌آوری این عزیزان تلاشگر دارد.


معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون بسیاری از پزشکان و پرستاران در حین خدمت به مبتلایان به ویروس کرونا و درمان آنها، خود گرفتار بیماری کووید ۱۹ شده‌اند و برخی از این عزیزان هم جان خود را فدا کرده‌اند بنابراین مردم و مسوولان می‌بایست از طریق همه مجاری ممکن و بکارگیری شیوه‌های مختلف کادر درمانی را به شایستگی تشویق نموده و بطور موثر مورد حمایت و تفقد قرار دهند.


وی افزود: عموم مردم نیز می‌بایست با "رعایت پروتکلهای بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری" نقش مهم و اساسی خود را در کاهش شدت شیوع ویروس همه‌گیر کرونا ایفا کرده و از این طریق کمک بزرگی به کادر درمانی داشته باشند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون دستکم ۲۰۰ پرستار و ۱۰۰ پزشک شاغل در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به ویروس کرونا آلوده و بیمار شده‌اند. 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نیز اخیرا اعلام کرد: جامعه پزشکی و پرستاری کشور تاکنون در اپیدمی کرونا افزون بر "۱۴۰ شهید خدمت" تقدیم کرده‌ و البته تعداد فوتیهای این گروه بر اثر کرونا بیش از این تعداد است.

سازمان نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۴ هزار عضو شامل "پزشک متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناس دارای پروانه مانند بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج و فیزیوتراپ" دارد. هفت هزار و ۸۵۰ نفر آنان پزشک عمومی و متخصص هستند. دو هزار و ۸۵۰ نفر از این تعداد را نیز پزشکان متخصص و فوق‌تخصص تشکیل می‌دهند.

همچنین افزون بر ۱۳ هزار  پرستار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند.

۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان در قالب ۱۷ شهرستان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور بهره می‌برند. 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->