نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

جدال استقلال و سپاهان در جام حذفی | بازی مرگ و زندگی در آزادی

  • کد خبر: ۳۸۱۷۵
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
جدال استقلال و سپاهان در جام حذفی | بازی مرگ و زندگی در آزادی
در کمتر از ۱۰ روز و این‌بار در جام حذفی، استقلال امشب دوباره میزبان سپاهان است
به گزارش شهرآرانیوز؛ مسابقات فوتبال لیگ برتر و جام حذفی ایران در‌حالی امروز آغاز می‌شود که همه نگاه‌ها به ورزشگاه آزادی و جدال تیم‌های استقلال و سپاهان از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی دوخته شده است؛ البته جدال‌های حساس دیگری هم در قعر جدول لیگ برتر برگزار خواهد شد که قاعدتا زیر سایه حساسیت جدال تهران خواهد بود.


امیر در قلعه استقلال!

دومین مسابقه ۲ تیم استقلال و سپاهان در کمتر از ۱۰ روز، امشب و از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود؛ البته این مسابقه در جام حذفی است و حساسیتی دوچندان دارد. روز ۱۱ مرداد سپاهان درحالی‌که امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت نداشت، مقابل استقلال ده‌نفره شکست خورد و از گردونه نایب‌قهرمانی تا حدود زیادی فاصله گرفت. آبی‌پوشان تهرانی هم بعد از آن برد به نایب‌قهرمانی در لیگ برتر امیدوارتر شدند. اکنون، اما این مسابقه حکایت دیگری دارد. اولین اشتباه ممکن است آخرین اشتباه یک تیم باشد و خداحافظی از جام حذفی. برنده مسابقه به جمع ۴ تیم نیمه‌نهایی اضافه خواهد شد و باید با قید قرعه حریفش را شناسایی کند. پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجدسلیمان صعود خود را پیش‌از‌این قطعی کرده بودند.
 
وضعیت امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان و سرمربی اسبق استقلال، نیز بهبود پیدا کرده است و می‌تواند روی نیمکت حاضر شود که همین‌مسئله می‌تواند بر جذابیت‌ها و حتی حاشیه‌ها اضافه کند. هرچند غیبت تماشاگران به‌خاطر کرونا همچنان توی ذوق می‌زند. در این روز‌های کرونایی، بینندگان تلویزیونی به‌جای شنیدن تشویق تماشاگران و هیاهوی آن‌ها گاهی توصیه‌ها و حتی الفاظ نیمکت‌نشینان و مربیان را می‌شنوند. این مسابقه جدال ۲ گل‌زن خارجی خوب و فوتبال ایران هم هست؛ کی‌روش استنلی در سپاهان و شیخ دیاباته در استقلال، ۲ مهاجم تنومند خارجی که البته دیاباته تکنیکی‌تر از رقیبش است. استقلال برای رسیدن به این مرحله کار سختی نداشت و ۲ تیم لیگ‌یکی را شکست داد. استقلال ابتدا ۳ بر ۱ گل‌ریحان البرز را شکست داد و سپس ۳ بر ۰ فجرسپاسی را برد و اکنون مقابل اولین حریف لیگ‌برتری خود قرار می‌گیرد. سپاهان هم ابتدا تیم لیگ دسته‌دویی خیبر خرم‌آباد را ۳ بر ۰ برد و سپس تیم پیکان را ۲ بر ۱ شکست داد. اکنون، اما این مسابقه به‌اندازه فینال، جذاب و دیدنی و البته سخت است.


دست مجیدی در خط حمله خالی شد

سرمربی آبی‌ها برای این دیدار بسیار حیاتی، ۳ بازیکن هجومی‌اش را در اختیار ندارد. ارسلان مطهری که چند دقیقه بعد از گل‌زنی به شهرخودرو مصدوم شد، به گفته دکتر ستوده بازی با سپاهان را از دست داده است. روز گذشته، اما مشخص شد که شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی هم به این بازی نخواهند رسید. غیبت دیاباته بدترین خبر ممکن برای مجیدی و تیمش است، چرا‌که مهاجم مالیایی استقلال، این‌روز‌ها آماده‌تر از هر زمان دیگری بود و با گل‌هایش در بازی‌های اخیر، نقش مهمی در رسیدن استقلال به رده دوم جدول داشت. حالا تمام امید گل‌زنی آبی‌ها در خط حمله به مهدی قائدی است؛ بازیکنی که مدت‌هاست در گل‌زنی برای استقلال ناکام بوده و در دقایق آخر بازی با شهرخودرو هم یک موقعیت مسلم گل‌زنی را از دست داد.
 
جدا از اینکه قائدی دست‌کم به لحاظ آماری، از روز‌های اوجش بسیار دور است، این سؤال مطرح می‌شود که با توجه به مصدومیت ۲ مهاجم دیگر استقلال و غیبت فرشید اسماعیلی، مجیدی از کدام بازیکن کنار شماره ۱۰ تیمش استفاده خواهد کرد. علی دشتی، آرش رضاوند، محمد بلبلی و زکریا مرادی بازیکنانی هستند که قابلیت بازی در خط حمله را دارند و باید دید کدا‌م‌یک از این نفرات زوج قائدی در بازی امشب خواهند بود. این درحالی است که در تیم سپاهان هم مرتضی منصوری از شرکت در این بازی محروم است.


جنگ‌های جذاب بقا و نایب‌قهرمانی در لیگ

فارغ از بازی حساس استقلال و سپاهان، عصر امروز ۵ بازی هم از سری‌رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران برگزار می‌شود که تاحدودی می‌تواند تکلیف قعر جدول را مشخص کند. در بازی‌های امروز ماشین‌سازی در یک بازی حساس میزبان پارس جنوبی جم است که ۳ امتیاز این بازی برای هر ۲ تیم حکم طلا را دارد. جمی‌ها برای فرار از منطقه سقوط و تبریزی‌ها برای قطعی‌کردن حضورشان در لیگ برتر باید از این بازی با ۳ امتیاز بیرون بیایند. یکی دیگر از بازی‌های حساس امروز را ۲ تیم فولاد خوزستان و سایپا در ورزشگاه شهدای اهواز برگزار خواهند کرد. این مسابقه هم در نوع خود دیدنی و جذاب است. فولادی‌ها برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کنند و سایپا به‌دنبال بقاست. شاگردان ابراهیم صادقی هفته گذشته با برد خوبی که مقابل ماشین‌سازی به دست آوردند تا حدی از منطقه قرمز جدول و سقوط فاصله گرفته‌اند، اما هنوز جایگاه تثبیت‌شده‌ای ندارند.
 
فولاد خوزستان توانست در یک بازی سخت مقابل گل‌گهر سیرجان به پیروزی برسد و همین‌مسئله باعث شد که امید‌های شاگردان نکونام برای نایب قهرمانی و سهمیه آسیایی همچنان پر‌رنگ باشد. بازی رفت ۲ تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. جدال شاهین و تراکتور هم چنین‌وضعی دارد. شاهین آخرین تیم جدول است که با مهدی پاشازاده به‌دنبال بقا در لیگ برتر است؛ اما تراکتور هنوز برای کسب سهمیه آسیایی در لیگ برتر و حتی نایب قهرمانی لیگ شانس دارد. تراکتور در صورت پیروزی ممکن است حکم رسمی سقوط شاهین به لیگ‌یک را امضا کند و اگر خودش بازنده شود، قرمزپوشان تبریزی از نایب‌قهرمانی دور می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->