معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

مشترکان اینترنت ثابت در زمان شیوع کرونا هم بیشتر نشدند

  • کد خبر: ۳۷۷۴۲
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
مشترکان اینترنت ثابت در زمان شیوع کرونا هم بیشتر نشدند
آمار مهمی از کاهش مشترکان اینترنت ثابت و خانگی و رو آوردن آن‌ها به اینترنت موبایل خبر می‌دهد. بر اساس آخرین آمار رگولاتوری، تا پایان خرداد ۹۹ تعداد ۱۲۱ میلیون و ۹۲ هزار و ۲۳۲ سیم‌کارت در کشور فعال بوده و ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران به بیش از ۱۴۴ درصد (۲ درصد بیشتر از اسفند ۹۸) رسیده است.
به گزارش شهرآرانیوز، رگولاتوری به شکل فصلی گزارش‌های کاملی را از بخش‌های مختلف تحت نظارت خود منتشر می‌کند که در این مقاله، به گزارش فصل اول سال ۹۹ می‌پردازیم.

آمار مهمی که این گزارش‌ها نشان می‌دهد مربوط به کاهش مشترکین اینترنت ثابت و خانگی است که در سال‌های اخیر به سراغ اینترنت موبایل آمده‌اند. اما گزارش فصل اول سال ۹۹ هم نشان می‌دهد که با وجود خانه‌نشینی بیشتر مردم و شیوع کرونا، باز هم ضریب اینترنت ثابت افزایش قابل توجهی نداشته و مردم حتی در خانه‌های خود ترجیح می‌دهند از اینترنت موبایل استفاده کنند. دلیل اصلی، مشخصا سرعت پایین‌تر اینترنت ثابت و گیر کردن آن در نسل ADSL به جای VDSL و FTTx است. بیایید ببینیم در فصل اول ۹۹ وضع پیشرفت و پسرفت هر بخش چگونه بوده است.
 
وضعیت تلفن همراه
 
مشترکین اینترنت ثابت در زمان شیوع کرونا هم بیشتر نشدند
بر اساس گزارش فصلی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر ساخته، در بخش تلفن همراه باید گفت که همراه اول بیشترین خطوط فعال دائمی و اعتباری را دارد که به ترتیب ۱۹ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۴۰ و ۴۵ میلیون و ۸۱۰ هزار و تعداد هستند. پس از آن ایرانسل با داشتن ۳ میلیون و ۹۹ هزار و ۹۸۵ خط دائمی دیده می‌شود و بیشترین خطوط اعتباری کشور را نیز با آمار ۴۸ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۴۶۵ تعداد در اختیار دارد.

به طور کلی ضریب نفوذ همراه اول ۷۷.۴۰ درصد و ضریب نفوذ ایرانسل ۶۱.۵۵ درصد است. اپراتور سوم یعنی رایتل نیز با ضریب نفوذ ۵.۱۴ درصد در کشور فعالیت می‌کند و ۱۰۵ هزار خط دائمی و ۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۲۶ خط اعتباری در اختیار دارد.

در مورد سایت‌های فعلی شبکه تلفن همراه نیز ایرانسل بیشترین سایت ۴G کشور را در اختیار دارد و تعداد ۳۱ هزار و ۶۳۸ مورد از این سایت‌ها را در اختیار دارد. همراه اول ۲۳ هزار و ۴۴ سایت شبکه تلفن همراه دارد و رایتل نیز ۱۴۰۰ مورد که جمع این‌ها در کل به ۵۶ هزار و ۸۲ عدد می‌رسد.
 
مشترکین اینترنت ثابت در زمان شیوع کرونا هم بیشتر نشدند

همچنین باید گفت همراه اول ۹۶.۹ درصد پوشش جمعیتی کشور را در اختیار دارد و ایرانسل ۸۷.۱۰ درصد. رایتل نیز در رتبه سوم و ۶۲.۰۵ درصد جمعیت ایران را پوشش می‌دهد.
 
وضعیت پهن باند ثابت و سیار
 
مشترکین اینترنت ثابت در زمان شیوع کرونا هم بیشتر نشدند
در بخش خدمات پهن باند نیز اعلام شده ضریب نفوذ این خدمات در کشور به ۱۱.۴ درصد رسیده و ۹ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۹۷ مشترک از خدمات مختلف اینترنت پهن باند اعم از ADSL و TD-LTE و... استفاده می‌کنند. این آمار یعنی در سه ماهه اول سال جاری کمتر از ۲۰۰ هزار مشترک به مشترکین پهن باند ثابت کشور اضافه شده‌اند که با توجه به شیوع کرونا در این ایام و دورکاری بسیاری از کارمندان، بسیار ضعیف به نظر می‌رسد.

استانی که دارای بیشترین خطوط پرسرعت اینترنت ثابت در کشور است پایتخت بوده (با ۲میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۷۰ مشترک) و پس از آن استان اصفهان با ۸۱۱ هزار و ۹۴۹ و خراسان رضوی با ۶۱۴ هزار و ۲۷۲ مشترک بیشترین خطوط پرسرعت ثابت را در کشور دارند. کمترین خطوط پرسرعت اینترنت ثابت نیز در استان کهگیلویه و بویر احمد است که ۳۰ هزار و ۲۰ مورد در آن وجود دارد.

این آمار، اما در بخش TD-LTE کمی دستخوش تغییرات می‌شود و با اینکه کماکان استان تهران بیشترین مشترک این نوع اینترنت را با ۵۰۶ هزار و ۷۲۱ مشترک در اختیار دارد، اما رتبه دوم به استان خوزستان می‌رسد که ۱۴۳ هزار و ۱۲۱ مشترک دارد. رتبه سوم نیز متعلق به استان خراسان رضوی است که ۸۶ هزار و ۴۲۰ مشترک دارد.
 
مشترکین اینترنت ثابت در زمان شیوع کرونا هم بیشتر نشدند

در بخش پهن باند سیار، اما همچنان ضریب نفوذ بسیار بیشتر بوده و ۸۷.۲۶ درصد را شامل می‌شود که این مقدار مساویست با ۷۳ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۹۶۳ مشترک. در بین اپراتور‌ها نیز بیشترین مشترک را همراه اول با ۳۵ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۸۸۹ مورد در اختیار دارد و پس از آن ایرانسل (۳۴ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۸۰) و رایتل (۳ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۴۹۴) دیده می‌شوند.

تعداد مشترکین ارتباطات پهن باند ثابت به تفکیک سرعت نیز در گزارش رگولاتوری مشاهده می‌شود و بر اساس آن بیشترین مشترکین سرعت ۲۵۶ تا ۲۰۴۸ مگابیت را با آمار ۳ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۷۴۴ مشترک در اختیار دارند.
 
وضعیت تلفن ثابت
طبق آخرین آمار منتشر شده، ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور ۳۴.۲۰ درصد است که بیش از ۳۸ میلیون خط منصوبه و ۲۹ میلیون خط دایری را شامل می‌شود.

ضریب نفوذ تلفن ثابت تا پایان سه ماهه اول سال جاری رقم ۳۴.۵۹ درصد اعلام شده که با احتساب شرکت مخابرات ایران، FCP‌ها و شرکت‌های Servco به میزان ۳۸ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۵۲ خط منصوبه و ۲۹ میلیون و ۶۶ هزار و ۲۰۰ خط دایری را شامل می‌شود. این در حالی است که ضریب نفوذ تلفن ثابت تا پایان سه ماهه چهارم سال گذشته، ۳۴.۸۹ درصد بود.

مشترکین اینترنت ثابت در زمان شیوع کرونا هم بیشتر نشدند

طبق این آمار، تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران به مجموع ۳۶ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۷۳۸ خط منصوبه رسیده که شامل ۳۱ میلیون و ۳۵ هزار و ۹۵۴ تعداد خط منصوبه شهری و پنج میلیون و ۸۶۹ هزار و ۷۸۴ خط منصوبه روستایی می‌شود. تعداد خطوط دایری مخابرات نیز به مجموع ۲۸ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۲۳ رسیده که شامل ۲۴ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۴۵۶ خط دایری شهری و چهار میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۶۷ خط دایری روستایی می‌شود. ضریب نفوذ تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات نیز ۳۴.۵۰ درصد است.

همچنین اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت‌های FCP، مجموع یک میلیون و ۵۰۸ هزار و ۴۱۵ خط منصوبه و ۳۱۳ هزار و ۷۷۸ خط دایری را شامل می‌شود. شرکت‌های Servco نیز مجموع ۱۱ هزار و ۳۶ خط تلفن ثابت دارند.

در حوزه توسعه زیربخش تلفن ثابت تا پایان سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، ۵۲ هزار و ۱۴۴ روستا دارای ارتباط و ۴۷ هزار و ۹۳۴ روستا دارای تلفن خانگی هستند و تعداد مشترکان روستایی هم به چهار میلیون و ۱۰۸ هزار و ۹۳۰ می‌رسد. همچنین تعداد تلفن همگانی ۹۲ هزار و ۷۴۴ عدد و تعداد تلفن‌های همگانی جاده‌ای یا GSM، ۲۱۴۲ عدد است. درصد میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR) نیز ۴۶.۶۸ است.
 
مشترکین اینترنت ثابت در زمان شیوع کرونا هم بیشتر نشدند

منبع: digiato
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->