نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

وقتی کارشناس خبره بسکتبال از هندبال می‌آید!

  • کد خبر: ۳۷۰۲۵
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
وقتی کارشناس خبره بسکتبال از هندبال می‌آید!
وقتی کارشناس خبره بسکتبال از هندبال می‌آید، باید هم انتظار جلسه پرباری از شورای برنامه‌ریزی فدراسیون بسکتبال نداشته باشیم و شاهد یک نشست بدون خروجی و پر از ابهام باشیم.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، جلسه شورای برنامه‌ریزی فدراسیون بسکتبال با دعوت از تعدادی از نمایندگان باشگاه‌ها، رؤسای هیئت‌های استانی دارای نماینده در لیگ برتر، نمایندگان بازیکنان تیم ملی بانوان و آقایان، کارشناسان خبره و با حضور اعضای کمیته‌های مسابقات و داوران، آموزش و مربیان و روابط عمومی در سالن کنفرانس فدراسیون بسکتبال برگزار شد، اما نتیجه این جلسه چه بود؟

زمان برگزاری مسابقات تنها موردی است که روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفته و آمده است «بر اساس نظر اعضای شورای برنامه ریزی تاریخ شروع لیگ برتر مردان ۲۴/۷/۹۹ و لیگ برتر بانوان ۳/۷/۹۹ و لیگ دسته یک مردان ۴/۷/۹۹ اعلام شد. مقرر شد در صورت ابلاغ هر گونه دستورالعمل اجرایی توسط ستاد مبارزه با کرونا در مورد تغییر زمان تاریخ‌های مذکور مجدد تصمیم‌گیری شود. جلسات توجیهی و قرعه کشی مسابقات طی دعوتنامه‌ای به تیم‌ها اعلام خواهد شد. ضمن این که نحوه برگزاری مسابقات بسکتبال با اولویت سلامت ورزشکاران، مربیان و داوران و با اخذ نظرات و پیشنهادات مدیران عامل باشگاه‌ها بررسی و درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.»

اولین موضوع درباره برگزاری رقابت‌های دسته‌یک است. به‌نظر می‌رسد کسی به این نکته توجه نداشته است که رقابت‌های دسته‌یک قبل از لیگ برتر آغاز می‌شود. مشکل اینجاست که همیشه بازیکنان منتظر می‌مانند تا تیم‌های لیگ برتر کامل بسته شوند و وقتی بازیکن یا حتی مربی در لیگ برتر جایی نداشت، آن زمان به حضور در دسته یک فکر می‌کند. حال چطور وقتی تیم‌های لیگ برتر بسته نشده است، توقع داریم تیم‌های دسته‌یک زودتر از آن‌ها بسته شوند و رقابت‌ها را شروع کنند؟

دومین موضوع به نحوه دعوت از نمایندگانی برمی‌گردد که در این جلسه حاضر شده‌اند. گفته شده است تعدادی از نمایندگان باشگا‌ه‌ها، اما بحث بر سر این است که این نمایندگان بر چه اساسی انتخاب شده‌اند؟ آیا آن‌ها نظر تمام باشگاه‌هایی که قصد حضور در لیگ را دارند، می‌دانستند که از طرف آن‌ها در این جلسه حاضر شدند یا اینکه هر باشگاه فقط به فکر تیم خود و منافع خود بوده است؟ مهرام، نفت و شیمیدر از باشگاه‌های بسیار خوب بسکتبال هستند و بحث بر سر این نیست که چرا این باشگاه‌ها حضور داشتند، بحث بر سر این است که آیا آن‌ها در این جلسه دغدغه تمام باشگاه‌ها را مطرح کرده‌اند؟ اصلا خبر داشتند که نظر باقی تیم‌ها چیست یا خیر؟
سومین موضوع به حضور کارشناس خبره‌ای برمی‌گردد که در این جلسه حضور داشته است. چند نفر در خانواده بسکتبال تا به حال نام علی حیات‌پور را شنیده‌اند؟ چه کسی این فرد را به‌عنوان کارشناس خبره بسکتبال می‌شناسد؟ درست است فدراسیون نام افرادی را که در جلسه حضور داشتند، مطرح نکرده است، اما افرادی که در جلسه بودند، گفتند که فردی با این نام حضور داشته و اظهارنظر‌هایی هم کرده است! ما آقای حیات‌پور را به‌عنوان رئیس سابق کمیته هندبال ساحلی می‌شناسیم و حال چطور ایشان کارشناس خبره بسکتبال شده‌اند ما هم از آن بی‌خبریم!

چهارمین موضوع به نحوه برگزاری رقابت‌ها برمی‌گردد. با اینکه در این جلسه بیشتر شرکت‌کنندگان با برگزاری بازی‌ها به‌صورت متمرکز موافق بوده‌اند و حتی گفته شده است که فدراسیون لازم نیست دنبال راهکاری باشد و اگر از کشور‌هایی که این کار را انجام داده و رقابت‌هایشان را به‌صورت متمرکز برگزار کرده‌اند، الگوبرداری کند، کفایت می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد فدراسیون می‌خواهد رقابت‌ها را با ۱۶تیم، آن‌هم با ۲گروه ۸تیمی به‌صورت رفت و برگشت برگزار کند. معلوم نیست چرا فدراسیون پافشاری می‌کند که با تعداد زیاد و به‌صورت رفت و برگشت این رقابت‌ها را برگزار کند، آن‌هم وقتی تماشاگری وجود ندارد! اگر شرایط به‌حالت عادی برگردد و کرونا ریشه‌کن شود و تماشاگران اجازه حضور داشته باشند، این نوع برگزاری خوب خواهد بود، اما با شرایطی که الان شاهد آن هستیم و گفته می‌شود که در فصل پاییز با وجود سرما دوباره شاهد اوج ویروس کرونا خواهیم بود، فدراسیون چطور می‌خواهد لیگ را با این شرایط برگزار کند، ما هم نمی‌دانیم!

هدف اصلی از بالابردن تیم‌ها و به‌صورت رفت و برگشت برگزارکردن بازی‌ها، بدون شک برای جذب مخاطب و گسترش این رشته در کل کشور است، حال وقتی به‌احتمال زیاد تماشاگر اجازه حضور در سالن را ندارد، چگونه می‌توان به این هدف رسید؟ پس بهتر نیست به‌جای اینکه جان بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها را به‌خطر بیندازیم، کمی هم به عواقب این تصمیم بیندیشیم؟ خدایی ناکرده اگر حتی جان یک نفر در این رفت‌وآمد‌ها به‌خطر بیفتد، چه کسی پاسخ‌گو خواهد بود؟ اگر فوتبال این‌گونه رقابت‌ها را برگزار کرد، اول از همه در فضای باز بود و رشته‌ای مثل بسکتبال در سالن سرپوشیده برگزار می‌شود و دیگر اینکه بسکتبال رشته بسیار پربرخوردی است و با دست هم بازی می‌شود، این یعنی تماس بازیکنان با هم خیلی بیشتر از فوتبالیست‌هاست. این را هم فراموش نکنیم که در فوتبال باشگاه‌ها هر هفته از بازیکنان و عوامل تست کرونا می‌گرفتند، آیا در بسکتبال هم باشگاه‌ها قادر به انجام این کار خواهند بود؟

پنجمین موضوع به تاریخ شروع رقابت‌های لیگ برتر برمی‌گردد.‌ای کاش فدراسیون به‌جای اینکه تاریخ مشخص کند، اول نحوه برگزاری رقابت‌ها و تعداد تیم‌ها را معلوم می‌کرد.‌ای کاش به‌جای این نشست، تمام مدیران باشگاه را فرامی‌خواند و نحوه برگزاری لیگ و تعداد تیم‌ها را نهایی می‌کرد، زیرا در شرایط کنونی نحوه برگزاری مهم‌تر از تاریخ آن است. وقتی باشگاه‌ها هنوز تکلیف خود را نمی‌دانند و مشخص نیست به چه شکل می‌خواهند در رقابت‌ها حاضر شوند، چطور می‌توانند تیم‌های خود را ببندند؟ در این چند روز با هر کدام از مسئولان تیم‌ها صحبت کرده‌ایم، بیشتر آن‌ها گفتند تکلیف ما مشخص نیست، چون تکلیف لیگ مشخص نیست!
خلاصه اینکه جلسه‌ای پر از ابهام برگزار شد که نه‌تن‌ها خروجی مفید و خاصی برای باشگاه‌ها نداشت، بلکه صدای گله و شکایت خیلی از تیم‌ها را هم درآورد. به هر حال امیدواریم خدا این فصل را به‌خیر کند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->