تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

#‌به‌طالبان‌باج‌ندهید/ تلاشی مجازی برای رسیدن به صلحی بهتر در افغانستان

  • کد خبر: ۳۴۸۸۴
  • ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
#‌به‌طالبان‌باج‌ندهید/ تلاشی مجازی برای رسیدن به صلحی بهتر در افغانستان
در روز‌های گذشته کاربران افغانستانی توئیتر با استفاده از هشتگ به طالبان باج ندهید در تلاش هستند تا ضمن یادآوری جنایت‌های این گروه در افغانستان حکومت را برای به‌دست‌آوردن صلحی بهتر با طالبان یاری کنند.
شهرآرانیوز | سید محمدرضا هاشمی، پس از آنکه زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای مذاکرات صلح با طالبان، مأمور شد تا این روند را مدیریت کند و بعد از فرازوفرود‌های بسیار و انجام ۹ دوره مذاکرات فشرده با نمایندگان این گروه در قطر سرانجام در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ توافقنامه صلح با این گروه منعقد شد، امید‌ها برای بازگشت آرامش به افغانستان افزایش یافت.
 
 
#‌به‌طالبان‌باج‌ندهید/ تلاشی مجازی برای رسیدن به صلحی بهتر در افغانستان
 

تا زمان امضای این توافقنامه جزئیات آن در دسترس رسانه‌ها قرار نداشت، اما با عمومی‌شدن مفاد این توافقنامه مشخص شد که آمریکا با طالبان توافق کرده است که آزادی ۵۰۰۰ زندانی این گروه از زندان‌های افغانستان در کنار آغاز خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور ۲ پیش‌شرط مهم برای آغاز مذاکرات صلح بین افغانی (طالبان و حکومت افغانستان) باشد.

براساس آخرین اخبار منتشر شده، آمریکا تاکنون ۵ پایگاه خود را در افغانستان تخلیه کرده و تحویل نیرو‌های امنیتی افغانستان داده است. دولت افغانستان هم با رهایی ۴۴۰۰ زندانی طالبان حسن نیت خود را برای آغاز این روند نشان داده، اما طالبان با تأکید بر رهایی ۶۰۰ زندانی مشخص خود، آغاز گفتگو‌های صلح با حکومت افغانستان را به تعویق انداخته است.
 

 
حکومت افغانستان درباره آزادنکردن زندانیان طالبان می‌گوید که این ۶۰۰ نفر جزو افراد خطرناک این گروه هستند. این درحالی است که طالبان پس از امضای توافقنامه صلح با آمریکا حملات خود را در افغانستان افزایش داده است. شورای امنیت ملی افغانستان امروز شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای نوشته است که طالبان در یک ماه گذشته ۱۲۹ غیرنظامی را کشته است. این گروه همچنین در یک ماه گذشته ۱۴۵۶ تحرک در ۳۰ ولایت این کشور انجام داده است.
 
 
 
 
#‌به‌طالبان‌باج‌ندهید/ تلاشی مجازی برای رسیدن به صلحی بهتر در افغانستان
 

در همین حال در روز‌های گذشته کاربران افغانستانی توئیتر با به راه انداختن هشتگی با عنوان #‌به‌طالبان‌باج‌ندهید از حکومت افغانستان و جامعه بین‌المللی می‌خواهند که به طالبان اجازه ندهند تا با استفاده از زور و تفنگ دستاورد‌های افغانستان نوین (افغانستان بعد از سال ۲۰۰۱) را نادیده بگیرند و با افزایش حملات و آسیب‌رساندن به شهروندان افغانستانی به‌دنبال امتیازگیری از حکومت در جریان مذاکرات باشند.
 
 
#‌به‌طالبان‌باج‌ندهید/ تلاشی مجازی برای رسیدن به صلحی بهتر در افغانستان


این هشتگ در ۲ روز گذشته پرکاربردترین هشتگ در میان افغان‌های فعال در توئیتر بوده است، تا آنجا که برخی کاربران ایرانی هم در حمایت از دوستان هم‌زبان خود آن را توئیت کرده‌اند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->