«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

موفقیت واکسن کرونای ایرانی

  • کد خبر: ۳۷۱۷۳
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
  • ۲۳
موفقیت واکسن کرونای ایرانی
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: از ۶ مسیر تولید واکسن کرونا را دنبال می‌کنیم و خوشبختانه از دو مسیر تست‌های حیوانی با موفقیت به پایان رسیده است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد مخبر، در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت داشت، افزود: ما برای عرض خسته نباشید و خداقوت خدمت شما رسیدیم، بیماری کرونا ضایعه بزرگی برای کشور بود که امیدواریم این بلا از جان بشریت رفع شود و شاهد ارامش در کشور باشیم.

وی ادامه داد: به عنوان حس وظیفه شرعی و انسانی که خودمان احساس کردیم از روز اول در خدمت وزارت بهداشت بودیم و این کمک تا روز آخر ادامه دارد، منابع فنی و نیروی انسانی ما نیز در اختیار وزارت بهداشت است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: اولین جلسه ستاد پس از انتخابات برگزار شد، روی بحث تولید تجهیزات متمرکز شدیم، در زمینه تامین تجهیزات پزشکی از خارج از کشور درروز‌های نخست نیز موفق بودیم هرچند در برخی مواقع دشمن عهدشکنی کرد، اما توجه داشته باشید ستاداجرایی موفق شد کمتر از ۲۴ روز کارخانه تولید ماسک را راه اندازی کند و تاکنون نزدیک به صد میلیون ماسک تولید و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در اوایل شیوع کرونا با حمایت ستاد، کارخانه‌ای در کردستان خط تولید خود را تغییر داد و هفته‌ای ۲۵۰۰ لباس پزشکی و گان را تولید کرد، روزانه ۲۵۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی تولید می‌کنیم، بخش زیادی از کیت تشخیص مورد نیاز را تولید کردیم.

مخبر گفت: در حوزه تولید ونتیلاتور نیز قدم‌های بزرگی برداشته شد و توانستیم این دستگاهدحیاتی برای بیماران تنفسی را تولید کنیم، در حوزه تولید دستگاه اکسیژن‌ساز نیز موفق شدیم به دانش بومی تولید آن دست یابیم و بخشی از نیاز مراکز درمانی را تامین کنیم، در زمینه تولید دارو تلاش کردیم قدم به قدم نیاز کشور را برطرف کنیم، امروز توانایی تولید هر داروی مورد نیاز مقابله با کرونا را داریم و در زمینه تولید داروی رمدسیور نیز گام خوبی برداشته شد و امروز ۱۰هزار عدد ازاین داروی تحریمی که قیمت آن در بازار سیاه به ۵۰ میلیون رسیده بود، را به وزارت بهداشت اهدا میکنیم.

وی تصریح کرد: با کمک متخصصان ۲۴ بیمار از طریق سلول درمانی بهبود یافتند و در زمینه استفاده از روش پلاسمادرمانی نیز اتفاقات خوبی رخ داده است. از همان روز‌های اول تاکید کردیم در بحث واکسن نباید از هیچ کشوری عقب بمانیم، از ۶ مسیر تولید واکسن را دنبال می‌کنیم و خوشبختانه از دو مسیر تست‌های حیوانی با موفقیت به پایان رسیده است و امیدواریم در حوزه تست انسانی نیز نتایج خوبی بگیریم.

وی افزود: تولید و تامین دارو‌های بیماران کرونایی، ساخت کارخانه با ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون ماسک، بخشی از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام در این چند ماه بوده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: راه‌اندازی سامانه ۴۰۳۰ و تله مدیسین و ارائه خدمات رایگان به مردم از دیگر اقدامات ما بوده، ماهانه حدود سه میلیارد تومان هزینه سامانه ۴۰۳۰ است و بیش از ۲هزار نیروی جهادی در این سامانه فعال هستند.

وی در خصوص حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا در مناطق محروم نیز گفت: از نیمه‌شعبان تا امروز ۵ میلیون بسته معیشتی و پروتئینی و ۲ میلیون بسته مواد بهداشتی توزیع کرده‌ایم.

مخبر ادامه داد: همچنین ۸ هزار میلیارد تومان با اولویت مشاغل آسیب دیده کرونا به اشتغالزایی در کشور تخصیص دادیم و ۲۰ میلیارد به شرکت‌های دانش بنیان آسیب دیده به صورت قرض‌الحسنه وام پرداخت کردیم، همچنین ۱۸ هزار میلیارد برای بنگاه‌های بزرگ آسیب دیده نیز در نظر گرفتیم.

در پایان این مراسم، محموله‌ای شامل ۱۰۰ دستگاه تی‌وپس، ۱۰ هزار عدد داروی رمدسیویر، ۱۰۰ هزار کیت مولکولی پی سی آر، ۱۰۰ هزار ماسک n ۹۵ و ۱۰۰ هزار گان تولیدشده توسط ستاد اجرایی فرمان امام به وزارت بهداشت اهدا شد.
 
مهر

بیشتر بخوانید:
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محفوظ
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
9
3
اگر چه جای سوال است که این پولها از کجا آمده و آیا صرفا هزینه س یا درآمدی هم براتون داره؟ اما باز هم دمتون گرم.
مجید محاوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
5
5
بوجه پر
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
5
6
خسته نباشیدخداقوت
شیدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
5
8
موفقیت واکسن را چیزی ننوشته اید فقط با وارد کردن تجهیزات خارجی کارخانه تولید ماسک را مونتاژ کردید همین هم عالیه خدا کنه برای وقتی بیمار مشکوک کرونا یی داریم مجبور نباشیم از طریق پارتی و آشنا به مراکز درمانی برسیم
ناشناس
Brazil
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
3
15
ایشون بیشتر در مورد تولید ماسک حرف زدن شما تیتر زدی واکسن کرونا
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
خداکنه واقعیت داشته باشه مردم ازترس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
تشکروسپاس‌فروان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
1
2
از این همه بسته حمایتی چرا حتی یه ماسک هزارتومنی هم نصیب من کارگر ساده نشده؟؟؟
رضا
United States of America
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
با سلام
کرونا نبود قیمت یکعدد ماسک ۳ لایه معمولی ۱۰۰ تومن بوده ولی الان شده ۳۰۰۰ تومن درامد از این بهتر و بیشتر می خواین و همینطور دستکش و مواد ضد عفونی و.....
ناشناس
Germany
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
آمریکا استاده ،بعضی ها شاگردن ،پس غرور کمتراز جهل نیست
ناشناس
Germany
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
آمریکا استاده ،بعضی ها شاگردن ،پس غرور کمتراز جهل نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
5
6
زارت . کمی به فکر این مملکت باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
دنیا نتونسته شما چطور تونستین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
1
واقعا متاسفم واسه نظرات نا عادلانه برخی از مخاطبین!
س جا هم که داره کار میکنه اینجوری دارین بی انصافی میکنین!!
حق ما همین دولت است...
مصطفی
Germany
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
وِلِمون کنید بابا،،،، باز یه بودجه ای گرفتین بخورین.....اون ویروس یاب کذاییِ مستعانتون چی شد؟ راستی توی کارتون سیمپسونها اشاره ای به این نشده که کارت ملی من کی میاد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
تا واکسن ایرانی به دست مردم مطلوم ایران برسه حدود دوسال دیگرطول می کشه به گفته خود معاون بهداشت اگر با این آمار مرگ ومیر حساب کنیم حدود نیم میلیون حداقل از دنیا میرند تا واکسن ایرانی نتیجه بده انشالله جهش تولید تاثیر خود را یگذارد و جلوی این فاجعه وحشتناک را بگیرد
مجید
Turkey
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
مثل این میمونه که همسایه ماشین خریده ما چشن میگیریم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
اون پولو میدادید دست کاردانش حتما الان امار ۲برابر بود .جوری واسه خودشون نوشابه باز میکنن انگار دستگاه ....
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
عزیزان کاشف اولین گروهی که باید واکسن ایرانی دریافت کننده
باید ریس جمهور و هیت دولت بعد مجلس بعداکادر درمانی تا مطمئن شیم چون تنها سرمایه که مردم درحال حاظردارن کادردرمانی هست
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
1
ایشالله واکسنشم درست کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
واقع بعضی وقتها دلسوز وقدر شناس دربین مسولان بیدا میشه ولی واقعا این همه خرج ومخارج از کجاست به نظر میاد از همان خط قرمزهاست چون اصلا اقای مخبر به منابعش اشاره نکرده
Qxy
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
هرروز ماسکهایی که تولید میشه کیفیتشون پایین تر میاد هم ازلحاظ جنس ماسک وهم چیزایی که داخلش بکاررفته ، بجای اینکه کیفیت روبهتر بکنند قیمت ها رو ۳۰ درصد افزایش میدند ، آخه تاکی دزدی وحق مردم و خوردن ، واقعا جای تاسف داره !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
اینطور که معلومه از واکسن خبری نیست...
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->