معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

۵ نکته که درباره اندروید ١١ نمی‌دانید

  • کد خبر: ۳۵۳۴۸
  • ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
۵ نکته که درباره اندروید ١١ نمی‌دانید
اندروید١١ که عرضه آن از فوریه ٢٠٢٠ (بهمن‌٩٨) آغار شده است، ویژگی‌هایی دارد که کمتر به صورت رسمی به آن‌ها اشاره شده است. با ما همراه باشید تا با به‌روز رسانی جدید اندرویدی‌ها به‌روز شوید!
عادل نجفی | شهرآرانیوز- کاربران تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی به‌سرعت در حال افزایش هستند و گوگل سعی می‌کند در رقابت با اپل، ابتکارات بیشتری به خرج دهد تا سهمش از بازار تلفن‌های هوشمند بیشتر شود. اندروید١١ که عرضه آن از فوریه ٢٠٢٠ (بهمن‌٩٨) آغار شده است، ویژگی‌هایی دارد که کمتر به صورت رسمی به آن‌ها اشاره شده است. با ما همراه باشید تا با به‌روز رسانی جدید اندرویدی‌ها به‌روز شوید!

حذف محدودیت چهارگیگابایتی در تصویربرداری

مدت‌هاست کاربران تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی برای تصویربرداری با محدودیت تا حجم ۴ گیگابایت روبه‌رو هستند. ایــن محدودیت تا زمانی که بیشترین کیفیت دوربین‌ها p۱۰۸۰ بود و کارت‌های حافظه توانایی پردازش فایل‌های بزرگ‌تر از ۴ گیگ را نداشتند چندان آزاردهنده نبود، اما با عرضه دوربین‌هایی با قابلیت تصویربرداری K۴، دیگر تصویربرداری پانزده‌ دقیقه‌ای هم حجم بیشتری اشغال می‌کند. در اندروید١١ نوع قالب‌بندی فایل‌ها از سی‌ودوبیتی به شصت‌وچهاربیتی تغییر یافته است.

سطل زباله مخفی

اگر تاکنون از سرویس عکس گوگل استفاده کرده باشید، باید بدانید حذف یک عکس یا ویدئو به معنای پاک‌سازی کامل آن نیست. در واقع، فایل‌ها به مدت ٣٠ روز در یک فولدر Trash نگهداری می‌شوند تا اگر نظرتان عوض شد، آن‌ها را بازیابی کنید. این همان سطل زباله‌ای است که سیستم‌عامل ویندوز روی رایانه شما پیاده کرده است. نرم‌افزار‌هایی که منطبق با این نسخه عرضه می‌شوند، می‌توانند از کاربران درباره مدت نگهداری فایل‌ها در Trash بپرسند.

یک آپدیت و ٨۴ کنترلر جدید

همان‌طور که می‌دانید، دستگاه اندرویدی شمـا قابلیت تبدیل به کنترلر بازی یا ماوس بی‌سیم را داراست، اما مسئله این است که کنترلر‌های متنوعی برای کنسول‌های بازی عرضه می‌شوند و همه به‌راحتی با اندروید همگام‌سازی نمی‌شوند. در به‌روزرسانی اندروید١١ دستگاه شما قابلیت همگام‌سازی با ٨۴ کنترلر جدید را به دست می‌آورد.

دستیار صوتی فهیم

با دستیار صوتی می‌توانید بسیاری از فعالیت‌ها از وب‌گردی و تایپ تا باز و بسته کردن نرم‌افزار‌ها را انجام دهید. کاربران دستیار صوتی اندروید تا پیش از به‌روزرسانی نسخه ١١، باید آن را فرامی‌خواندند، اما هم‌زمانی این فراخوانی با فعالیت دیگر نرم‌افزار‌ها می‌تواند موجب اختلال و درهم‌پیچیدگی دستور‌ها شود. اکنون در نسخه یازدهم، دستیار صوتی به صورت خودکار در بسیاری از اوقات فعال است و بدون اخلال در فعالیت نرم‌افزار مدنظر، کاربر ادامه فعالیت را از طریق فرامین صوتی دنبال می‌کند.

حمایت از بکاپ آفلاین

نرم‌افزار‌هایی که با اندروید ١١ به‌روزرسانی می‌شوند باید امکان ایجاد پشتیبانی آفلاین روی کارت حافظه به جای فضای رایانش ابری گوگل را ایجاد کنند. تا پیش از این، نرم‌افزار‌های اندرویدی می‌توانستند از فضای گوگل درایو برای ذخیره اطلاعاتی نظیر تنظیمات، بازی‌ها و ... استفاده کنند، اما از این پس، آن‌ها می‌توانند از طریق فضای رابط اشکال‌زدایی اندروید (ADB) که مسیری برای ارتباط میان رایانه شخصی و تلفن همراه شما شناخته می‌شود، برای ذخیره محلی این اطلاعات استفاده کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->