برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

درباره مهدی طارمی، ستاره‌ پرحاشیه‌ فوتبال ایران | از شغاب تا پرتغال!

  • کد خبر: ۳۴۶۲۳
  • ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
درباره مهدی طارمی، ستاره‌ پرحاشیه‌ فوتبال ایران | از شغاب تا پرتغال!
درباره مهدی طارمی، ستاره‌ پرحاشیه‌ای که آبرویمان را در اروپا خرید و حالا با درخشش متوالی‌اش در آستانه انتقال به یک لیگ تراز اول دنیا قرار دارد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ رفقای مهدی طارمی در محله شغاب بوشهر هنوز او را خوب به یاد دارند. پسر تنبلی که وقتی هم‌سن‌وسال‌ها و رفقایش صبح‌ها سوار بر لنج روی دریا می‌رفتند تا چندتایی ماهی صید کنند و روزی‌شان را در بیاورند، توپ را می‌زد زیر بغل و می‌رفت زمین خاکی. معلوم نبود اگر سکه شانسش در فوتبال نمی‌چرخید، مهدی طارمی مشغول چه کاری بود، اما درخشید.
 

ستاره‌ای متولد شد

درست در سالی که جام جهانی ۲۰۱۴ برگزار می‌شد و ستاره‌های فوتبال ایران با کارلوس کی‌روش روبه‌روی آرژانتین قرار گرفتند، مهدی طارمی ستاره تیم کوچک ایرانجوان بوشهر بود. از همان تیم کوچک به پرسپولیس آمد. سال ۱۳۹۳ با آن سبک منحصربه‌فرد در پایتخت پله‌پله بالا رفت. با اینکه گمنام بود، گام‌های بلندش، تغییر جهت‌های استثنایی و پابه‌توپ‌های بی‌نظیرش با تمام ستاره‌های فوتبال ایران فرق داشت.
طارمی فوتبال را شبیه خودش بازی می‌کرد و برای همین هم سریع‌تر از بقیه رشد کرد. یک‌سال بعد از ورود به پرسپولیس آقای گل لیگ شد، سال بعدش هم دوباره آقای گل شد و این‌بار تیمش هم قهرمان شده بود. مهدی طارمی، ستاره فوتبال ایران، متولد شده بود.


در جمع بزرگان

مجید حسینی شرایط خوبی را در ترابزون‌اسپور سپری نمی‌کند. مسابقات لیگ بلژیک تعطیل شده است و خبری از میلاد محمدی، کاوه رضایی و امید ابراهیمی نیست. مهرداد محمدی همراه آوس در انتهای جدول پرتغال قرار دارد و علیرضا جهانبخش بعد از زدن چند گل دوباره روی نیمکت برگشته است.
مهدی طارمی در این اوضاع بلبشو لژیونر‌های ایرانی، تنها ستاره درخشان فوتبال ایران در اروپاست. او این شانس را دارد که رکورددار گل‌زنی باشگاهش در لیگ پرتغال شود و زمزمه‌هایی برای علاقه بنفیکا و المپیک مارسی به او شنیده می‌شود. تیم ویلاش‌بواش که در لیگ فرانسه این فصل نتایج خوبی گرفت و بعد از پی‌اس‌جی در رده دوم قرار گرفت و فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد، پیشنهاد ۱۴ میلیون یورویی به طارمی داده است و عقاب‌های بنفیکا هم مذاکرات را با مدیر باشگاه ریوآوه شروع کرده‌اند.
اینکه طارمی فصل آینده لباس قرمز بنفیکا را بپوشد و برای قهرمانی در لیگ پرتغال با پورتو بجنگد و هم‌تیمی‌هایی مثل وینیسیوس و پیزی داشته باشد یا به بندر مارسی برود و با دیمیتری پایه و کوین استروتمن موی دماغ پاری‌سن‌ژرمن شوند را کسی نمی‌داند، اما چیزی که از همین حالا معلوم است این است: مهدی طارمی بعد از پشت سر گذاشتن حاشیه‌های زیاد، بازیکن مازاد اعلام‌شدن در الغرافه، مغضوب‌شدن بین هواداران پرسپولیس و اشتباهات پرتعدادش در زندگی شخصی، فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا توپ می‌زند. ستاره‌ای که با دلایل غیرفوتبالی از چشم خیلی‌ها افتاد و دوباره با فوتبال محبوبیتش را پس گرفت.

آقای پرحاشیه

مهدی طارمی با تمام توانایی‌های فنی و گل‌های مهمی که برای تیم‌ملی و پرسپولیس می‌زد، اما با هشتگ حاشیه‌ها شناخته می‌شد. پسری که بعد از آمدن از بوشهر به تهران، به پدرش قول داده بود تغییر نکند و تمرکزش را از فوتبال برندارد، لباس‌های عجیب می‌پوشید، به افتتاحیه‌های برند‌های لاکچری در مراکز خرید شمال شهر می‌رفت و گهگاهی رفتار‌های خارج از عرفی می‌کرد که باعث دردسرش می‌شد.
 
هم‌تیمی‌هایش می‌گفتند او پسر ساده‌ای است و تاوان همین سادگی را می‌دهد. اما در هر صورت رفتنش از پرسپولیس به ریزه‌اسپور و بازگشت دوباره‌اش به ایران، پرسپولیس را از پنجره‌های نقل‌وانتقالات محروم کرد. طارمی هم در تیم برانکو نماند تا وقتی که در فرودگاه امام‌خمینی (ره) به سمت قطر و باشگاه الغرافه پرواز کرد، چیزی جز خشم هواداران پرسپولیس در ذهن کسی نمانده باشد.
 
طارمی به الغرافه رفت، اما اخبار زرد او را رها نمی‌کرد. روابطش با خانم بازیگر حالا حاشیه جدیدی محسوب می‌شد که روی کیفیت فوتبالش هم اثرگذار بود و کم‌کم به بازیکن مغضوب مدیران الغرافه تبدیل شد. لیگ قطر برای آقای گل فوتبال ایران و کسی که نمایش خوبی در جام‌جهانی ۲۰۱۸ ارائه داده بود، چالشی به حساب نمی‌آمد، اما او درگیر حواشی پیچیده‌ای شده بود که باعث شد حتی کادرفنی تیم قطری هم علیه‌اش قرار بگیرد و کارش در الغرافه به بن‌بست برسد. سکه شانس دوباره به داد مهدی طارمی رسید، پایان رابطه با خانم بازیگر و رسیدن پیشنهاد باشگاه ریوآوه پرتغال.

به سمت پرتغال

مهدی طارمی به تیمی کوچک در لیگ پرتغال رفته بود، اما بزرگ‌ترین مزیت این تغییرات دوری از حاشیه‌هایی بود که در ایران و قطر داشت. او حالا به‌عنوان بازیکنی گمنام از ایران در لیگ پرتغال حضور داشت و کسی او را نمی‌شناخت. ریوآوه در تاریخ هشتادویک‌ساله‌اش عنوانی بهتر از مقام پنجمی لیگ به دست نیاورده بود که به سال ۲۰۱۸ برمی‌گشت. پس مهدی طارمی این شانس را داشت که در بهترین ترکیب تاریخ ریوآوه قرار بگیرد و به هدف بزرگ‌تری دست پیدا کند.
 
باشگاه‌هایی مثل ریوآوه معمولا باشگاه‌های عرضه‌کننده هستند و بهترین بازیکنانشان در پایان فصل به پورتو و بنفیکا و اسپورتینگ یا حتی باشگاه‌های متوسط لالیگایی منتقل می‌شوند. مأموریت طارمی هم همین بود، گل‌زنی و باز هم گل‌زنی و انتقال به تیمی بزرگ‌تر در فصل آینده. برای انجام مأموریتش خیلی معطل نماند. در دومین مسابقه‌ای که لباس ریوآوه را پوشید، برای تیمش هت‌تریک کرد تا از کیفیتش رونمایی کند. هفته بعدش در حالی اسپورتینگ را شکست دادند که طارمی بهترین بازیکن زمین شد. بعد هم گل‌زنی به بنفیکا و پورتو.
 
مهدی طارمی در لباس ریوآوه غول‌های پرتغال را خرد کرد. حالا او شاه‌ماهی تیمش به حساب می‌آمد. پسری که در الغرافه قطر بازیکن مازاد اعلام شده بود، مشغول آقایی‌کردن در پرتغال است. ۱۴ گل و ۲ پاس‌گل و آماری که در ۳ هفته مانده به پایان لیگ می‌تواند ارتقا پیدا کند. اما رئیس باشگاه ریوآوه تصمیمش را گرفته است، مهدی طارمی در پایان فصل به تیمی بزرگ فروخته می‌شود. طارمی مأموریتش را انجام داده و حالا منتظر پیشنهاد‌های بزرگ است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->