سرخط خبرها
در گفتگو با مدیر فرهنگ‌سرا مطرح شد

«فصل گرم کتاب» در خادم‌الشریعه

  • کد خبر: ۳۴۵۹
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
«فصل گرم کتاب» در خادم‌الشریعه

عاطفه چوپان - مدیر فرهنگ‌سرای شهید خادم الشریعه گفت: پویش ملی «فصل گرم کتاب» با مشارکت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و فرهنگ‌سرای شهید خادم‌الشریعه در بوستان قاصدک اجرا می‌شود.
سهراب صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرا، خاطرنشان کرد: فصل تابستان از مهم‌ترین زمان‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان است که فرصتی مناسب برای ارائه برنامه‌های فرهنگی فراهم کرده است. فصل گرم کتاب پویشی است که تابستان امسال برای دومین سال متوالی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی را به پارک‌ها و بوستان‌ها می‌برد.
وی ادامه داد: این طرح که سال گذشته در پارک ملت مشهد برگزار شد، سعی دارد تا در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان، خدمات فرهنگی، هنری و ادبی را در این ایام به کودکان و نوجوانان عرضه کند.
صمدی اهداف برگزاری این پویش با شعار محوری «آینده را باید ساخت» را توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، افزایش سرانه امانت و مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان، غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد فضایی متفاوت در حوزه مطالعه کتاب برای کودکان و نوجوانان دانست.
مدیر فرهنگ‌سرای شهید خادم‌الشریعه افزود: این پویش که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور طی تابستان امسال در 31 استان کشور در حال برگزاری است در خراسان رضوی با مشارکت فرهنگ‌سرای شهید خادم‌الشریعه شهرداری مشهد و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، فعالیت‌های جذاب و بانشاط برای مخاطبان کودک، نوجوان و خانواده‌ها مانند بازی‌های گروهیِ محلی، قصه‌گویی، بلندخوانی کتاب و کاردستی با محوریت توسعه کتاب‌خوانی و ارتقای مهارت‌های زندگی و همچنین شناسایی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به عضویت در کتابخانه‌ها و معرفی آن‌ها به کتابخانه فرهنگ‌سرا را دنبال می‌کند.
صمدی اظهار کرد: این پویش با انگیزه ایجاد فضایی متفاوت در حوزه‌ مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی برای مخاطبان کودک و نوجوان بر 2محور موضوعیِ «ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی» و «تقویت مهارت‌های زندگی» تأکید دارد.
مدیر فرهنگ‌سرای شهید خادم‌الشریعه با اشاره به حضور و استقبال مردم منطقه از این برنامه، بیان کرد: فعالیت و همکاری گسترده مربیان و کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این رویداد شایسته تقدیر است.
صمدی ادامه داد: این همراهی فرصتی مغتنم در زمینه هم‌افزایی در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر و کیفی‌تر به شهروندان است و آن را به عنوان یک تجربه موفق و قابل الگوبرداری در همکاری نهادهای متولی فرهنگی شهر، به دیگر نهادها و متولیان این امر پیشنهاد می‌کنم.
وی افزود: ارائه برنامه‌های متنوع، خلاقانه و جذاب با محور‌یت کتاب از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح بزرگ است که ویژه گروه سنی کودک و نوجوان، خانواده‌ها و همچنین عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌ریزی و عملیاتی شده است.
مدیر فرهنگ‌سرای شهید خادم‌الشریعه اظهار کرد: در این برنامه مربیان با برپایی ایستگاه کتاب‌خوانی ویژه کودکان و والدین ضمن اجرای فعالیت‌های متنوع و خلاقانه‌ کتاب‌‌محور مانند شعرخوانی، داستان‌نویسی، روخوانی کتاب، کاردستی، سفالگری و کتاب، نمایش‌ خلاق و کتاب، نمایش فیلم و قصه‌گویی به ایجاد فرصت و فضایی متفاوت در حوزه مطالعه و کتاب‌خوانی می‌پردازند.
صمدی خاطرنشان کرد: این طرح در ایام تابستان و در روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۷ تا20 در فرهنگ‌سرای شهید خادم‌الشریعه واقع در ناحیه 3 شهرداری منطقه 10 مشهد به نشانی آزادی 97 (توس 54) بین خادم‌الشریعه 4 و 6 جنب بوستان قاصدک برگزار می‌شود و شرکت برای عموم شهروندان در این طرح آزاد و رایگان است، همچنین همه روزه از ساعت 7:30 تا 19:30 کارشناسان این فرهنگ‌سرا با تلفن 6-36676182 پاسخ‌گوی سؤالات شهروندان و مخاطبان درباره جزئیات و نحوه شرکت در این طرح و دیگر برنامه‌ها، پاتوق‌ها و دورهمی‌های متنوع و مختلف فرهنگ‌سرا هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->