نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی
سرخط خبرها

طباطبایی چرا نمی‌خواست کاپ را به سعیده علی بدهد؟ | دلخوری، ندانستن یا شوخی؟!

  • کد خبر: ۳۸۲۷۶
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
طباطبایی چرا نمی‌خواست کاپ را به سعیده علی بدهد؟ | دلخوری، ندانستن یا شوخی؟!
سعیده علی کاپیتان تیم بسکتبال بهمن فقط به خاطر اینکه در جمع بهترین‌ها نبوده، گلایه ندارد. اینکه بهترین‌ها باید بر اساس آمار انتخاب شوند حرف درستی است و اینکه کاپ باید به کاپیتان تیم داده شود هم درست است پس به جای نیش و کنایه زدن، به اصل حرف سعیده علی توجه کنیم و از فدراسیون بخواهیم که پاسخگو باشد.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز- برگزاری مراسمی برای اهدا کاپ و مدال به بانوان بسکتبالیست کشورمان بدون شک اتفاق خوبی است. با همه کاستی‌ها و کمبود‌ها همین که در این اوضاع و احوال کرونایی جشنی گرفته و از زنان تقدیر شد قابل قدردانی است، اما اتفاقاتی که در این جشن رخ داد کام برخی‌ها را تلخ کرد که نمی‌توان آن‌ها را هم نادیده گرفت.

سعیده علی کاپیتان تیم بسکتبال بهمن که سال‌ها سابقه بازی در تیم ملی بانوان را نیز دارد مراسم تمام نشده لب به سخن گشود و از بی عدالتی و نامهربانی‌ها سخن گفت. او در اولین واکنشش به انتخاب بهترین‌های لیگ برتر گفت: «برای من جای تعجب دارد در حالیکه تیم ما بهمن به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر دست یافت، اما در جمع بهترین‌ها جایی نداشت! نه بهترین ریباندر، نه بهترین پاس دهنده، نه بیشترین امتیازآور، من نمی‌دانم با این شرایط ما چطور قهرمان شدیم! حداقل باید بازیکن mvp از تیم قهرمان انتخاب می‌شد به خاطر اینکه آن تیم قطعا ستاره داشته که توانسته قهرمان شود.
 
او افزود: من در همه بازی‌ها آمار اسیستم از همه بیشتر است .در آمارهای نهایی من از آن بازیکنی که انتخاب شده ۲ جایگاه بالاتر هستم من اولین اسیستر پرامتیاز ایران هستم؛ آمار این را می‌گوید. وقتی این است، چرا اسم من نیست و منظور چیست؟ به هر حال این هم مورد جالبی بود که فقط در لیگ‌های ایران ما آن را می‌بینیم.»

بعد از صحبت‌های سعیده علی خیلی‌ها گفتند، چون علی خودش در میان بهترین‌ها نبوده برای همین لب به انتقاد گشوده و اگر او هم جزو بهترین‌ها بود باز همه چیز گل و بلبل می‌شد و حرفی نمی‌زد. ما کاری به این صحبت‌ها نداریم، اما دوست داریم بدانیم متر و معیار فدراسیون برای انتخاب بهترین‌ها چه بوده است؟ رسم است در دنیا که بهترین‌ها بر اساس آماری که در طول یک فصل به ثبت می‌رسانند انتخاب می‌شوند حال فدراسیون برچه اساسی این انتخاب‌ها را انجام داده و چه کسی پاسخگوست؟

علی در بخش دیگری به رفتار رئیس فدراسیون در زمان اهدا کاپ انتقاد کرده و گفته است: «در همه ورزش‌ها مثل فوتبال، والیبال، بسکتبال و… وقتی تیمی قهرمان می‌شود کاپ قهرمانی را به کاپیتان آن تیم می‌دهند و این یک پروتکل جهانی است. در این دوره هم کاپ تیم دوم و سوم را به کاپیتان دادند، اما موقع اهدای کاپ قهرمانی رئیس فدراسیون که می‌خواست کاپ را بدهد انگار من حضور نداشتم و داشت کاپ را به مربی تیم می‌داد. اصلا کاپ نه به مربی و نه به مدیرعامل و نه هیچ‌کس دیگر تعلق نمی‌گیرد و باید به دست کاپیتان بدهند. این نشانه غیرحرفه‌ای بودن آنهاست.
 
حتی اگر فدراسیون با من مشکلی دارد که من مشکلی ندارم آیا این باید در محیط کاری نشان داده شود؟ من برای این که دستم به آن کاپ بخورد ۷ ماه از همه زندگی‌ام گذشتم و شما با شوخی می‌خواهید کاپ را به من ندهید؟»
هنوز کسی نمی‌داند چرا رامین طباطبایی قصد نداشته کاپ را به کاپیتان تیم بهمن که قهرمان لیگ شده بدهد، اما این حرکت رئیس فدراسیون جای تامل دارد و از چند حالت خارج نیست. یا طباطبایی از سعیده علی دلخور است و اینگونه می‌خواسته دلخوری اش را به او و دیگران نشان دهد یا اینکه نمی‌دانسته کاپ به کاپیتان تیم داده می‌شود! که در هر دو حالت این حرکت برای یک رئیس فدراسیون جای تاسف دارد.

آقای طباطبایی فدراسیون بسکتبال یک زمین بازی کودکانه نیست که شما بخواهید از سر لج و لجبازی هر روز یک داستان برای آن درست کنید. یک روز با حدادی قهر کنید،یک روز روی اسم ارسلان کاظمی بدون دلیل منطقی خط قرمز بکشید، یک روز سرمربی تیم ملی را ببرید بالا و یک روز دیگر او را بکشید پایین، یک روز کاپ را به کاپیتان ندهید و...خوب به یاد داریم وقتی پتروشیمی هم قهرمان آسیا شد همین کار را با ارسلان کاظمی در فرودگاه کردید و با کاپیتان آن تیم حتی سلام و علیک هم نکردید فقط بخاطر اینکه ارسلان در مصاحبه با رادیو از فدراسیون تشکر نکرده بود!
 
آقای طباطبایی اگر شما هر مشکلی با هر کدام از آدم‌های بسکتبال دارید موظف هستید به عنوان رئیس فدراسیون با آن‌ها صحبت کنید و تمام سعی تان را به کار گیرید تا آن مشکل هر چه سریع‌تر حل شود نه اینکه هر روز داستان جدیدی درست کنید! تجربه چنین چیزی را وقتی برای حدادی آن داستان‌ها را درست کردید داریم، زمانیکه با کدخدامنشی و گفتگو می‌توانستید مشکل را حل کنید، اما کاری کردید که پای افراد بیگانه برای حل این مشکل به بسکتبال باز شود و با پادرمیانی آن‌ها بود که قائله ختم به خیر شد وگرنه معلوم نبود انتهای آن داستان به کجا می‌رسید.

اما اینکه یک رئیس فدراسیون کاپ قهرمانی را به کاپیتان نمی‌دهد اگر از روی دلخوری نباشد باید از روی ندانستن باشد که چنین چیزی بعید به نظر می‌رسد! طباطبایی حتما می‌داند که کاپ را باید به کاپیتان می‌داده، اگر این را هم نداند که فاتحه بسکتبال خوانده است.

علی در بخشی از صحبت هایش گفته است که «شاید رئیس فدراسیون می‌خواسته با او شوخی کند»! مگر یک رئیس فدراسیون با بازیکن شوخی هم دارد؟ این هم به نظر نمی‌رسد درست باشد. بدون شک طباطبایی می‌داند که در قامت رئیس فدراسیون نباید با ورزشکار شوخی این مدلی داشته باشد.
 
با توجه به شناختی که از رئیس فدراسیون داریم او باید از سعیده علی دلخور باشد حالا این دلخوری برای چیست ما هم نمی‌دانیم، اما به نظر می‌رسد دبیر جدید فدراسیون که از بانوان آمده در این اختلاف به وجود آمده بی تاثیر نباشد!
و در آخر اینکه سعیده علی از بسکتبالیست‌های خوب کشور ماست و به نظر نمی‌رسد گله‌های او فقط به خاطر اینکه در جمع بهترین‌ها نبوده باشد.
 
علی از بی توجهی‌ها و بی عدالتی گله‌مند است. اینکه بهترین‌ها باید بر اساس آمار انتخاب شوند حرف درستی است و اینکه کاپ باید به کاپیتان تیم داده شود هم درست است پس به جای نیش و کنایه زدن، به اصل حرف سعیده علی توجه کنیم و از فدراسیون بخواهیم که پاسخگو باشد چرا که فردا شاید این اتفاق برای بازیکن دیگری رخ دهد! این نوع برخورد که اگر ما از کسی دلخوریم پس باید او را نادیده بگیریم یا حتی از بسکتبال حذفش کنیم نگاه خطرناکی است و فدراسیون و شخص رئیس حق انجام چنین کاری را ندارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->