سبک زندگی کمپری

  • کد خبر: ۳۴۶۲۰
  • ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
سبک زندگی کمپری
از انواع کمپر‌ها خواهیم گفت، اما اگر بخواهید اصل ماجرا را بدانید، باید بگویم کمپر داشتن یک سبک زندگی و یک روش و منش برای سفر است.‌
ایمان فروزان‌نیا/شهرآرانیوز - از انواع کمپر‌ها خواهیم گفت، اما اگر بخواهید اصل ماجرا را بدانید، باید بگویم کمپر داشتن یک سبک زندگی و یک روش و منش برای سفر است.‌

می‌گویند افرادی که عاشق طبیعت و ماندن در آن هستند، سراغ کمپر می‌روند که حرف درستی است، ولی همه این افراد کمپر ندارند، خیلی‌هایشان در طبیعت چادر می‌زنند و به‌جای اجاق گاز روی آتش غذا درست می‌کنند و تختخوابشان زمین سفت جنگل است. سازندگان کمپر شعار تبلیغاتی جالبی دارند، می‌گویند «رؤیایی سفر کنید». این یکی از فلسفه‌های اصلی داشتن کمپر است. سفر به طبیعت با همان کیفیت زندگی در خانه یا چیزی نزدیک به آن، با همان حس راحتی و البته امنیت. این سفری است که خیلی‌ها دوست دارند داشته باشند، آن‌ها خانه را به هتل ترجیح می‌دهند، حتی اگر خیلی پول‌دار باشند. نمونه‌اش ویل اسمیت یا متیو مک‌کانهی و خیلی سلبریتی‌های معروف دیگر در دنیا که کمپر دارند، البته کمپر‌های لوکس و مجهز. کمپر ویل اسمیت اتوبوسی لاکچری است که گمان می‌کنم از یک خانه هم امکانات بیشتری دارد، فیلم‌هایش در یوتیوب هست و آدم را انگشت‌به‌دهان می‌گذارد.

سفر با کمپر به کنار، به لطف کمپر‌ها یک سبک زندگی هم متولد شده است که به آن «Camperlife» می‌گویند. منظور آدم‌هایی هستند که کلا خانه ندارد و خانه اصلی‌شان همان کمپری است که سوارش می‌شوند یا پشت خودروشان می‌کشند.
این سبک زندگی در آمریکا بسیار باب است و معمولا طرف‌دارانش یا عاشقان دوآتشه طبیعت هستند یا افرادی که پولی برای اجاره‌خانه ندارند. شاید تعجب کنید، ولی امینم، خواننده رپ معروف و پول‌دار آمریکایی، بخشی از دوران کودکی‌اش را به همراه مادر و خواهرش در کمپر زندگی کرده است.
در ایران هم این سبک زندگی تک‌وتوک طرف‌دارانی دارد که به لطف اینستاگرام بیشتر از گذشته دیده می‌شوند. در حین جست‌وجوهایم با صفحه اینستاگرامی جالبی مواجه شدم که متعلق به زوجی به‌نام علی و موناست. این زوج ۱۸ سالی است که باهم زندگی می‌کنند و ۸ سال گذشته زندگی‌شان را در یک فولوکس واگن نقلی که به کمپرون تبدیلش کرده‌اند، سپری کرده‌اند. تهران و کارمندی را رها کرده‌اند و حالا کارشان گشتن در طبیعت و برگزاری تور‌های طبیعت‌گردی است.
گاهی برای امرارمعاش داروی گیاهی جمع می‌کنند و مکانیکی یا کارگری می‌کنند و به‌تازگی هم از طریق تبلیغات اینستاگرام کمی پول درمی‌آورند. زندگی‌شان از دور خیلی قشنگ و رؤیایی است، ولی ۸ سال این‌طور زندگی‌کردن قطعا طبع بلند و روح بزرگی می‌خواهد و کار هرکسی نیست.
 
از سخت و آسانش که بگذریم، این سبک زندگی به لطف کمپر‌ها باب شده است و برای همین باید این خودرو‌ها را چیزی بیشتر از یک خودرو ساده با کمی تجهیزات و امکانات رفاهی اضافه در نظر گرفت. کسی چه می‌داند، شاید در ایران و به‌واسطه گرانی اجاره مسکن، در چند سال آینده بیشتر از قبل شاهد زندگی در کمپر‌ها و سبک زندگی کمپری باشیم.
 

 
بیشتر بدانید:
 
 
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->