احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

عراق میانجی روابط ایران، عربستان و آمریکا

  • کد خبر: ۳۵۲۵۲
  • ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
عراق میانجی روابط ایران، عربستان و آمریکا
عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد: عراق به منظور پیشگیری از وقوع هر گونه درگیری در منطقه به دنبال میانجی‌گری میان ایران با آمریکا و عربستان است. ایران به طور رسمی درخواست چنین کاری از عراق را نداشته است و عراق به دنبال ایفای نقش خود است.

به گزارش شهرآرا نیوز؛ الفائز عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در اظهاراتی روز دوشنبه تأکید کرد که تهران از بغداد درخواستی مبنی بر میانجیگیری میان این کشور و سعودی یا آمریکا نداشته است.

الفائز افزود: عراق سعی دارد بر نقش متوازن خود در منطقه تأ‌کید کند، درگیری ایران با آمریکا یا ایران با عربستان که عواقبی منفی بر عراق خواهد داشت، طی سفر ظریف مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون روابط خارجی عراق تاکید کرد: هدف از سفر وزیر خارجه ایران به بغداد، بررسی مسئله  ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس بود. وزیر خارجه ایران با برخی از اعضای ارشد و مقامات امنیتی عراقی برای بررسی این مسئله دیدار کرد.

وی خاطر نشان ساخت: این دیدار همچنین برای تحکیم همکاری‌ های اقتصادی و فرهنگی عراق و ایران بود. الفائز همچنین گفت: سفر قریب الوقوع الکاظمی به عربستان سعودی در راستای بازگرداندن جایگاه عراق به منطقه عربی است. تلاش در این راستا از دولت‌ های پیشین آغاز شده و گام ‌های بلندی نیز در این خصوص اتخاذ شده است.

وی همچنین پیش ‌بینی کرد که سفر نخست ‌وزیر عراق به عربستان سعودی و هماهنگی ‌های سیاسی میان دو طرف در چندین زمینه به موفقیت بیانجامد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز یکشنبه وارد بغداد شده بود، پس از دیدار با مقامات عراقی و کُرد در بغداد و اربیل، امروز به تهران بازگشت.

منبع: اسپوتنیک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->