سرخط خبرها

چند قدم تا زیارت

  • کد خبر: ۳۹۴۹
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
چند قدم تا زیارت
مدیر منطقه ۳ اتوبوس‌رانی از سرویس‌دهی خطوط در مسیر حرم مطهر گفت

ندا معصوم - مجهز شدن چند مسیر از منطقه ما به ناوگان حمل‌ونقل جدید در هفته‌های اخیر خبر خوش‌حال‌کننده‌ای بود که هم ازدحام مسافران را کمتر می‌کرد و هم سفر درون‌شهری را برای شهروندان دل‌چسب می‌کرد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا گفت‌وگویی با مهدی براکویی، مدیر منطقه3 اتوبوس‌رانی، داشته باشیم و از کم و کیف سرویس‌های حمل‌ونقل منطقه‌ای بپرسیم.

 جناب مهندس! بیشتر به دلیل مطالبه همیشگی مردم برای سرویس‌دهی مستقیم به اهالی این محدوده (تلگرد و صاحب‌الزمان(عج)) به حرم مطهر مزاحم وقت شما شدیم. آیا امکان تحقق این موضوع هست یا نه؟
بله، با توجه به بافت این محدوده و تقاضای زیاد رفتن به حرم مطهر پیگیر این موضوع هستیم، اما توجه دارید امکان توقف در حرم به دلیل گره ترافیکی که ایجاد می‌شود، وجود ندارد و خطوط باید عبوری باشد. به همین علت سعی داشته‌ایم دسترسی‌ها را ساده کنیم. معمولا تمام سرویس‌ها به خطوط بی‌آرتی متصل می‌شوند. همان‌طور که گفتم، خطوطی به حرم دسترسی دارند که توقف نداشته باشند و در تردد باشند.

 می‌دانم این پرسش به حوزه کاری شما مربوط نمی‌شود؛ با این حال خیلی از ساکنان در محدوده بولوار طبرسی‌شمالی گلایه دور بودن از مبدأ قطارشهری را دارند. در این رابطه اقدامی انجام می‌شود؟
با توجه به اینکه مترو پرخرج‌ترین سامانه حمل‌ونقل شهری است، امکان حفاری و امتداد این مسیر نیست؛ با این حال ما سعی کرده‌ایم جای خالی این ایستگاه را با سرویس‌دهی خطوط دیگر پر کنیم.

 برخی از اهالی به سرویس‌دهی با ناوگان حمل‌ونقل فرسوده به‌ویژه در محدوده پنجتن معترض هستند. در این‌باره هم توضیح می‌دهید؟
اگر تا چند وقت قبل این موضوع مطرح می‌شد، پذیرفتنی بود، اما با کمکی که از طریق سازمان اتوبوس‌رانی انجام شده است و ناوگان جدیدی که با بهترین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی اضافه شده‌اند، می‌توان گفت مشکلات گذشته حل شده‌اند.

 می‌توانید بفرمایید چند دستگاه اتوبوس اضافه شده‌ است؟
بین 13 تا 15 دستگاه اتوبوس مجهز که زمان سرویس‌دهی آن‌ها از 10 تا 12دقیقه بیشتر نیست.

 ظاهرا ون‌های جدید هم در این مسیر سرویس‌دهی می‌کنند.
معمولا ون‌ها در نقاطی جانمایی شده‌اند که امکان تردد اتوبوس وجود نداشته است. معابر و خیابان‌های اصلی را اتوبوس‌ها سرویس‌دهی می‌کنند. با این حال مسیر برخی از خطوط را تغییر داده‌ایم؛ مثل خط47 که از عباس‌آباد می‌آید و مقصد آن پایانه شهید گمنام است، یا خط1043 که تا پیش از این انتهای خیابان شهید قربانی را سرویس‌دهی می‌کرد و در اکنون ساکنان شهید کمالی و پنجتن نیز به آن دسترسی دارند و می‌توانند سفر راحتی را تا پایانه شهید هاشمی‌نژاد در شهدا داشته باشند.

 گفتید برخی از خطوط، دسترسی مردم را به حمل‌ونقل عمومی برای رفتن به حرم ساده می‌کنند.
بله، خط30 که کل مفتح را پوشش می‌دهد، در چهارراه برق به خط یک بی‌آرتی می‌رسد. همچنین خط37 به بولوار نبوت و چهارراه گاز و خط بی‌آرتی دسترسی دارد و بعد هم به هسته مرکزی شهر می‌رود و سرویس‌دهی در خیابان امام خمینی(ره) میدان 15خرداد تا پایانه غدیر انجام می‌شود. مسیر 1/37 هم از پایانه مفتح آغاز می‌شود و عبادی، ابوطالب، عبدالمطلب تا راهنمایی و فلسطین را پوشش می‌دهد.

 اختصاص ون‌های مجهز و نو در مسیر حسینی‌محراب و عباس‌آباد موجب خوش‌حالی مردم بوده است
به دلیل این موضوع خدا را شاکریم و همان‌طور که گفتید، 100دستگاه ون به این خطوط (47 و 43) اختصاص یافته که خط47 از انتهای عباس‌آباد می‌آید و خط43 از حسینی محراب‌.

 تمام این مسیرها به هسته مرکزی شهر می‌آیند؟
نه، خطوط46، 47، 48 مقصدشان پایانه شهید گمنام در چهارراه مقدم است و خطوط 43 و 1043 پایانه شهید هاشمی‌نژاد در میدان شهدا.
لازم به توضیح است خط41 هم از پیچ تلگرد هم دسترسی به خط یک بی‌آرتی و هم مترو را مهیا می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->