کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

«آمدنیوز» هنوز هست که...

  • کد خبر: ۳۴۵۷۹
  • ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
«آمدنیوز» هنوز هست که...
محمد مهاجری - روزنامه نگار
۱- بعد از بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار مجازی با نمایندگان مجلس، دشمنان آگاه و دوستان غافل تکان خوردند. شوک سیاسی بزرگی که از ماه‌ها قبل از انتخابات مجلس به جامعه وارد شده بود و تندرو‌های سیاسی، آن را بر سر سفره همه جناح‌ها گذاشته بودند، به لنگرگاه آرامش نسبی رسید.
آن بخش از نمایندگان که به‌لحاظ تازه‌کاری، خانه ملت را با چهارراه دعوا‌ها اشتباه گرفته بودند و بی‌توجه به مصالح کشور به این‌وآن می‌تاختند، ناگهان دوشاخه‌شان از پریز کشیده شد. آن‌ها که گمان می‌کردند با حضور وزیران خارجه، کشور و ارتباطات می‌توانند دق‌دلی‌های خود را خالی کنند، چنان مورد شماتت قرار گرفتند که دیگر فضای مجلس پذیرای آن‌ها نیست. این گروه چاره‌ای ندارند جز اینکه تعریف خود از انقلابیگری را با تعریف رسمی مقام معظم رهبری همسان کنند و در بیان هر سخن مثلا انقلابی، قانون و شرع و اخلاق را رعایت کنند.
مگر جز این است که انقلاب اسلامی پدید آمد تا ریشه بی‌قانونی و اعمال خلاف شرع و اخلاق کنده شود؟ هرچند ممکن است برخی از این جماعت تندرو به‌دلیل احساس تکلیف شرعی و انقلابی مختص‌به‌خود (!) روش گذشته را ادامه دهند که کاملا محتمل هم هست، اما اکثریت مجلس و مدیریت آن راهبردی را که رهبری ترسیم کرده‌اند، متوجه شده‌اند و بعید است تندرو‌ها بتوانند فضای مجلس را در دست بگیرند. در عین حال پیشنهادم به افرادی که نمی‌توانند ترک عادت کنند، این است که خانه ملت را رها کنند و با استعفا از سمت نمایندگی مجلس، شغل دیگری پیشه کنند که متناسب‌تر با خصلت ذاتی آن‌ها باشد.

۲- اتفاق بسیار مهم دیگر این هفته، حاشیه‌ای بود که دیدار رؤسای ۳ قوه را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داد. برخی رسانه‌ها نوشتند در این جلسه رئیس‌مجلس با رئیس‌جمهور بگومگو کرده‌اند و فضا متشنج شده است. شخصا به خبر‌های رسمی که مقامات دولت ارائه دادند و همه چیز را در صلح‌وصفا توصیف کردند، بسنده نکردم و از افرادی که در جلسه حضور داشتند، موضوع را استفسار کردم.
برایم یقین حاصل شد که موضوع نه‌تن‌ها دروغ است، بلکه فضا کاملا دوستانه و مؤدبانه بوده است. خب؛ پس آن خبر دروغ از کجا آمده است و چه فرد یا افرادی از نشر چنین خبر کذبی سود می‌برده‌اند؟ گمانه‌هایی در این زمینه به‌نظرم می‌رسد، اما ترجیح می‌دهم پیشنهاد کنم نهاد‌های ذی‌ربط و به‌ویژه دستگاه‌های اطلاعاتی، ریشه این خبر را بجویند.
هرچند ممکن است شیطنت فردی باعث چنین رخدادی شده باشد و سوءنیت دشمنانه‌ای هم از آن کشف نشود، اما از نوع دروغ‌هایی است که فتنه‌انگیز می‌نماید. البته اختلاف‌نظر بین سران ۳ قوه طبیعی است و چه‌بسا هر یک از این ۳ بزرگوار، ده‌ها و صد‌ها نقد به ۲ رئیس دیگر داشته باشند، اما وقتی خبری مبنی بر تشنج در اولین نشست سران ۳ قوه (پس از انتخابات مجلس) انتشار می‌یابد، باید با حساسیت بیشتری دنبال آن بود. امیدوارم نتیجه این بررسی زودتر مشخص شود تا خدای‌ناکرده «آمدنیوز»‌های دیگری، حتی با لباس دلسوزی برای نظام و انقلاب، ایجاد نشوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->