پخش زنده بازی ایران و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین جلالی صدرنشین پاسور‌های لیگ برتر صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات!
سرخط خبرها

مرور کارنامه بازیکنان مشهدی در لیگ برتر | از رکورد عجیب شربتی تا رکورد جالب شاکری

  • کد خبر: ۴۰۳۹۶
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
مرور کارنامه بازیکنان مشهدی در لیگ برتر | از رکورد عجیب شربتی تا رکورد جالب شاکری
لیگ برتر فوتبال، دوره نوزدهم با همه فراز‌و‌نشیب‌هایش به‌عنوان طولانی‌ترین لیگ برتر تاریخ فوتبال ایران بالاخره به پایان رسید و در‌این‌میان بازیکنان مشهدی حاضر در این لیگ عملکرد چندان رضایت‌بخشی نداشتند.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ اگر از شهرخودرویی‌ها و تعداد انگشت‌شمار مشهدی‌های این تیم بگذریم، ۸ بازیکن دیگر در لیگ برتر فصل جاری بودند که یا مشهدی یا مثل یونس شاکری آن‌قدر مشهدنشین بودند که آن‌ها را در شمار بازیکنان مشهدی بدانیم. کارنامه بازیکنان مشهدی حاضر در لیگ برتر نوزدهم به‌استثنای مشهدی‌های شهرخودرو نشان می‌دهد فوتبال مشهد با استاندارد‌هایی که طی سال‌های نه‌چندان‌دور به آن‌ها عادت کرده بودیم، هنوز فاصله‌های شگرفی دارد!


هیاهوی یونس در دل کویر

مهاجم سی‌ویک‌ساله خراسانی یکی‌دو‌فصلی است که در مستطیل سبز با عملکرد درخشانش توجه‌ها را به سوی خود معطوف کرده است. یونس شاکری که فصل گذشته در شهرخودروی گل‌محمدی با زدن ۱۰ گل به آسیایی‌شدن این تیم کمک کرد، این فصل نیز ۹ بار تور دروازه حریفان را لرزاند تا به مهاجمی دلهره‌آور برای مدافعان لیگ برتر فوتبال ایران بدل شود. او لیگ برتر نوزدهم را با شهرخودرو آغاز کرد و در نیم‌فصل اول به علاوه یک بازی بعد از آن توانست ۱۲۰۷ دقیقه در ترکیب عنابی‌ها به میدان برود و آمار ۳ گل و یک پاس گل را از خود بر‌جای بگذارد؛ اما اوج درخشش شاکری، نیم‌فصل دوم است، وقتی در میانه راه با بی‌مهری مدیران شهرخودرو از این تیم جدا شد و به سیرجان رفت. شاکری در طول ۱۱۵۵ دقیقه‌ای که در ترکیب گل‌گهر بازی کرد، ۶ گل زد و ۲ بار هم پاس گل داد. شاکری یک‌بار نیز از داور مسابقه در طول لیگ برتر نوزدهم کارت زرد دریافت کرد. او با مجموع ۲۳۶۲ دقیقه بازی در لیگ برتر نوزدهم از حیث عملکردی، توفانی از خود به پا کرد.


انتقال جنجالی و همیشه‌مصدوم

پُر‌هیاهوترین انتقال پیش‌فصلی لیگ برتر نوزدهم مربوط به یک مشهدی می‌شد؛ بازیکنی که از سپاهان با آن کارنامه پُر‌مصاحبه و جنجالی علیه ارتش سرخ پایتخت به نیمه آبی‌رنگ فوتبال کشور رفت تا یک انتقال جنجالی و پُرهیاهو تلقی شود. سیاوش یزدانی، مدافع استقلال، بعد از سال‌ها فوتبال مشهد را صاحب یک بازیکن در یکی از ۲ تیم سرخابی پایتخت کرد؛ اتفاقی که هیجان درخشش یک بازیکن مشهدی در قلب تهران را نوید می‌داد. اما یزدانی همان‌قدر که پُر‌هیاهو بود، خیلی سریع به بازیکن همیشه‌مصدوم ترکیب آبی‌های پایتخت بدل شد تا نتواند در اولین فصل حضورش در استقلال آن‌طور که باید و شاید بدرخشد. سیاوش برای استقلال در ۱۲ بازی و به میزان ۱۰۵۶ دقیقه به میدان رفت. او در تجربه اولین شهرآورد که با شکست ۱ بر ۰ تیمش برابر پرسپولیس همراه بود، در یک صحنه جنجالی اولین درگیری دربی‌وار را رقم زد و با سیامک نعمتی دست‌به‌یقه شد. یزدانی اگرچه هر بار در قلب دفاع استقلال بود با عملکردش اطمینان را به آبی‌ها هدیه می‌کرد، اما مصدومیت‌های متعدد، او را از چشم استقلالی‌ها انداخت.


درخشش نیم‌فصلی با پیکان

درخشش حجت حق‌وردی و سعید واسعی در پیکان، نیم‌فصل دوام داشت. این ۲ بازیکن مشهدی خودروسازان لیگ نوزدهم را فوق‌العاده شروع کردند و آمار بازی آن‌ها در پیکان درخشان بود. سعید واسعی که این‌روز‌ها از تیم‌های بزرگ پایتخت پیشنهاد‌های وسوسه‌برانگیزی دارد و بعید است در پیکان بماند، در لیگ نوزدهم ۲۰۷۶ دقیقه برای خودروسازان به میدان رفت و آمار ۳ گل و ۵ پاس گل را از خود بر‌جای گذاشت. البته بیشتر این درخشش در نیم‌فصل اول بود و نیم‌فصل دوم با افول او و پیکان همراه شد. حجت حق‌وردی، مدافع مشهدی قلب دفاع پیکان، نیز ۲۰۳۲ دقیقه برای این تیم در طول فصل نوزدهم لیگ برتر به میدان رفت و ۲ بار پایش به گل‌زنی باز شد. حق‌وردی ۴ بار از داوران کارت زرد دریافت کرد.


توقف معین، پشت سد کرونا

معین عباسیان، هافبک چپ خوش‌نقش سایپا، لیگ نوزدهم را عالی شروع کرد. او در همان یک‌سوم ابتدایی لیگ آمار ۵ پاس گل را از خود بر‌جای گذاشت و در جدول بهترین پاسور‌های گل لیگ، در صدر قرار گرفت؛ اما به‌یک‌باره اوضاع برای عباسیان متفاوت رقم خورد. او بعد از کرونا نیز دیگر در ترکیب سایپا جای چندانی نداشت و سر‌جمع ۹۱۹ دقیقه برای این تیم به میدان رفت و یک کارت زرد نیز دریافت کرد.


زامهران‌ها در ایستگاه لیگ برتر

سینا و فرزاد زامهران، ۲ مشهدی دیگر لیگ برتر نوزدهم هستند و شرایط متفاوتی را در فولاد و نساجی سپری کردند. سینا که هیچ نسبتی با فرزاد ندارد، کار خود را این فصل با شهرخودرو آغاز کرد؛ اما در طول نیم‌فصل فقط یک ۹۰ دقیقه بحث‌برانگیز به او بازی رسید، همان نوددقیقه‌ای که گل‌محمدی به‌یکباره او را مقابل فولاد به زمین فرستاد و خیلی‌ها مدعی بودند این یک توافق میان او و نکونام بوده تا بازیکنان جوان ۲ تیم برای تیم ملی امید به چشم بیایند! سینا در نیم‌فصل دوم به فولاد رفت و البته آنجا هم فقط ۱۱۴ دقیقه به کار گرفته شد تا با آمار جمعا ۲۰۴ دقیقه بازی در لیگ برتر نوزدهم به کار خود پایان دهد. در سوی دیگر فرزاد که پیش از‌این تجربه بازی در لیگ برتر را داشت، در نساجی مازندران ۸۵۴ دقیقه بازی کرد، یک‌گل زد و یک‌بار هم از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد. زامهران بعد از آمدن محمود فکری بیشتر مورد‌توجه کادر فنی مازنی‌ها قرار گرفت و بیشتر بازی کرد.


مورد عجیب شربتی!

رضا شربتی همان بازیکن مشهدی است که در دیدار سیاه‌جامگان و تراکتور قابی ماندگار در ذهن هواداران فوتبال از خود بر‌جای گذاشت؛ بازیکنی که توپ از کنار پایش رد شد تا سیاه‌جامگان بازنده دیدار حساس با تراکتور شود. شربتی فصل بعد از آن برای خدمت سربازی به تبریز رفت و در تراکتور بازی کرد! با‌این‌همه شربتی در تبریز بیش از ۲۰ بازی طی ۲ سال عایدش نشد. او بعد از تراکتور هم راهی فولاد شد تا این فصل در این تیم اهوازی توپ بزند؛ البته رضا شربتی در طول فصل با مصدومیتی جدی دست‌و‌پنجه نرم کرد، اما حتی یک دقیقه هم فرصت بازی در فولاد به او نرسید. حالا اینکه مصدومیتش این‌قدر جدی بوده یا نکونام به او اعتقادی نداشته، مسئله‌ای است که نمی‌توان درباره آن درست قضاوت کرد!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->