سرخط خبرها
نماینده شورای شهر در نشست با اهالی پنجتن ۷۰

عدالت برقرار است؛ شک نکنید

  • کد خبر: ۳۹۴۸
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
عدالت برقرار است؛ شک نکنید

 ندا معصوم
خبرنگار

نشست مردمی مدیران شهری ازجمله برنامه‌هایی است که هدف اول و آخرشان ارتقا و بهبود کیفیت زندگی اهالی است. حالا فکر کنید این جلسه با حضور نماینده‌های شهری باشد که در گذشته‌های نه خیلی دور در آن محله زندگی کرده‌اند، بافت و تاریخ آن را به‌خوبی می‌شناسند، ارتباطشان با مردم راحت‌تر است و ذائقه‌شان را بهتر می‌شناسند و به همین دلیل می‌توانند برای حل مشکلات و طراحی نمای شهری پیشنهادهای مناسب‌تری داشته باشند.
نمایندگانی که شاید به اندازه ساکنان آن محدوده واقف باشند که محله با چه مشکلاتی گریبان‌گیر است و اجرای چه طرح‌هایی می‌تواند به سود آن‌ها باشد. نشست شهردار و معاونان در حوزه‌های مختلف منطقه ما با اهالی پنجتن70 در مسجد صاحب‌الزمان(عج) در حالی برگزار شد که رمضانعلی فیضی، نماینده شورای اسلامی شهر مشهد هم در آن حضور یافت. ویژگی این نشست، همراهی مدیران شهری بود که خودشان روزگاری را اینجا سپری کرده‌اند.

 

نگاه دوگانه هست یا نه؟
بعد از احوال‌پرسی‌های مرسوم، وحیدی عضو هیئت‌امنای مسجد تریبون را در دست گرفت و به نمایندگی از مردم شروع به صحبت کرد؛ هرچند اهالی نیز نکته‌های ناگفته را مکتوب کردند و تا پایان جلسه به انتظار ماندند و مدیران را با طرح مشکلاتشان بدرقه کردند؛ جلسه‌ای که تا نیمه‌شب به طول انجامید.
وحیدی صحبت‌هایش را با گلایه از کم‌عدالتی و نگاه دوگانه بین مناطق برخوردار و پیرامونی آغاز کرد و خطاب به نماینده شورای اسلامی شهر گفت: تراکم جمعیت این محدوده زیاد است و امکانات ناچیز؛ بچه‌ها فضای ورزشی و فراغتی برای تابستان ندارند، محل عبور فاضلاب‌های بالای شهر از این محدوده است و اهالی ناگزیرند هم گرمای هوا و هم بوی تحمل‌ناپذیر را تاب بیاورند، فضای سبز و محل استراحتی برای سالمندان نیست یا خیلی دور از دسترس است و ناوگان حمل‌ونقل سرویس‌دهی مناسبی ندارند؛ اما مردم ناچار به استفاده‌اند و...
وی در پایان به کاستی‌های مسجد صاحب‌الزمان(عج) به‌عنوان مسجدجامع اشاره کرد و ادامه داد: ورزشکاران بنامی داخل این مجموعه رشد کرده‌اند که مدال‌های قهرمانی کشور دارند. این مسجد کتابخانه ندارد، درحالی‌که فضایی دویست‌متری و قابل استفاده‌ای وجود دارد که می‌شود از ظرفیت آن استفاده کرد.
برخی از اهالی هم مشکل ترافیک جمعه‌بازار را مطرح کردند و علاوه بر آن تعداد زیاد زباله‌گردها و تبعاتی که این موضوع در محله دارد نیز مطرح شد. آمار بالای اعتیاد و مبتلایان به آن و کمبود پارک و فضای سبز و نبود امنیت از دیگر موارد مطرح‌شده بود که مسئولان مربوط به هر حوزه پاسخ‌گوی آن‌ها بودند.

 

عدالت برقرار است
پس از آن رمضانعلی فیضی، نماینده شورای اسلامی شهر، تریبون را به دست گرفت و همان ابتدای کلام بیان کرد: نگاه شورای شهر بدون هیچ تعارفی نگاهی عادلانه است.
وی گفت: درباره توزیع ناعادلانه امکانات که گاهی اهالی ساکن در این محدوده ازآن صحبت می‌کنند، محکم و باایمان می‌گویم که عملکرد شواری شهر و مدیران شهری بدون تبعیض است. این با برنامه‌ریزی برای اجرای ساخت 5استخر در مشهد روشن می‌شود؛ ساخت 2استخر ویژه مناطق پیرامونی با اصرار حفظ شد و حاصل آن بهره‌برداری از استخر دوقلو و شیک گلشن در گلشهر است و استخر شهید قربانی که در حال احداث است و 40درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
فیضی یادآور شد: دلیل دیگر این ادعا آن است که شما در منطقه خود معبر خاکی ندارید و تدبیر مدیران شهری منطقه به گونه‌ای بوده است که هیچ معبری بدون آسفالت نباشد و اگر هم هست، به محدوده‌ای مربوط می‌شود که مالک خصوصی داشته است. اگر غیر از این است، می‌توانید اعلام کنید تا رسیدگی شود.
وی با اشاره به ردیف اعتبارات ویژه این محدوده گفت: علاوه بر 18میلیارد تومان بودجه عمرانی، 22میلیارد تومان هم به هزینه‌های جاری اختصاص یافته که سهم نگه‌داشتن فضای سبز است و مضاف بر این‌ها، 4میلیارد تومان هم برای آسفالت تعریف شده است.
فیضی گفت: ترافیک جمعه‌بازار شاید همراه با معضلاتی باشد اما مطمئن باشید این بازار اعتبار منطقه خواهد بود و در حال رایزنی برای احداث پل دوقلو در این محدوده هستیم.

 

پیگیر استقرار شعبه بانکی هستیم
غلامی، شهردار منطقه نیز برخی از مطالبات مردمی پاسخ‌داد و اظهار داشت: برای اینکه شعبه‌ای از بانک در این محدوده باشد، پیگیری می‌کنم؛ اما درباره اینکه امکانات ورزشی در پیاده‌روها گذاشته شود، با توجه به تجربه‌ای که داریم، این کار ممنوع است و چنان‌چه کسی مصدوم شود یا آسیب ببیند، شهرداری محکوم و مجازات می‌شود؛ به همین دلیل باید مکان‌های خاصی را در نظر بگیریم.
وی در پاسخ به برخی گلایه‌ها نیز گفت: پل فجر نیازمند تعمیر بود و ما از همان اول حضور در منطقه منتظر فرصتی برای انجام این کار بودیم؛ چرا که هر آن امکان بروز حادثه بود و تلاش ویژه‌ای در این‌باره انجام شد؛ درحالی‌که تمام مسیر بسته نبود و راه برای تردد و عبور و مرور باز بود.

 

شهرداری مشغول است، مردم هم همکاری کنند
مهندس قربانزاده، معاون اجرایی منطقه نیز در ادامه نشست گفت: اکیپ جمع‌آوری زباله‌گردها در حال انجام کار است، ولی بعضی‌ها از منازل مسکونی گزارش می‌دهند که اجازه ورود به آن‌ها را نداریم.
وی با اشاره به اقداماتی که درباره بوی نامطبوع کانال پنجتن انجام شده است، گفت: تلاش کرده‌ایم با استفاده از شیوه‌های علمی این مسئله را برطرف کنیم، اما مشکل اینجاست که برخی از اهالی هم مراعات نمی‌کنند و فاضلاب‌های خود را به بیرون رها می‌کنند. این دیگر دست ما نیست، مشکل خود مردم است. علاج کار معتادان هم دست شهرداری نیست؛ با این وجود، ما در حال جمع‌آوری آن‌ها از منطقه هستیم و آن‌ها را به کمپ انتقال می‌دهیم. موضوع این است که کمپ‌ها ظرفیت نگهداری آن‌ها را ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->