سرخط خبرها

اولویت‌های مردمی و مشارکت بیشتر

  • کد خبر: ۳۴۵۶
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
اولویت‌های مردمی و مشارکت بیشتر
دومین جلسه «استماع طرح» محله ما در محلات کوثر و فرخی

موسوی-لاریچه - دومین جلسه «استماع طرح» محله ما در 2 محله کوثر و فرخی با حضور اهالی و استقبالی بهتر از قبل برگزار شد. در محله کوثر، جلسه استماع در حاشیه بوستان پرنیان واقع در کوثر شمالی8 برگزار شد و یک‌بار دیگر اهالی منطقه گرد هم آمدند تا در جریان نتایج نظرسنجی‌های انجام شده قرار بگیرند.

 

اولویت‌های اهالی محله کوثر
در این نشست که تعداد زیادی از اهالی محله کوثر و باهنر حضور داشتند، ابتدا نتایج نظرسنجی‌ها که 422مورد بنر نظرسنجی، 210مورد مصاحبه حضوری و 156مورد تکمیل پرسش‌نامه بود به سمع حاضران رسید. بنابراین گزارش که درمجموع 788نفر از اهالی در آن شرکت کرده بودند، سامان‌دهی بوستان پرنیان و ارتقای امنیت آن، سامان‌دهی ترافیک و سامان‌دهی بخش تجاری کوثر شمالی، از درخواست‌های حداکثری اهالی بود که بیشترین اولویت به آن‌ها اختصاص یافته بود.
نورپردازی بوستان پرنیان، رسیدگی به فضای سبز آن و افزایش امنیت محدوده بوستان از جمله درخواست‌های اهالی بود که بار دیگر در جلسه استماع به آن اشاره کردند و خواستار تغییر کاربری و بازطراحی بوستان در راستای کاهش نقاط کوری شدند که فرصت‌های مناسب برای افراد بزهکار ایجاد می‌کند.
ایجاد فضای بازی کودکان، نصب آب‌خوری، نقاشی دیواری بر بدنه کال، نصب تابلوهای راهنما و تابلوهای اطلاع‌رسانی از دیگر درخواست‌های اهالی بود که بنا شد در بازطراحی بوستان به این نکات توجه شود و درنهایت طرح آماده‌شده در اختیار اهالی قرار بگیرد و نظر آن‌ها را نیز جلب کند. اهالی حاضر در جلسه ضمن موافقت با این تصمیم از مجریان طرح خواستند که قبل از شروع فصل سرما و زمستان این طرح‌ها را اجرایی کنند.
همچنین درباره درخواست حداکثری اهالی برای پل هوایی یا زیرگذر در خیابان کوثر این توضیح ذکر شد که به‌دلیل عرض کم خیابان امکان پل زیرگذر و پل هوایی وجود ندارد اما تصمیم بر این شده است که با نصب سرعت‌کاه‌های سنگ‌فرشی امنیت عابران تأمین شود. رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی بوستان پرنیان نیز در دستورکار طرح محله ما قرار گرفت ضمن اینکه قرار براین شد که طی تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و مسجد محله، امکان استفاده 24ساعته از سرویس بهداشتی آنجا فراهم شود. کف‌سازی و مناسب‌سازی فضاهای تجاری و ایجاد فضاهایی برای استراحت از دیگر مصوبات این نشست محلی بود که مورد استقبال اهالی قرار گرفت. اهالی محله کوثر ضمن تقدیر از طرح محله ما خواهان این نکته بودند که هرچند مقدار بودجه اختصاص یافته به این طرح کم است اما اقداماتی که انجام می‌شود زیربنایی و اثرگذار باشد.

 

اولویت‌های اهالی محله فرخی
در دومین جلسه که در محله فرخی برگزار شد مشارکت خوب اهالی را بار دیگر شاهد بودیم.در این نشست که در خیابان رضوی4 جنب مسجد المهدی برگزار شد، هم مسجدی‌ها و هم دیگر اهالی حضور یافتند و در کنار هم به بررسی اولویت طرح‌ها پرداختند.
خانم افسری، مجری طرح محله فرخی، با بیان پیشنهادهای مختلف مردم، به اجرایی‌شدن طرح‌های خردمقیاس اشاره کرد و گفت: در بررسی اولیه طرح‌های خردمقیاس مرتبط با پروژه چند طرح مورد تأیید قرار گرفت که با بررسی بیشتر، اجرای آن‌ها با نظر اهالی آغاز خواهد شد.
او ادامه داد: طبق بررسی‌ها طرح خدمات مشارکت شهری برای بازگشایی سرویس بهداشتی در بوستان محله فرخی در اولویت پیشنهادهای مردم قرار دارد. در دومین اولویت نیز طرح پیاده‌روسازی و هم‌سطح‌سازی محدوده تجاری فرخی و پیاده‌رو کنار مدرسه استقلال وجود دارد که از طرح‌های مورد قبول بیشتر اهالی است. همچنین بررسی و امکان‌سنجی طراحی و پیشنهاد فضای بازی کودکان یا فضای جمعی توسط گروه طراحی انجام می‌شود. اضافه‌شدن پایه چراغ به محدوده پارک سایه و جابه‌جاشدن شیفت نگهبان برای افزایش امنیت پارک از دیگر خواسته‌های مردم محل است. مذاکره با کسبه محل برای اصلاح نمای تجاری و پیشنهاد مشارکت در بازسازی نیز از پیشنهادهایی است که با بررسی‌های بیشتر اجرایی خواهد شد.
افسری گفت: از دیگر مواردی که اهالی در پیشنهادهای خود اظهار داشته‌اند و اگر پس از بررسی‌ها بتوانیم بودجه‌ای به آن اختصاص دهیم اجرا خواهد شد، طرح امکان‌سنجی اتصال شیوه آبیاری پارک فرخی به شبکه آب بولوار پیروزی است.
رضایت مردم در پایان این نشست‌ها نشان‌دهنده اعتماد آن‌ها به طرح «محله ما» است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->