معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

روسیه از سفر به ماه منصرف شد

  • کد خبر: ۳۵۱۳۴
  • ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
روسیه از سفر به ماه منصرف شد
روسیه قصد همکاری در پروژه آرتمیس، فرود روی ماه ناسا، را ندارد. این درحالی است که این کشور قبلا در پروژه ایستگاه فضایی بین المللی با ناسا شراکت کرده بود.
به گزارش شهرآرانیوز، جیم بریدنستاین مدیر ناسا تلاش دارد ائتلافی بین المللی برای پشتیبانی از برنامه ارسال فضانوردان به ماه (آرتمیس) ایجاد کند. در همین راستا اخیرا ناسا یک توافقنامه با ژاپن امضا کرده است. اکنون به نظر می‌رسد کشور‌های دیگر از جمله کانادا، اعضای اتحادیه اروپا، انگلیس، روسیه و استرالیا نیز قصد دارند در پروژه آرتمیس همکاری کنند.
 
دیمیتری راگوزین مدیر سازمان فضایی روسیه در مصاحبه‌ای آرتمیس را یک پروژه سیاسی خوانده که شبیه «ناتو» است. او به طور واضح در این باره گفت:صادقانه بگویم ما علاقه‌ای به همکاری در این پروژه نداریم.

مدیر سازمان فضایی روسیه معتقد است دلایل انتخاب بازه زمانی تاریخ فرود روی ماه (۲۰۲۴ میلادی) در پروژه آرتمیس سیاسی است. او همچنین تلاش‌های آمریکا برای ایجاد یک برنامه اکتشافی در ماه را مشابه حمله این کشور به افغانستان و عراق دانست.

راگوزین در این باره افزود: این پروژه برای آمریکا بیشتر سیاسی است. شرکای آمریکایی ما از اصول همکاری و پشتیبانی مشترک که در پروژه ایستگاه فضایی بین المللی وجود داشت، دور شده اند.

از سوی دیگر هرچند ناسا با کشور‌های دیگر برای همکاری در پروژه آرتمیس مذاکره کرده است، اما همچنان رهبری پروژه را برعهده دارد. این در حالی است که روسیه فعلا هیچ نقش مشخصی در طرح‌های اکتشاف فضایی ناسا در خارج از مدار زمین ندارد.

ناسا و سازمان فضایی روسیه درباره توسعه ایستگاه‌هایی در مدار ماه با یکدیگر مذاکره کرده بودند، اما به گفته مقامات این مذاکرات هنوز نتیجه مشخث ندارد.

همچنین در این مصاحبه راگوزین درباره همکاری با چین در پروژه‌های اکتشاف فضایی آینده صحبت کرد. او گفت: این کشور آسیایی به طور حتم شریک ما در پروژه‌ها است. امروز رابطه بین چین و روسیه بسیار خوب است.

به گفته مدیر سازمان فضایی روسیه چین طرح‌های اکتشافی خود را با روسیه به اشتراک گذاشته است. پیش بینی می‌شودچین در دهه جاری موشک لانگ مارچ۹ را توسعه دهد. این موشک پتانسیل مورد نیاز چین برای سفر به ماه در ۲۰۳۰ میلادی را فراهم می‌کند.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->