«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت
سرخط خبرها

رسیدگی به ۱۱۲ پرونده تخلف راهنمایان تور در کشور

  • کد خبر: ۳۷۱۱۹
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
رسیدگی به ۱۱۲ پرونده تخلف راهنمایان تور در کشور
معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اینکه ۵۲۶۲ آژانس خدمات مسافرتی دارای مجوز فعالیت‌اند، گفت: سال گذشته به ۱۱۲ پرونده تخلف راهنمایان تور رسیدگی کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز، اسماعیل برات معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، درباره وضعیت تور‌های گردشگری اظهار کرد: حدود ۵ هزار و ۲۶۲ آژانس خدمات مسافرتی از اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری مجوز فعالیت گرفته‌اند و بر اساس آئین‌نامه دفاتر مسافرتی، آژانس‌ها مجاز به برگزاری تور هستند و فعالیت تور بدون مجوز آژانس‌ها تخلف است.

وی افزود: فعالیت آژانس‌های مسافرتی در سه قالب تور‌های ورودی، تور‌های خروجی و تور‌های داخلی است و هر کدام از آژانس‌ها بسته به نوع کار و ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

برات ادامه داد: تور‌های ورودی گردشگران خارجی را به مقصد شهر‌های مختلف ایران به داخل کشور می‌آورند، تور‌های خروجی مردم ایران را برای سفر به خارج از کشور می‌برند و در تور‌های داخلی مقصد و مبدأ تور داخل کشور است.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: ممکن است گردشگران به طور کلی همه اجزای سفر از جمله رزرو بلیت، محل اقامت و یا بلیت بازدید از مکان‌های گردشگری را نخرند لذا برای همین مسأله آمار دقیقی از کسانی که از تور استفاده می‌کنند، نداریم.

وی خاطرنشان کرد: البته از سال ۹۴ برای رفع این مشکل ایجاد سامانه ثبت تور در دستور کار قرار گرفت که همه آژانس‌ها و مراکز خدمات مسافرتی دسترسی به این سامانه داشته باشند و فعالیت‌شان را از این طریق ثبت کنند. در حال حاضر این سامانه به صورت کامل آماده شده و آمار تور‌ها به صورت تفکیک شده ثبت می‌شود.

برات با اشاره به اینکه آژانس‌ها محدودیت در ارائه مجوز تور ندارند، گفت: بازرسان معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در سال ۹۸، ۱۱۰ هزار و ۶۰۴ بازدید نظارتی از آژانس‌ها، هتل‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و مراکز بین‌راهی داشته‌اند.

معاون اداره کل نظارت ارزیابی و خدمات گردشگری کشور گفت:‌همچنین در سال گذشته ۱۸۸۴ پروانه در حوزه آژانس، هتل، سفره‌خانه‌های سنتی و ... صادر شده و ۵۱۸۰ نوع شکایت رسیدگی شده است.

وی گفت: همچنین در سال گذشته در قالب  ۱۱۲ پرونده از راهنمایان تور شکایت شده که ما رسیدگی کرده‌ایم. همچنین ۵۸۳ لغو پروانه در حوزه آژانس‌ها، هتل‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و ... انجام گرفته است که بیشترین تخلف را آژانس‌های خدمات مسافرتی داشته‌اند.

فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->