ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آماده سازی سند ملی سالمندان کشور

  • کد خبر: ۳۷۱۰۹
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
آماده سازی سند ملی سالمندان کشور
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: سند ملی سالمندان کشور برای ابلاغ به دستگاه‌ها در حال ویرایش نهایی است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسام‌الدین علامه افزود: سند ملی سالمندان متناسب با آخرین آمار سالمندی کشور بوده و همه همت و عزم سازمان برنامه و بودجه و بهزیستی بر این است که در سال ۱۴۰۰ اولین برنامه بودجه محور مبتنی بر سند ملی سالمندان از سوی دستگاه های عضو با اولویت اقدامات زیرساختی و اقدامات مرتبط با کرونا ارائه شود.

 

وی ادامه داد: مقرر بود که سند ملی سالمندان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه از هفتم مهر ابلاغ شود و برای این کار لازم بود دو جلسه برنامه برای نهایی کردن ارسال سند ملی سالمندان برگزار شود که یکی از آنها برگزار شده اما جلسه دوم به دلیل وضعیت قرمز کرونا کنسل شده و این امر به تعویق افتاده است.

 
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: برای نخستین بار مقرر بود که بودجه سالمندی تعریف شود که اکنون محقق نشده است. تحقق آن منوط به برگزاری جلسه بهزیستی و سازمان برنامه و بودجه و جلسه شورای ملی سالمندان است.


وی با بیان اینکه  ۲۰ دستگاه، سمن و وزارتخانه در شورای ملی سالمندان عضویت دارند، گفت: سند ملی سالمندان درصدی تغییراتی دارد زیرا این سند در سال‌های گذشته تدوین شده بود و اکنون بحث‌های آماری آن به روزرسانی شده است.


به گفته رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، سند ملی سالمندان دارای ۶ هدف اصلی شامل ارتقای سطح فرهنگی جامعه در زمینه پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی سالمندان، ارتقای سرمایه و حمایت های اجتماعی، توسعه زیرساخت های مورد نیاز امور سالمندی و امنیت مالی نظام حمایت از سالمندان است.


علامه افزود: سند ملی سالمندان به بحث هایی مانند معیشت و امنیت درآمد سالمندان از منابع عمومی می پردازد و بر اساس این سند لازم است وظایف دستگاه ها در رابطه با سالمندی در بودجه های آینده، دیده شوند.


وی یادآور شد: اکنون هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر سالمند در کشور وجود دارند.

ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->