نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

بلوف میزبانی فدراسیون بی رئیس!

  • کد خبر: ۴۰۸۲۷
  • ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
بلوف میزبانی فدراسیون بی رئیس!
حمیدرضا عرب - فعال رسانه
محمد مهدی نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال درحالی خبر از برگزاری نشست هماهنگی به جهت فراهم کردن مقدمات رقابت ایران بر سرکسب میزبانی جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۷ با سایر رقبا داده که فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر همواره با انتقاد‌های بسیاری در شیوه اداره فوتبال ایران مواجه بوده است.

بزرگ‌ترین نقد بر فدراسیون فوتبال مماشات با تیم‌های بدهکاری است که طبق قوانین نباید در رقابت‌های لیگ برتر حاضر می‌شدند. فدراسیون فوتبال هر سال به جهت کاستن از حجم بدهی‌های باشگاه‌ها به بازیکنان و مربیان، آن‌ها را تهدید به کنار گذاشتن از رقابت‌های لیگ برتر می‌کند، اما هربار شاهد عقب نشینی متولی فوتبال ایران درمقابل تیم‌های بزرگ هستیم که تیم‌های استقلال و پرسپولیس بیش از همه از این سیاست سراسر متناقض سود برده اند و هرسال بربدهی‌های خود افزوده اند.

درحالی که فدراسیون باید نگاهی عادلانه و البته قاطعانه در مقابل همه تیم‌های حاضر درلیگ داشته باشد، اما در برخورد با بدهی‌های این دوباشگاه همواره مماشات کرده است.

فدراسیونی که قادر نیست یکی از اصول اساسی برگزاری لیگ را به اجراء بگذارد و به درستی مانع حضور بدهکاران درلیگ برتر شود و از اجرای این قانون طفره می‌رود چگونه می‌تواند شایسته کسب میزبانی بزرگ‌ترین رقابت‌های درون قاره‌ای باشد؟

آزار دهنده‌تر این است که فدراسیون فوتبال همین حالا رئیس ندارد ومشخص نیست تصمیم گیرنده اول آن چه کسی است هرچند که اگر مهدی تاج هم همچنان بر مسند کار قرارداشت با آن افتضاحی که در ماجرای قرارداد ویلموتس به راه انداخت اکنون ناچار به کناره گیری از سمت خود شده بود.

ابهام‌ها البته درفدراسیون فوتبال یکی، دو تا نیست. فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر در بخش برگزاری برخی رقابت‌ها نمره مردودی گرفته است که نمونه‌های بارز آن را می‌توان در برگزاری رقابت‌های جام حذفی به خصوص فینال‌ها مشاهد کرد که منجر به تاخیر و حتی لغو برخی بازی‌ها شد و در عین حاد تعدادی از تماشاگران نیز به خاطر هرج و مرج‌هایی که در داخل ورزشگاه‌ها وجود داشت آسیب‌های جدی دیده اند.
 
فدراسیون فوتبال با چنین سوابقی آیا می‌تواند تضمین کافی به کنفداسیون فوتبال بدهد تا خدای ناکرده چشمی در ورزشگاه‌ها کور نشود یا در حین برگزاری بازی برقی نرود و تماشاگران به آسانی وارد زمین ورزشگاه نشوند؟!

فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر به دلیل ایراد‌های جدی که در اساسنامه وجود داشته همواره با تهدید‌هایی از سوی فیفا نیز مواجه و حتی تا آستانه تعلیق نیز پیش رفته است. حال چه طور همین فدراسیون که قادر نیست حتی اساسنامه‌ای که مورد تایید فیفا است را نگارش کند خود را مدعی کسب میزبانی جامی می‌داند که مشخصا کنفدراسیون فوتبال به کشوری خواهد داد که تمام فاکتور‌های لازم را برای میزبانی را داشته باشد؟!

هرچند که آرزوی تمام فوتبال دوستان است که ایران میزبان جام ملت‌های آسیا که یکی از رقابت‌های مهم درون قاره‌ای است، باشد، اما بعید است که کنفدراسیون فوتبال که برای سپردن میزبانی با فیفا نیز مکاتباتی دارد فدراسیون فوتبال ایران را با این کارنامه شایسته میزبانی از جام ملت‌ها بداند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->