خرید و فروش خودرو‌های تصادفی با اسناد جعلی

  • کد خبر: ۳۵۴۲۷
  • ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
خرید و فروش خودرو‌های تصادفی با اسناد جعلی
سرهنگ میرزکی از دستگیری فردی خبر داد که با مدارک خودرو‌های تصادفی، ۴ دستگاه خودروی سرقتی را به سایر افراد فروخته بود.
به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: یکی از شیوه‌های سارقان حرفه‌ای خودرو ایجاد تغییرات در ارکان اساسی خودرو‌های مسروقه و سوء استفاده از اسناد و مدارک خودرو‌های تصادفی و فروش خودرو‌های مسروقه به عنوان خودرو‌های سالم است.

وی افزود: اخیراً در روند نظارت بر وضعیت خرید و فروش خودرو‌های تصادفی کارآگاهان با فروش فوری یک دستگاه خودروی پژوپارس مستقر در یکی از پارکینگ‌های عمومی می‌شوند و در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که خودرو در یکی از شهرستان‌های غربی کشور در حال تردد است.

کارآگاه میرزکی بیان داشت: با هماهنگی قضایی خودرو در شهرستان مربوطه توقیف و برای بررسی‌های بیشتر به پلیس آگاهی تهران منتقل و مشخص شد که خودرو فاقد اصالت بوده و ارکان آن غیر فابریک و با پلاک اصلی آن دارای سابقه ثبت سرقت در سال ۱۳۹۷ در تهران است.

این مقام انتظامی ابراز داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که متصرف خودرو، آن را از فردی به نام کریم خریده است و در بررسی سوابق وی به دست آمد که کریم سابقه دار بوده و دارای سوابق متعدد کیفری است.

معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه کریم با هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت، اظهار داشت: متهم در تحقیقات مقدماتی به جرم ارتکابی اعتراف و خرید خودروی تصادف و فروش خودروی مسروقه با مدارک خودروی تصادفی اقرار کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان سه خودروی سرقتی دیگر را که کریم به همین شیوه فروخته بود، شناسایی و توقیف کردند، گفت: معمولا این نوع جرایم به صورت باندی انجام می‌شود. شناسایی و دستگیری سایر اعضای باند و کشف جرایم احتمالی در دستور کار قرار دارد.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->