قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر
سرخط خبرها

سرنوشت گره‌خورده تیم‌های ملوان و هوادار در هفته سی‌و‌دوم لیگ دسته‌اول فوتبال کشور

  • کد خبر: ۳۷۰۸۴
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
سرنوشت گره‌خورده تیم‌های ملوان و هوادار در هفته سی‌و‌دوم لیگ دسته‌اول فوتبال کشور
هوادار، تیمی که رضا عنایتی هدایت آن را به عهده دارد، امروز در چهارچوب هفته سی‌و‌دوم لیگ دسته‌یک فوتبال کشور میهمان رایکای بابل است. عنایتی و تیمش که در جدول رده‌بندی رقابت‌ها در جایگاه آرامی ایستاده‌اند و نه دغدغه سقوط دارند و نه سودای صعود، امروز برای کمک به ملوانان بندرانزلی به میدان خواهند رفت.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ شاید عجیب باشد، اما آقای‌گل تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران تاکنون هیچ‌گاه در قامت شاگردی برای اکبر میثاقیان به میدان نرفته است. رضا عنایتی که درست یک سال قبل از سکان‌داری هدایت ابومسلم توسط آقای خاص مربیان ایرانی از جمع مشهدی‌ها جدا شد و به استقلال رفت، هیچ‌گاه فرصت پیدا نکرد تا برای اکبر میثاقیان به میدان برود.
با‌وجوداین حالا بعد از گذشت سال‌ها و در روز‌هایی که عنایتی خود ردای مربیگری به تن کرده و حتی پا را فراتر گذاشته است و تیم‌داری می‌کند، باید امروز به نفع اکبر و تیمش به میدان بابل برود. هوادار، تیمی که رضا عنایتی هدایت آن را به عهده دارد، امروز در چهارچوب هفته سی‌و‌دوم لیگ دسته‌یک فوتبال کشور میهمان رایکای بابل است. عنایتی و تیمش که در جدول رده‌بندی رقابت‌ها در جایگاه آرامی ایستاده‌اند و نه دغدغه سقوط دارند و نه سودای صعود، امروز برای کمک به ملوانان بندرانزلی به میدان خواهند رفت. ملوان میثاقیان در مسیر بقا در لیگ دسته‌یک، تیم رایکای بابل را به‌عنوان یکی از رقبای مستقیم پیش‌رو دارد و امیدوار است هوادار و عنایتی به نفع آن‌ها و برای متوقف‌کردن رایکا به میدان بابل بروند.


صخره سخت در اراک

اکبر میثاقیان و ملوانان بندرانزلی امروز از ساعت ۱۹:۳۰ در اراک میهمان آلومینیوم این شهر هستند؛ دیدار با شاگردان رسول خطیبی که از همه حیث حساس تلقی می‌شود. ملوان برای بقا می‌جنگد و آلومینیوم در اندیشه اولین تجربه تاریخ این شهر در لیگ برتر است؛ مسئله‌ای که شاید ملوان را برای دشت حداقل یک‌امتیاز روانه میدان کند، اما بی‌تردید میزبان را که به هر ۳ امتیاز نیاز مبرم دارد، جنگجوتر و خطرناک‌تر به آوردگاه خواهد فرستاد.
 
شاگردان رسول خطیبی با پله‌های خوشبختی و صعود، یعنی رده دوم جدول فقط ۳ امتیاز فاصله دارند. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند برای رسیدن به آرزوهایشان فقط ۳ هفته زمان دارند و شمارش معکوس برایشان آغاز شده است. در سوی مقابل ملوانی که با پیروزی درخشان هفته قبل مقابل شهرداری تبریز خود را به رتبه چهاردهم جدول هجده‌تیمی رسانده است، با منطقه سقوط فقط ۴ امتیاز فاصله دارد و اگر ذره‌ای غفلت کند، تمام رشته‌های میثاقیان، پنبه خواهد شد.


کار بزرگ عنایتی برای میثاقیان

نبرد رایکای بابل و هوادار وقتی برای میثاقیان و ملوان بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که بدانید برتری احتمالی قو‌های سپید انزلی در اراک و شکست احتمالی سپیدرود برابر تیم مدعی خوشه‌طلایی ساوه می‌تواند همین امروز حکم به «معجزه اکبر» برای انزلی‌چی‌ها بدهد! فوتبال است و اماو‌اگرهایش. اگر عنایتی و تیمش بتوانند از پسِ رایکا بربیایند و در سوی مقابل میثاقیان و تیمش مأموریتشان را به‌درستی انجام دهند و بخت در دیدار سپیدرود و ساوه هم با آن‌ها یار باشد، آن‌موقع ملوان می‌تواند ۲ هفته مانده به پایان، بقایش در لیگ سخت دسته‌یک را قطعی کند. تکلیف سقوط شهرداری تبریز ده‌امتیازی در قعر جدول که مدت‌هاست مشخص است، اما سپیدرود سی‌امتیازی و رایکا‌ی سی‌ویک‌امتیازی دیگرتیم‌هایی هستند که در مکان‌های هفدهم و شانزدهم جدول، فعلا سقوط‌کرده هستند.
 
ملوان بندرانزلی که با آوردن میثاقیان بعد از تعطیلات کرونایی از منطقه سقوط فعلا بالاتر آمده، سی‌وچهارامتیازی و چهاردهم است. انزلی‌چی‌ها می‌توانند سی‌وهفت‌امتیازی شوند و ماندن سپیدرود و رایکا در همان ۳۰ و ۳۱ امتیاز یعنی رستگاری اکبر در ۲ هفته مانده به پایان مسابقات! البته در این صورت تنها رایکا می‌تواند خطری نهفته برای ملوان تلقی شود و در ۲ هفته پایانی بر فرض ۲ پیروزی پُرگل و ۲ شکست بد قو‌های سپید انزلی، آن‌موقع تیم بابلی لیگ‌یکی بماند و ملوان به لیگ نابودی سقوط کند.


خوشبین به «هوادار»

قو‌های سپید انزلی به تیم «هوادار» خیلی خوشبین هستند؛ تیمی که با سرمربی‌مالک مشهدی خود توانسته است ازاین‌رو به آن رو شود. رضا عنایتی که در میانه‌های فصل سرخ‌پوشان پاکدشت را خرید و خود بر نیمکت مربیگری آن نشست، در مدت حضورش در این تیم که بعد‌ها اسمش را به «هوادار» تغییر داد، فقط یک‌بار باخته و ۷ پیروزی و ۵ تساوی، حاصل کارش بوده است؛ آمار خوبی که دست‌کم میثاقیان و انزلی‌چی‌ها را به تداوم درخشش تیم عنایتی و شکست رایکا امیدوار کرده است. البته هوادار در بازی رفت مقابل رایکا در خانه با تساوی یک‌بر‌یک متوقف شده است و این نقطه نگران‌کننده ماجرا برای میثاقیان و تیمش است. البته در سوی دیگر ملوانان بندر انزلی نیز در بازی رفت برابر آلومینیوم اراک با نتیجه یک بر صفر به برتری رسیدند و از این بابت با روحیه بالا به شهر اراک سفر می‌کنند. خوشه طلایی ساوه هم در بازی رفت توانسته بوده با نتیجه ۲ بر یک از سد سپیدرود رشت بگذرد. این‌ها همه داده‌های روی کاغذی است که شاگردان میثاقیان را به هفته پیش روی لیگ دسته یک فوتبال کشور امیدوار می‌کند.


خودنمایی برای لیگ‌برتری‌ها

رضا عنایتی علاوه بر آنکه برای کمک به اکبر میثاقیان در این بازی انگیزه‌های فراوانی دارد، می‌خواهد با تداوم درخشش تیمش هوادار در لیگ دسته‌یک، خود را بیش ازپیش به تیم‌های لیگ‌برتری فوتبال ایران نشان دهد. همین چند هفته قبل بود که بعد از رفتن مجتبی سرآسیایی از شهرخودرو، تیم لیگ‌برتری شهر مشهد پیشنهادی برای هدایت خود به سرمربی بومی‌اش که این‌روز‌ها در تهران است، ارائه کرد؛ پیشنهادی که البته با هوشمندی عنایتی رد نشد و به آخر فصل و تصمیم‌گیری بعد از پایان رقابت‌های لیگ دسته‌یک موکول شد. کدام مربی است که از پذیرش هدایت یک تیم آسیایی که قرار است در لیگ قهرمانان بجنگد، خوشش نیاید؟ شاید به‌همین‌خاطر باشد که عنایتی با انگیزه‌های متفاوتی تیمش را به میدان رایکا بفرستد تا با تداوم درخشش خود، نظر مالکان تیم‌های بعضا متمول لیگ برتر را به خود جلب کند. از سویی دیگر مربی مشهدی هیچ بدش نمی‌آید با تیم قدرتمندی که می‌سازد فصل بعد زمینه صعود به لیگ برتر را برای هوادار فراهم سازد و از این اتفاق نامی برای خود در عرصه مربیگری دست و پا کند. عنایتی و هوادار نیز امشب از ساعت ۱۹:۳۰ میهمان رایکای بابل هستند. دیداری ۶ امتیازی برای مشهدی‌های لیگ دسته اول.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->