سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار مربوط به زلزله ۵/۱ ریشتری رامیان + اولین فیلم از زلزله

  • کد خبر: ۴۲۰۲۳
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
آخرین اخبار مربوط به زلزله ۵/۱ ریشتری رامیان + اولین فیلم از زلزله
زمین لرزه ۵.۱ ریشتری بامداد امروز، دوشنبه ۱۷شهریور، در شرق استان گلستان ۳۴ مصدوم برجای گذاشت. این زلزله، خسارت به ۵۰ واحد مسکونی در شهرستان رامیان و بسته شدن برخی از راه‌های ارتباطی را در پی داشت.
به گزارش شهرآرانیوز، مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع زلزله را ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد و عمق آن را در ۹ کیلومتری زمین در سه کیلومتری «رامیان»، ۹ کیلومتری «آزادشهر» و ۱۰ کیلومتری «خان ببین» اعلام کرد.
این زمین لرزه در گرگان مرکز گلستان به فاصله ۷۵ کیلومتری رامیان و حتی شهر‌های غرب استان و ساحلی دریای خزر هم احساس شد و در پی وقوع آن مردم شهر‌های شرق استان که در نزدیکی کانون اصلی بودند، وحشت زده به خیابان‌ها آمدند و شب را بیرون از منازل سپری کردند.
به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با کسب خبر وقوع این زمین لرزه در منطقه یاد شده بلافاصله ستاد بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تشکیل شد و با صدور دستور ستادی به جمعیت هلال‌احمر استان گلستان، دستور اعزام ۲ دستگاه آمبولانس، ٦ دستگاه خودروی کمک دار، یک دستگاه موتور آمبولانس از نزدیکترین پایگاه‌های امداد و نجات به کانون زلزله صادر شد.
تعداد بازدید : 939

زلزله رامیان ۳۴ نفر به جا گذاشت
بر اثر زمین لرزه رامیان، ۳۴ نفر مصدوم شدند که به گفته مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از این تعداد برای ۱۷ نفر درمان سرپایی در محل انجام شد اغلب افراد مصدوم، به سبب ترس و اضطراب ناشی از زلزله و هنگام خارج شدن از منزل دچار مصدومیت شدند.
 

خسارت به ۵۰ واحد مسکونی در رامیان
در حالی که گروه‌های ارزیاب برای بررسی دقیق آخرین وضعیت عواقب زلزله و ۱۶ گروه امدادی هلال احمر نیز برای ارائه خدمات به مردم زلزله زده در محل مستقر هستند، حمید رضا چوبداری فرماندار رامیان در شرق گلستان گفت که براساس آخرین برآوردها، زمین لرزه بامداد امروز به ۵۰ واحد مسکونی غیرمقاوم مناطق روستایی این شهرستان از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت وارد کرد.
فرماندار رامیان همچنین با بیان اینکه روستا‌های "قورچای، ویرو، الهادی، کشکک و پاقلعه" بیشترین خسارت را در زلزله بامداد امروز دیدند، گفت: همه مناطق مسکونی روستا‌های بخش مرکزی رامیان بیمه هستند و مردم نگران جبران خسارات و چگونگی ساخت منازل خود نباشند.
چوبداری افزود: جمعیت هلال احمر گلستان نیز در مناطق خسارت دیده در حال نصب چادر برای اسکان موقت آسیب دیدگان و توزیع مواد غذایی مورد نیاز است.

راه‌های ارتباطی رامیان بازگشایی شد
زلزله بامداد امروز باعث ریزش کوه در کیلومتر ۱۶ جاده آزادشهر - شاهرود محدوده معدن زمستان یورت شد، اما با تلاش سه ساعته نیرو‌های فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، این محدوده بازگشایی شد.
تلاش گروه‌های راهداری اعزامی به روستا‌های پاقلعه، الهادی و ویرو در شهرستان رامیان برای بازگشایی راه‌های ارتباطی ناشی از ریزش سنگ ادامه دارد.

تلاش برای وصل شدن برق مناطق زلزله زده ادامه دارد
زمین لرزه همچنین قطع برق را در برخی مناطق در پی داشت، اما به گفته علی اکبر نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان، هم اکنون به جز سه روستا، برق بقیه روستا‌های زلزله زده رامیان وصل شده است و تلاش برای اتصال بقیه روستا‌ها به شبکه توزیع برق همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: بسته بودن جاده دسترسی به این روستا‌ها و دشواری در اعزام تیم‌های امدادی عامل تداوم قطعی برق روستا‌های رضی، کشکگ و ویرو است که به محض باز شدن مسیر، برق این روستا‌ها وصل خواهد شد.

زلزله خسارتی در گنبدکاوس و مینودشت نداشت
همچنین فرمانداران گنبدکاووس و مینودشت به عنوان شهرستان‌های همجوار کانون زلزله اعلام کردند که زلزله در این شهرستان‌ها احساس شده، اما هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشت.

ادامه ارزیابی‌های امدادی نیرو‌های ارزیاب و عملیاتی هلال احمر
محمد نصیری سخنگوی جمعیت هلال احمر از انجام ارزیابی اولیه و ثانویه نیرو‌های امدادرسان هلال احمر از روستا‌های تحت تاثیر این حادثه از جمله قورچای، الهادی، ویرو، باقرآباد، سیدکلاته، رضی، کشکک، پاقلعه، رجن، ملچ آرام، جوزچال و پل آرام خبر داد و گفت: طبق آخرین اطلاعات گزارش شده از سوی نیرو‌های ارزیاب هلال احمر جاده الهاوی به ویرو که بر اثر ریزش کوه مسدود شده بود بازگشایی شده و پنج تا ۶ منزل مسکونی در روستای ویرو خسارت جزیی دیده و برق این روستای همچنان قطع است.
وی ادامه داد: در روستای الهادی نیز طبق بررسی‌های انجام شده از سوی تیم ارزیاب مورد خاصی گزارش نشده و سایر روستا‌های متاثر از حادثه شامل باقرآباد، سیدکلاته، پاقلعه، رجن و کشکک و روستا‌های محور خوش ییلاق کاشیدار، تیل آباد، سیب چال، نرگس چال، وامنان، وطن، فارسیان، سوسرا، غزنوی، مهدی آباد، نراب پس از تماس تلفنی با دهیاران خوشبختانه گزارشی از خسارات و تلفات جانی اعلام نشده است.

خسارت زلزله به منازل ۱۰روستا
سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان نیز گفت که زلزله بامداد امروز به مسکن و شبکه معابر ۱۰ روستای بخش مرکزی رامیان خسارت وارد کرد. گروه‌های ارزیاب در حال جمع آوری آمار و برآورد میزان خسارت هستند.
وی افزود: گروه‌های ارزیاب اعزامی این اداره کل در قالب ۱۲ گروه در روستا‌های زلزله زده از جمله قورچای، ویرو، باقرآباد، الهادی، کشکک و پاقلعه شهرستان رامیان مشغول برآورد خسارت هستند.

ارسال تجهیزات برای اسکان زلزله زدگان
فرهاد میقاتی سرپرست جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز گفت: برای حمایت و پشتیبانی از زلزله‌زدگان بسته‌های حمایتی معیشتی ۷۲ ساعته به همراه چند چادر برای اسکان اضطراری و موقت، موکت و پتو در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت.
وی گفت: چادر‌های اسکان موقت و اضطراری پس از ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن در خصوص استحکام و مقاومت منازل در صورت نیاز در اختیار خانواده‌های زلزله زده قرار خواهد گرفت.
پس از وقوع زمین لرزه نیرو‌های امدادگر، نجات‌گر و تیم‌های تخصصی گلستان به حالت آماده‌باش درآمدند و در گام نخست ۵۱ نفر از نیرو‌های امداد و نجات در قالب ۱۶ تیم و سه دستگاه آمبولانس، ۶ دستگاه خودرو امداد و نجات کمک‌دار، یک دستگاه موتورسیکلت به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شدند.

آب روستا‌های زلزله زده وصل است
همچنین بهزاد هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت که در نتیجه وقوع زمین لرزه امروز، خسارتی به شبکه آب شهرستان رامیان وارد نشد و آب شرب مردم مناطق زلزله زده وصل است.

خسارت زلزله‌زدگان رامیان جبران می‌شود
در همین حال، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با تاکید بر تداوم امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده رامیان، اعلام کرد که خسارت وارده به آسیب‌دیدگان این حادثه با پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی جبران می‌شود.
به بیان میرمحمد غراوی، کارشناسان می‌گویند زلزله بامداد امروز پس لرزه‌هایی خواهد داشت که یکی از آن‌ها با قدرت ۳.۱ ریشتر ساعت ۱۰ و ۲۳ دقیقه امروز رخ داد که در این شرایط مردم و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی باید آمادگی لازم را برای مقابله با این پس لرزه‌ها داشته باشند.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->