درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد زاکانی: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود نشست مجمع شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد |کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود
سرخط خبرها

مسجد، پایگاهی با ۲ محور متعارض

  • کد خبر: ۳۴۷۹
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
مسجد، پایگاهی با ۲ محور متعارض
آیت‌ا... علم‌الهدی از ۲ موضوع امام‌محور و مردم‌محور بودن مساجد سخن گفت

روز جهانی مسجد بهانه ای شد تا نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با مدیران، معاونان و کارکنان مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان دیدار کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، آیت ا... سیداحمد علم الهدی هماهنگ سازی بین ایده ها، خواسته ها و همچنین تحقق منویات رهبری در مدیریت مساجد را یکی از سختی های این جریان دانست و گفت: معمولا حرکت های تشکیلاتی که از یک هسته مرکزی آغاز می شود و در فروع آن توسعه پیدا می کند، اگر همراه با یک حاکمیت مرکزی نباشد، موفق نخواهد بود. به گفته وی، مساجد نظام و مدیریت خاص خود را می طلبد که اگر برای آن طرح اجرایی خاصی وجود نداشته باشد، در راستای ایده ها و آرمان های مدنظر پیش نخواهد رفت. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به استفاده از ابتکار جوانان در مجموعه های مختلف اشاره کرد و گفت: برای موفقیت باید مجموعه ابتکارات جوانان با تجربیات عناصر سابقه دار آمیختگی پیدا کند تا به نحو مطلوب اجرا شود. آیت ا... علم الهدی با اشاره به وجود 2جریان متعارض در مسجد، اضافه کرد: در مساجد به جز جریان امام محور با توجه به پایگاه مردمی بودن آن، جریان مردم محور نیز وجود دارد و این یک پارادوکس برای مسجد است که این مکان هم امام محور و هم مردم محور باشد. با این حال بین این 2موضوع تعادلی ایجاد شده است که امور مسجد را نیز پیش می برد. به گفته وی، مدیریت چنین تشکیلاتی که هم مردم محور و هم امام محور است و درعین حال، آرمان ها و ایده ها در آن پیاده می شود، کار آسانی نیست. امام جمعه مشهد به طرح منطقه بندی مساجد در مشهد اشاره کرد و گفت: حسن منطقه بندی مساجد این است که حداقل نیروی مدیریت در مناطق مختلف پخش شده و مساجد در فضای کوچک تری مدیریت می شوند، اما این منطقه بندی باید به شکلی انجام شود که جواب گوی نیاز مساجد باشد. وی با بیان اینکه باید با استفاده از نظام تعامل با هیئت امنا و امام جماعت امور مساجد را پیش برد، اظهار کرد: پیش نمازسازی را جدی گرفته و برای تربیت پیش نمازهای جوان و توانمند تلاش کنید. آیت ا... علم الهدی به طرح مدرسه در مسجد اشاره کرد و افزود: به سراغ «مدرسه با مسجد» بروید؛ زیرا مسجد فضای مدرسه را ندارد. اینکه بگوییم بچه در مسجد درس بخواند، نتایج خوبی ندارد؛ زیرا بچه باید بچگی کند و نباید او را محدود کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->