غیبت آقاسی در جام حذفی پخش زنده بازی ایران و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین جلالی صدرنشین پاسور‌های لیگ برتر صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو
سرخط خبرها

رکورد حرکت مارپیچ جهان را یک دختر شانزده ساله شکست

  • کد خبر: ۴۲۰۶۷
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
رکورد حرکت مارپیچ جهان را یک دختر شانزده ساله شکست
کلوئی چمبرز، دختر شانزده ساله چینی- امریکایی توانسته است با پورشه 718 اسپایدر، رکورد حرکت مارپیچ (اسلالوم) ۵۰ نقطه‌ای را با زمان ۴۷/۴۵ ثانیه بشکند و رسما وارد کتاب گینس شود.
به گزارش شهرآرانیوز،بسیاری از مردم دنیا، توانایی رانندگی را در سنین بعد از ۱۸ سالگی می‌آموزند. البته برای خانواده‌های متمول که فرزندان خود را به دوره‌های رانندگی حرفه‌ای در پیست می‌فرستند، استثناء وجود دارد.

کلوئی چمبرز از سن ۷ سالگی پشت فرمان خودرو‌های کارتینگ نشسته است و حالا در ۱۶ سالگی، چندین عنوان قهرمانی در کلاس‌های مختلف اتومبیل‌رانی دارد. او در چین متولد شد، اما پس از مهاجرت خانواده‌اش به امریکا، تابعیت این کشور را کسب کرد. پدر کلوئی، یک علاقه‌مند رانندگی در پیست و عضو کلوب پورشه نیویورک محسوب می‌شود؛ به همین شکل، دخترش نیز از دوران کودکی به ورزش‌های خودرویی جذب شده است.
 
رکورد حرکت مارپیچ جهان را یک دختر شانزده ساله شکست

شاید کلوئی چمبزر در نگاه اول، صرفا دختر یک خانواده ثروتمند محسوب شود که با هزینه‌ای گزاف، دارنده‌ی گواهینامه رانندگی حرفه‌ای در پیست و مقام‌های متعدد شده است؛ اما نمی‌توان استعداد و توانایی‌های او در موتوراسپرت را نادیده گرفت. شکستن رکورد گینس در حرکت مارپیچ با خودرو، نیازمند تجربه و هوش بسیار بالا است که انجام آن توسط یک دختر شانزده ساله، بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد.

براساس قانون موجود در کتاب گینس، مسیر اسلالوم با خودرو دارای ۵۰ نقطه تغییر زاویه است که ۵۰ فوت (۱۵/۲۴ متر) از یکدیگر فاصله دارند. کلوئی چمبرز توانسته است، پشت فرمان پورشه 718اسپایدر، رکورد این مسیر را با زمان ۴۷/۴۵ ثانیه به‌نام خود ثبت کند. انجام حرکت اسلالوم در ۵۰ نقطه، علاوه‌بر توانایی بالا در کنترل خودرو، نیازمند اعصاب قوی و تسلط بر شرایط روحی است. به همین دلیل، رکوردشکنی کلوئی چمبرز، آینده‌ای درخشان برای او نوید می‌دهد.

خودرو مورد استفاده در رکوردگیری، نسخه استاندارد پورشه 718اسپایدر (باکستر) است که قدرت ۴۱۴ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو، ۴/۴ ثانیه با نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت است. ابعاد مناسب پورشه 718 با طول ۴۴۳ سانتی‌متر و عرض ۱۸۰ سانتی‌متر، نقش مهمی در ثبت رکورد گینس در مسیر اسلالوم داشته است.
 
منبع:زومیت
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->