تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم
سرخط خبرها

پایان دعوای کی ‌روش و فدراسیون

  • کد خبر: ۳۴۹۶۶
  • ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
پایان دعوای کی ‌روش و فدراسیون
توافق فدراسیون فوتبال با سرمربی سابق تیم ملی بر سر پاداش مقامی که وجود نداشت
به گزارش شهرآرانیوز؛ با پرداخت الباقی طلب کی‌روش از فدراسیون فوتبال عملا کار این مربی با فوتبال ایران تمام شد و از امروز به بعد هیچ چیزی بین او و ایران وجود ندارد؛ حتی پرونده حقوقی! کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، روز گذشته پستی در صفحه اینستاگرام خود منتشر و اعلام کرد با فدراسیون فوتبال ایران بر سر پاداش رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به توافق دست یافته است.
سرمربی پرتغالی اسبق تیم ملی ایران در پیامی اینستاگرامی عنوان کرد: اختلاف حقوقی و مالی که من با فدراسیون فوتبال ایران داشتم، نهایتا به انتها رسید. این تنها به‌دلیل تصمیم واضح و قدرتمند فیفا دربرابر رفتار ناعادلانه و غیرمحترمانه‌ای که رئیس سابق فدراسیون، آقای تاج، پس از ۸ سال خدمات من برای تیم ملی داشت، بود. نهایی‌شدن این توافق، پیامد‌های روابط حرفه‌ای و دوستانه من با آقای نبی و آقای خراطی، اعضای محترم و دلسوز فدراسیون فوتبال و افرادی که به‌راستی به‌دنبال اهداف تیم ملی هستند، بود. در پیام کی‌روش به‌طورواضح این مربی به روابط تیره‌وتارش با مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال، اشاره کرده و تنهاعامل حل‌شدن این مشکلات را وجود مهدی محمدنبی و حرفه‌ای‌گری او دانسته است.


۱۲۵ هزار یورو برای مقامی که نبود!

اما ماجرای پاداش کی‌روش چه بود؟ داستان از این قرار است که کارلوس کی‌روش با دریافت ۱۲۵ هزار یورو بابت مقام سومی جام ملت‌های آسیا، پرونده شکایت خود از فدراسیون فوتبال را بست. این اتفاق درحالی رخ داده که در جام ملت‌های آسیا برای اولین‌بار عنوانی به‌نام عنوان سومی رقابت‌ها وجود ندارد.
 
سابقه ماجرا به قرارداد کوتاه‌مدت تیم ملی فوتبال ایران با کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی برمی‌گردد که در یکی از بند‌های آن چنین آمده است که کارلوس کی‌روش درصورتی‌که تیم ملی ایران به مقام سوم برسد، ۱۲۵ هزار یورو پاداش بگیرد. آن زمان فدراسیون فوتبال ایران فکر می‌کرده که بابت کسب این مقام، پاداش قابل‌توجهی از کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گیرد و بخشی از آن را به کی‌روش خواهد داد؛ اما نکته اینجاست که بنا بر قوانین جدید این مسابقات، بازی رده‌بندی (سومی و چهارمی) از تورنمنت حذف شده بود و این مسئله را نه کارلوس کی‌روش و نه فدراسیون فوتبال در زمان عقد قرارداد نمی‌دانستند.
 
بعد از شکست سنگین تیم ملی مقابل ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی و بازگشت تیم ملی به ایران و جدایی سرمربی تیم ملی و حضور او در تیم ملی کلمبیا، کی‌روش برای نقدکردن مطالباتش روی این بند قرارداد نیز دست گذاشت؛ درحالی‌که فدراسیون این‌گونه استدلال می‌کرد که با توجه به برگزارنشدن بازی سوم‌چهارمی و با درنظر‌گرفتن این موضوع که عنوان سومی وجود ندارد، کارلوس کی‌روش برای گرفتن این مبلغ محق نیست، بااین‌حال کی‌روش شکایت خود را به فیفا برد و رأی اولیه را هم گرفت.
 
از طرف دیگر فدراسیون فوتبال امیدوار بود در دادگاه تجدیدنظر CAS این دعوی به سود ایران خاتمه بپذیرد، چون در این مدت استعلاماتی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته بود که آیا تیم ملی ایران در جام ملت‌ها سوم شده است؟ که پاسخ کنفدراسیون فوتبال به این سؤال عجیب فدراسیون فوتبال ایران منفی بوده است؛ اما کی‌روش با توجه به دفترچه‌ای که در پایان مسابقات منتشر شده و عنوان سوم کلی را با احتساب امتیازات برای ایران در نظر گرفته، با اتکا به آن توانست رأی فیفا را به نفع خودش بگیرد.
 
اگر تاج در فدراسیون فوتبال باقی می‌ماند، برنامه او ارجاع این شکایت به دادگاه عالی ورزش و دریافت رأی تجدیدنظر و عدم پرداخت پول به کارلوس کی‌روش برای عنوانی بود که به دست نیاورده، اما درنهایت دبیرکل فدراسیون فوتبال مهدی محمدنبی چنین استنتاج کرده که این رأی نهایی هم به نفع ایران نخواهد بود؛ بنابراین در توافق با کی‌روش، مبلغ مدنظر سرمربی تیم ملی به وی پرداخت شد و او در نامه‌ای ستایش‌آمیز نسبت به مسئولان فدراسیون، از تاج نیز انتقاد کرد.


نبی: از کی‌روش ۵۰ درصد تخفیف گرفتیم

مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، درباره مختومه‌اعلام‌شدن پرونده شکایت کارلوس کی‌روش ازسوی فیفا عنوان کرد: واقعیت این است که در هشت‌سالی که کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران بود، ۲ صعود متوالی به جام‌جهانی به ثبت رسید و نتایج مطلوبی کسب شد که این نتایج در تاریخ فوتبال ایران ثبت شده است.
 
وی ادامه داد: ازسوی‌دیگر پس از جام ملت‌های آسیا ایمیل‌هایی به‌سمت ایشان رفته بود که بعضا در آن عبارات خوبی به کار گرفته نشده بود که این باعث چالش در تعامل‌های قبلی شده و رنجش ایشان را درپی داشت. درنهایت این فرایند به رأیی که اسفندماه ۹۸ ازسوی فیفا صادر شد انجامید که فدراسیون به پرداخت ۲۰۰ هزار یورو، به اضافه جرائم دیرکرد، پرداخت هزینه‌های دادرسی و همچنین وکلای پرونده محکوم شده بود.
 
دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: در ادامه با توجه به مأموریتی که هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در فروردین‌ماه به دبیرکل دادند، پیگیری ویژه موضوع در جهت مذاکره با ایشان در دستورکار قرار گرفت که بر اساس پیگیری‌هایی که از طریق این‌جانب و دپارتمان تیم‌های ملی به عمل آمد، خوشبختانه توانستیم به تفاهم برسیم. در این مدت حدود یک‌ماه مرتب با ایشان از طریق مذاکرات تصویری و ایمیلی مذاکره داشتیم و با دلجویی لازم از ایشان، سوءتفاهمات برطرف شد.
 
نبی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته بیش از ۵۰ درصد مبلغ رأی صادره فیفا با احتساب تمامی هزینه‌های مرتبط از رأی صادره کم شد و درنهایت با تعامل بسیار خوب صورت‌گرفته پرونده نزد فیفا مختومه اعلام شد. در اینجا از طرف فدراسیون فوتبال از آقای کارلوس کی‌روش تشکر می‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->