لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه
سرخط خبرها

کراس‌اوور خوش‌استایل فرانسوی پژو 3008 مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

  • کد خبر: ۴۱۹۰۲
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کراس‌اوور خوش‌استایل فرانسوی پژو 3008 مدل ۲۰۲۱ معرفی شد
نسل کنونی پژو2008 از سال ۲۰۱۶ روی خط تولید قرار دارد. با گذشت چهار سال از زمان رونمایی، خودروساز فرانسوی حالا تصمیم گرفته با ارائه نسخه فیس‌لیفت، کراس‌اوور محبوب خود را با نفسی تازه به مصاف رقبای قدرتمندی، چون فولکس واگن تیگوان و نیسان قشقای بفرستد.

به گزارش شهرآرانیوز،فیس‌لیفت پژو 3008 در نمای روبرو متحمل تغییرات گسترده‌ای شده است. در نگاه نخست به این نما، مواردی از جمله جلوپنجره بدون قاب، چراغ‌های اصلی بازطراحی‌شده، چراغ روشنایی در روز عمودی و کشیده و همچنین سپر عضلانی جلب توجه می‌کنند. به‌طور کلی می‌توان گفت فیس‌لیفت 3008 با محصولات اخیر پژو همسوتر شده و چهره عبوس‌تری به خود گرفته است.

کراس‌اوور خوش‌استیل فرانسوی پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

پژو 3008 مدل 2021

کراس‌اوور خوش‌استیل فرانسوی پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

پژو 3008 مدل 2017

 

در نمای عقب دامنه تغییرات کمتر احساس می‌شود. در این بخش گرافیک جذاب‌تر چراغ‌های LED تنها تغییر شاخص به نظر می‌رسد. در داخل کابین هم وضعیت به همین شکل است، چرا که به غیر از نمایشگر 10 اینچی موجود در قسمت فوقانی داشبورد که جایگزین نمونه 8 اینچی قبلی شده، بقیه المان‌ها دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

کراس‌اوور خوش‌استیل فرانسوی پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

پژو 3008 مدل 2017

کراس‌اوور خوش‌استیل فرانسوی پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

پژو 3008 مدل 2021

 

در زیر نمایشگر مذکور 7 کلید پیانویی نصب شده که برای کنترل رادیو، سیستم تهویه، مسیریاب، تنظیمات خودرو، تلفن، اپلیکیشن‌های موبایل و فلشرها (چهار راهنما) کاربرد دارند. در مدل هیبریدی یک دکمه اختصاصی برای دسترسی به تنظیمات الکتریکی تعبیه شده است.

کراس‌اوور خوش‌استیل فرانسوی پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

نکته جالب اینکه نمایشگر سیستم اینفوتینمنت علاوه‌بر پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو به قابلیت Screen Mirroring نیز مجهز است؛ حتما می‌دانید که این قابلیت به راننده یا دیگر سرنشینان اجازه می‌دهد تصویر صفحه تلفن همراه یا تبلت خود را روی نمایشگر مرکزی خودرو مشاهده کنند. برای شارژ بی‌سیم تلفن همراه هم یک پد مخصوص روی کنسول میانی طراحی شده است.

کراس‌اوور خوش‌استیل فرانسوی پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

پژو برای علاقه‌مندان موسیقی سیستم صوتی 515 واتی فوکال (FOCAL) را پیشنهاد می‌کند

 

پژو 3008 مدل 2021 در هفت رنگ قابل انتخاب خواهد بود. برای این نسخه آپشنی به نام پک مشکی (Black Pack) تدارک دیده شده؛ همانطور که از نام این آپشن مشخص است، در صورت سفارش آن برخی از قسمت‌های بدنه مثل جلوپنجره، نوشته‌های روی اتاق، ریل‌ها و تزئینات سقف، اسپویلر، محافظ سپر عقب، برف‌پاک‌کن‌ها، بخش پایینی چهارچوب درها و رینگ‌های 19 اینچی به رنگ مشکی رنگ‌آمیزی می‌شوند.

کراس‌اوور خوش‌استیل فرانسوی پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را نمایشگر عریض 12.3 اینچی بر عهده دارد

 

در مدل 2021، تمامی نسخه‌های بنزینی 3008 به طور استاندارد به انتخاب‌کننده حالت رانندگی مجهز شده‌اند. برای این نسخه‌ها سه حالت نرمال، اسپرت و اکو (اقتصادی) تعریف شده است؛ نسخه‌های هیبریدی هم سه حالت الکتریکی، هیبریدی و اسپرت دارند.

کراس‌اوور خوش‌استیل فرانسوی پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

فرانسوی‌ها فیس‌لیفت 3008 را با لیست بلندی از تجهیزات و آپشن‌های رفاهی و ایمنی راهی بازار خواهند کرد. سیستم دید در شب (Night Vision ) یکی از آپشن‌های جالب است که 3008 را در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت کاملا متمایز می‌کند. کروز کنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف و شروع حرکت، کمک به حفظ خودرو در بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار و سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی برخی دیگر از موارد درج شده در لیست تجهیزات ایمنی هستند.

کراس‌اوور خوش‌استیل پژو 3008 با پیشرانه‌های متنوعی از جمله دو پیشرانه هیبریدی شارژی به فروش خواهد رسید. این دو نسخه حامل کدهای HYBRID4 300 e-EAT8 و HYBRID 225 e-EAT8 هستند. قلب اصلی پیشرانه چهار چرخ محرک HYBRID4 300 e-EAT8 را یک موتور بنزینی 200 اسب بخاری تشکیل می‌دهد. دو موتور الکتریکی با 110 و 112 اسب بخار قدرت، موتور بنزینی را همراه می‌کنند. یکی از این دو موتور برقی در جلو نصب شده و به گیربکس متصل است؛ دیگری هم روی محور عقب قرار دارد.

کراس‌اوور خوش‌استیل فرانسوی پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

پیشرانه HYBRID 225 e-EAT8 متشکل از موتور بنزینی 180 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 110 اسب بخاری متصل به گیربکس 8 سرعته خودکار است. در این نسخه فقط چرخ‌های محور جلو محرک هستند.

باتری دو مدل هیبریدی 13.2 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. زمان لازم برای شارژ این باتری بسته به نوع سوکت به شرح زیر است:

  • یک ساعت و 45 دقیقه با شارژر 7.4 کیلوواتی Wall Box
  • چهار ساعت با سوکت 16A تک فاز و شارژر 3.7 کیلوواتی
  • هفت ساعت با سوکت استاندارد 8A و شارژر 3.7 کیلوواتی

کراس‌اوور خوش‌استیل فرانسوی پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

پژو ادعا می‌کند دو مدل هیبریدی بدون نیاز به روشن شدن موتور درون‌سوز و در حالت تمام الکتریکی قادر هستند 56 و 59 کیلومتر مسافت را طی کنند. این ارقام بر اساس استاندارد WLTP محاسبه شده و انتظار می‌رود در شرایط واقعی کمتر باشند.

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت نسخه HYBRID4 300 e-EAT8 به ترتیب 5.9 ثانیه و 235 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. این ارقام برای نسخه HYBRID 225 e-EAT8 برابر با 8.7 ثانیه و 225 کیلومتر در ساعت هستند.

کراس‌اوور خوش‌استیل فرانسوی پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

خودروی سال 2017 اروپا با پیشرانه‌های درون‌سوز نیز قابل انتخاب خواهد بود. تمامی پیشرانه‌های این دسته با استاندارد یورو 6 سازگاری داشته و عبارتند از:

  • موتور بنزینی 1.2 لیتری سه سیلندر با 130 اسب بخار قدرت
  • موتور بنزینی 1.6 لیتری چهار سیلندر با 180 اسب بخار قدرت
  • موتور دیزلی 1.5 لیتری چهار سیلندر با 130 اسب بخار قدرت

کراس‌اوور خوش‌استیل فرانسوی پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

به گفته پژو موتور 1.6 لیتری تنها با گیربکس 8 سرعته خودکار ترکیب می‎‌شود، حال آنکه سایر موتورها هم با گیربکس 6 سرعته دستی و هم با نمونه 8 سرعته خودکار قابل انتخاب هستند. این را هم اضافه کنیم که وظیفه انتقال قدرت در نسخه‌های هیبریدی را فقط نمونه خودکار بر عهده می‌گیرد.

درباره قیمت فیس‌لیفت پژو 3008 مدل 2021 فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما به احتمال زیاد بهای مدل پایه از حوالی 28 هزار پوند یا 31 هزار یورو آغاز خواهد شد. این خودرو تا پایان سال راهی بازارهای اروپایی می‌شود.

منبع:carscoops

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->