حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟
سرخط خبرها

تولیدکنندگان، رزمندگان جنگ اقتصادی

  • کد خبر: ۳۸۲۲
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۶
تولیدکنندگان، رزمندگان جنگ اقتصادی
رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت تولید داخلی را کلید اصلی حل مشکلات معرفی کردند

در آستانه هفته دولت، اعضای دولت تدبیر و امید برای ششمین نوبت پس از در دست گرفتن قوه مجریه به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در این دیدار که روز گذشته برگزار شد، با اشاره به لزوم قدرشناسی مسئولان از فرصت خدمت به مردم و ضرورت همکاری و هم‌افزایی قوای سه‌گانه، اقتصاد و فرهنگ را 2 مسئله مهم کشور خواندند و بر توجه کامل مسئولان به تولید داخلی به عنوان کلید اصلی حل مشکلات موجود تأکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گذشت 6 سال از عمر دولت، تأکید کردند: 2 سال باقی‌مانده از دوران دولت، مدت‌زمان کمی نیست و باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت‌بندی»‌ و اولویت‌ها را یک‌به‌یک پیگیری کرد.
رهبر انقلاب اسلامی یکی دیگر از آفات دولت‌ها در طول سال‌های مختلف را «گرفتار شدن به فروع و حواشی» دانستند و گفتند: دولت در این 2 سال باقی‌مانده، از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.
رهبر انقلاب 2 اولویت اصلی کشور را «اقتصاد» و «فرهنگ» برشمردند و در سخنانشان درباره موضوع اقتصاد با اشاره به تأثیرگذاری مشکلات موجود بر طبقات ضعیف و متوسط، تولید داخلی را کلید اصلی حل این مشکلات خواندند و افزودند: البته به‌ دست آوردن و چرخاندن این کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست اما باید این کار را انجام داد.
ایشان سپس در تبیین اولویت‌ها در زمینه اقتصاد، بر 3 مسئله تمرکز کردند: قطع وابستگی به صادرات نفت خام، توجه به پیش‌ران‌های اقتصادی که می‌توانند موتور محرکه دیگر بخشها قرار گیرند و ضرورت تغییر نگاه مسئولان و دستگاه‌ها به تولید‌کنندگان.
رهبر انقلاب‌‌ درآمد آسان صدور نفت خام را بلایی بزرگ دانستند و یادآور شدند: این مشکل دیرینه واقعا به ضرر پیشرفت کشور تمام شده است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در زمینه رونق تولید، برخی بخش‌های اقتصادی را دارای قدرت تحریک و فعال کردن بخش‌های دیگر خواندند و گفتند: باید به بخش‌های پیش‌ران نظیر مسکن، کشاورزی، خودرو، لوازم خانگی و همچنین اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه کرد چرا که فعال شدن هر‌کدام از این‌ها می‌تواند بخش‌های مختلف دیگر را به حرکت وا‌دارد و حرکت عمومی اقتصادی کشور را به کلی متحول کند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در نکته مهم دیگری، تغییر نگاه مجموعه دولت، مسئولان و دستگاه‌ها به تولید‌کنندگان را ضرور‌ خواندند و با مقایسه تولیدکنندگان با رزمندگان سال‌های دفاع مقدس تأکید کردند: تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمنان هستند و باید با این چشم به آن‌ها نگاه کرد.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به «فرهنگ» به عنوان اولویت دیگر کشور‌ گفتند: در موضوع فرهنگ، با حمله همه‌جانبه و جبهه وسیع بیگانگان مواجه هستیم و همه مسئولانی که با مسائل فرهنگ مرتبط هستند، باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای افزودند: دشمنان نظام اسلامی صراحتا می‌گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان‌پذیر نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن‌ها و مغزها و تحریک هوس‌ها به این هدف رسید.
ایشان با اشاره به اقدامات سازمان‌یافته ضد‌فرهنگی و ضد ارزشی خاطرنشان کردند: باید مانع نفوذ این اقدامات سازمان‌یافته در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه «ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی به‌شدت مخالفیم» گفتند: ما در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاه‌های استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی، به‌ کار گرفته اند و ما باید برنامه‌ریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم.حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همچنین با اشاره به برخی اقدامات ضدفرهنگی سازمان‌یافته اما پنهان در جامعه‌ افزودند: باید دستگاه‌های فرهنگی اعم از وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و صداوسیما و حتی دستگاه‌های اطلاعاتی بر روی این مسائل به‌شدت حساس باشند.
رهبر انقلاب اسلامی ابراز نگرانی درباره مسئله حجاب در جامعه را‌ بجا و صحیح دانستند و خاطرنشان کردند: حجاب یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاه‌های دولتی و حکومتی و مدیران آن‌ها مراقبت کنند تا براساس قانون عمل شود. ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تعامل، همکاری و هم‌جهتی قوای سه‌‌گانه اشاره کردند و با تأیید سخنان رئیس جمهور مبنی بر ضرورت هم‌افزا بودن 3 قوه‌ افزودند: در برخورد با متخلفان باید منصفانه و عاقلانه و هوشمندانه عمل شود و دستگاه‌های نظارتی به‌ گونه‌ای عمل کنند که از اقدامات آن‌ها برداشت‌های تبعیض‌آمیز و غرض‌آلود و مچ‌گیری صورت نگیرد.
نترسیدن از دشمن توصیه دیگر حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای به مسئولان دولت بود که گفتند: برخی اوقات سخنانی را می‌شنوم که نشانه بیمناک بودن از دشمن است، در حالی که از دشمن، واقعا نباید ترسید زیرا این دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته و هر کاری هم که توانسته کرده اما به موفقیت نرسیده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفت‌ها و افزایش توانایی‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های سیاسی، دفاعی و اقتصادی تأکید کردند: دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و 40 سال دوم جمهوری اسلامی قطعا از 40‌سال اول، برای ما بهتر و برای دشمنان بدتر خواهد بود. ایشان در بخش پایانی سخنان خود به موضوع کشمیر اشاره کردند و با ابراز ناراحتی از وضع مسلمانان این منطقه گفتند: ما با دولت هند روابط خوبی داریم اما انتظار و توقع از دولت هند این است که سیاستی منصفانه در قبال مردم نجیب کشمیر در پیش بگیرد و به مردم مسلمان این منطقه زور گفته نشود.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، در سخنانی، با اشاره به نوسانات در بازار کالا و ارز در سال گذشته گفت: با وجود تلاش‌های همه‌جانبه آمریکا برای جلوگیری از صادرات و واردات کالا، توانستیم در بازار تعادل و ثبات ایجاد کنیم.
رئیس‌جمهور با تجلیل از صبر و مقاومت ملت ایران در برابر فشارها گفت: امروز در سطح جهانی آمریکا یک پیمان‌شکن منزوی شناخته می‌شود و از لحاظ حقوقی، اولین بار در 2 نوبت، آمریکا را در مجامع حقوقی جهانی محکوم کردیم.
وی با اشاره به اقدامات بانک مرکزی و بخش اقتصادی دولت برای ایجاد آرامش در بازار گفت: قیمت ارز تا حدی متعادل شده است. ضمن اینکه نسبت به تأمین کالاهای اساسی و ضروریات زندگی مردم اطمینان داریم.
روحانی افزود: آمارها نشان می‌دهد از اردیبهشت‌ماه امسال، تورم نقطه‌به‌نقطه و ماهانه رو به کاهش است.رئیس دولت تدبیر و امید از کاهش بیکاری خبر داد و با اشاره به توسعه نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: گردشگری نیز ۴۳ درصد نسبت به سال قبل بیشتر و حدود ۳۰۰ هزار اشتغال در این حوزه ایجاد شده است.رئیس‌جمهور با اشاره به تحول در روستاها در زمینه آب، برق، راه، بهداشت و درمان و ارتباطات خاطرنشان کرد: روزانه ۲۰روستا به شبکه ملی اطلاعات و ۱۰ روستا به گاز وصل می‌شود، ضمن اینکه هر هفته ۳۰ روستا به آب آشامیدنی متصل می‌شود.
روحانی با اشاره به توجه ویژه دولت به قشر ضعیف و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: همه موفقیت‌های دولت تا امروز در سایه لطف خدا، هدایت رهبری و حضور و حمایت مردم بوده است و اگر این 3 نبود، ناتوان‌تر از آن بودیم که در برابر یک توطئه عظیم جهانی کشور را اداره، و نیازهای مردم را تأمین کنیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت هم‌افزایی هر 3قوه تأکید کرد: اگر همه دستگاه‌ها در کنار هم قرار بگیریم و همدیگر را یاری کنیم، با شتاب بیشتر از تحریم‌ها عبور می‌کنیم، حل مشکلات مردم سریع تر می‌شود و آمریکا را به زانو در خواهیم آورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->