آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

پرداخت جریمه اقساطی خودروها یک ساله است

  • کد خبر: ۳۷۴۸۴
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
پرداخت جریمه اقساطی خودروها یک ساله است
در هفته ولایت مقرر شده افراد تا پایان مرداد ماه به منظور پرداخت قسطی جرایم با هر مبلغی که باشد مراجعه کرده و در طول یک سال، همه جرایم خود را بپردازند.
به گزارش شهرآرانیوز، سردار سید کمال هادیانفر روز سه شنبه در نشست خبری افزود: مردم برای رفع توقیف وسائل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت به راهنمایی و رانندگی محل مراجعه کرده و برگه سبز خود را ممهور به مهر پلیس کنند.
وی ادامه داد: جرایم راهنمایی و رانندگی به صورت پیش پرداخت در طول یک سال قابل پرداخت خواهد بود تا بعد از یک سال سند خودرو از رهن پلیس خارج شود.
رییس پلیس راهور ادامه داد: همچنین در مورد افرادی که برای صدور کارت و سند سبز خودرو‌ها باید وسلیه نقلیه خود را برای بازدید می‌آوردند، مقرر شد تا در هفته ولایت بازدید از خودرو‌ها حذف شود و افرادی که کارت یا سند خودروی خود را گم کرده اند نیز احتیاج به بازدید خودرو ندارند.
وی به نوبت دهی اینترنتی مراکز شماره گذاری اشاره کرد و گفت: نوبت دهی اینترنی در مراکز شماره گذاری روز یکشنبه هفته آینده در دو مرکز تهران و نیز ظرف دو هفته در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

سردار هادیانفر از شهروندان خواست برای ترخیص خودرو به پلیس +۱۰ مراجعه کرده و برای تقسیط جرایم به پلیس راهور مراجعه کنند.
به گفته وی، کاهش زمان توقف وسیله نقلیه نیز ابلاغ شده است.

سردار هادیانفر به بخشودگی توقیف دفترچه کار رانندگان حمل و نقل عمومی اشاره کرده که با ارائه تعهد به آن‌ها تحویل داده می‌شود و شماره گذاری وسائل کشاوزی نیز به زودی اجرا شود.
رئیس پلیس راهور گفت: ساعت کار مراکز تعویض پلاک تا ساعت ۱۶ افزایش یافته و رسیدگی به کمیسیون ماده ۵ نیز به اعتراضات از یک جلسه به سه جلسه افزایش می‌یابد.

از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنید
سردار هادیانفر با اشاره به روز‌های کرونایی گفت: به مردم توصیه می‌شود با توجه به شرایط بیماری کرونا که زنجیره اش در کشور ادامه دارد از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند این در حالیست که ۷۰ درصد تردد افزایش یافته و برداشتن طرح ترافیک نیز منجر به بی نظمی در سطح شهر شده است.
وی ادامه داد: مردم در بحث پرهیز ار سفر‌های درون و برون شهری در وضعیت کرونا دقت داشته باشند و میزان سفر‌های خود را به حداقل برسانند.
سردار هادیانفر گفت: برای مراجعه مردم به مراکز شماره گذاری نیز تلاش داریم تا روز یکشنبه هفته آینده نوبت دهی اینترنتی در دو مرکز تهران اجرا تا از حضورمردم در این مراکز جلوگیری شود.
رئیس پلیس راهور گفت: در شرایط کنونی افرادی که وکالت نامه برای نقل و انتقال خودرو می‌گیرند و وکالت نامه چند روزه را چند ماهه بگیرند از سوی دیگر ضرورتی ندارد ۵ با ۶ صبح به این مراکز مراجعه کنند، زیرا از ساعت ۱۳ این مراکز خلوت است و از سوی دیگر ساعت کار مراکز از ۱۴ به ۱۶ افزایش یافته و قرار شده افرادی که تا ساعت ۱۶ وارد مراکز شماره گذاری شده اند حتما کار آن‌ها در همان روز پایان یابد.

وی در مورد وضعیت تردد در روز‌های کرونایی گفت: ۱۳ مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدون کرونا، ۲۰ میلیون و ۳۱۷ هزار و۹۵۳ تردد در جاده‌های کشور داشتیم که دیروز به ۱۷ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۱۱۲ تردد رسید یعنی با ۱۶ درصد کاهش مواجه بودیم.
به گفته سردار هادیانفر از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از ۸ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه با وجود محدودیت تردد شهر‌ها و بین استانی شرایط دیروز نسبت به فاصله گذاری ۵۶ درصد میزان تردد‌ها افزایش یافت.
وی ادامه داد: زمانی که فاصله گذاری اجتماعی برداشته شد، ۵۶ درصد تردد‌ها افزایش یافت که ۷۰ درصد از تردد‌های امروز در کشور اتفاق می‌افتد و عمده در محور‌های شمالی کشور است. تردد روز ۱۳ نسبت به ۱۲ مرداد ماه یک درصد افزایش داشته یعنی هر چه به روز‌های پایان هفته نزدیک می‌شویم میزان تردد‌ها نسبت به اوایل هفته افزایش می‌یابد.
رییس پلیس راهور ناجا به تعطیلی شنبه هفته آینده و روز عید غدیر اشاره کرد و گفت: از چهارشنبه افزایش تردد را نسبت به روز سه شنبه خواهیم داشت و همین طور تا روز پنجشنبه با افزایش تردد‌ها با محوریت ۷۰ درصد محور‌های شمالی و ۶۰ درصد چالوس مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: در مجموع از اول فرودین ۹۹ تا ۱۳ مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد تردد‌ها کاهش داشته است.
سردار هادیانفر افزود: در سه ماهه اول امسال براساس آمارپزشکی قانونی، ۱۶ و یک دهم درصد کاهش تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی داشتیم که بخش زیادی از آن یعنی ۶۶۹ نفر مربوط به فاصله گذاری اجتماعی در فروردین ماه است و هر چه جلوتر می‌رویم میزان تصادفات افزایش می‌یابد یعنی میزان تصادفات فروردین نسبت به اردیبهشت و اردیبهشت نسبت به خرداد افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: درچهار ماهه امسال ۴۱ درصد در انواع تصادفات کاهش داشتیم، ۲۵ درصد در فوتی و ۲۵ درصد در مجموع کاهش داشتیم و براساس آمار پزشکی قاونی ۱۶ و یک دهم درصد کاهش داشتیم.

رئیس پلیس راهور گفت: در بخش خدمات و شماره گذاری خودرو در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشتیم یعنی امسال ۲۵۸ هزار و ۱۵۷ دستگاه را نوشماره کردیم.
هادیانفر به تفاهنامه امضا شده بین راهور و وزارت صمت اشاره کرد و گفت: برای کاهش اتلاف وقت در فروش وسائل نقلیه که بیش از هفت میلیون نفر متقاضی خرید خودرو‌های ایران خودرو و سایپا بودند قرار شد پلیس در اسرع وقت استعلامات را در اختیار خودروسازان قرار دهد در تفاهمنامه منعقد شده مقرر شده هیچ خودرویی بدون پلاک از شرکت‌های خودروساز خارج نشود و دو کارخانه اصلی در تهران و کارخانه‌های فرعی در ایران خودرو و سایر شهر‌ها در کمتر از ۱۰ روز شرایطی بوجود بیاید که پلاک‌های قدیم و جدید در کارخانه‌ها شماره گذاری شوند. خودرو‌هایی که در نمایندگی‌ها به مالک داده می‌شود مشخص است مالک خودرو چه کسی است، بر این اساس دیگر فروش سبدی و فروش بدون پلاک نداریم.
 
ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->