پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا
سرخط خبرها

سیستم ایمنی بدن دانش آموزان را با این خوراکی‌ها تقویت کنید

  • کد خبر: ۴۲۰۷۶
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
سیستم ایمنی بدن دانش آموزان را با این خوراکی‌ها تقویت کنید
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درخصوص راهکار‌های تغذیه‌ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن دانش آموزان در روز‌های کرونایی توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش شهرآرانیوز،  شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: در صورتی که نیاز به حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس‌های آموزشی وجود داشته باشد، نیاز است که والدین نسبت به تغذیه فرزندان خود بیشتر دقت کنند.

او در ادامه افزود: همچنان دو معقوله تقویت سیستم ایمنی بدن و رعایت بهداشت فردی می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته باشد.

اولیایی بیان کرد: محیط‌هایی که در آن‌ها تجمع می‌شود، می‌توانند مکان‌های بسیار مستعدی برای انتقال انواع و اقسام ویروس‌ها مانند کرونا، آنفلوانزا و سرماخوردگی باشند؛ بنابراین عمل به توصیه‌های بهداشت فردی و دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

این متخصص تغذیه گفت: در صورتی که دانش آموزی دارای علائم بیماری باشد، تحت هیچ عنوان نباید در کلاس درس حاضر شود. استفاده از لوازم شخصی در کلاس‌های درس حتما باید آموزش داده شود و نظارت توسط عوامل آموزشی مدرسه صورت بگیرد.

او مطرح کرد: والدین حتما تغذیه و خوراکی را برای فرزندان خود از منزل تهیه کنند و در کیف آن‌ها قرار دهند. بسیار حائز اهمیت است که در این شرایط از تغذیه بوفه‌ها در مدارس استفاده نشود. در صورت نیاز ضروری فقط اقلام بسته بندی شده و بهداشتی از بوفه مدرسه تهیه شود. والدین یک بطری آب شخصی در کیف فرزند خود قرار دهند و دانش آموزان توجه داشته باشند از محل آبخوری عمومی مدرسه استفاده نکنند.

اولیایی افزود: توصیه‌های بهداشتی به دانش آموزان توسط والدین مانند حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از وسایل شخصی و شستشوی مرتب دستان بسیار مهم و تاثیرگذار است.
 
سیستم ایمنی بدن دانش آموزان را با این خوراکی‌ها تقویت کنید

تقویت سیستم ایمنی دانش آموزان در روز‌های کرونایی

 
این متخصص تغذیه تصریح کرد: توصیه می‌شود همه دانش آموزان نسبت به مصرف صبحانه توجه ویژه داشته باشند و بهتر است صبحانه شامل تخم مرغ، شیر کم چرب، پنیر کم چرب، گردو، نان و غلات سبوس دار باشد. همچنین لازم است دانش آموزان برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود از میوه و سبزیجات استفاده کنند، اما باید به این نکته توجه داشت که شستشوی این مواد تغذیه‌ای حتما در منزل انجام شود.  

اولیایی با اشاره به اینکه منابع غذایی حاوی ویتامین c حتما مورد استفاده قرار بگیرد، بیان کرد: ویتامین D یکی از موارد بسیار مهم است که می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود که می‌توان با مصرف زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات پاستوریزه و ماهی میزان این ویتامین را در بدن افزایش داد. همچنین در صورت نیاز ضروری، دانش آموزان می‌توانند مصرف مکمل‌های ویتامین D را با مشورت متخصص مورد استفاده قرار دهند.

این رژیم شناس و متخصص تغذیه افزود: توصیه می‌شود کودکان و نوجوانان از منابع غذایی حاوی آهن و روی مانند گردو، پسته، بادام، فندق، بادام زمینی، تخم مرغ، حبوبات، انواع گوشت‌های کم چرب، غلات سبوس دار و ماهی استفاده کنند. دانش آموزان دختر که در سن بلوغ قرار دارند و دفع ماهیانه آهن صورت می‌گیرد؛ باید به این نکته توجه داشته باشند که ماهیانه در زمان دفع آهن از یک عدد قرص فروسولفات استفاده کنند. همچنین همه دانش آموزان دریافت آب و مایعات به مقدار کافی را در رژیم غذایی خود داشته باشند.

اولیایی گفت: دانش آموزان از مصرف غذا‌های نیم پز به شدت پرهیز کنند و غذای مورد استفاده مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ و ماهی به صورت کامل پخته شده باشد. همچنین توصیه می‌شود از مصرف تنقلات بی ارزش مانند چیپس و پفک پرهیز کنند.

او در ادامه افزود: نکته حائز اهمیت و قابل تکرار این است که همه دانش آموزان نسبت به مصرف کامل صبحانه مانند تخم مرغ، عدسی، شیر، خوراک لوبیا، نان و پنیر و گردو توجه داشته باشند. بهتر است در تهیه غذای دانش آموزان از بعضی ادویه جات و مواد  غذایی مانند زردچوبه، زعفران، دارچین، سیر، پیاز و لیمو ترش استفاده شود.

اولیایی در پایان تصریح کرد: توصیه می‌شود برای میان وعده‌های دانش آموزان از میوه و مغز‌هایی مثل گردو، بادام، فندق و شکلات تلخ به عنوان منابع آنتی اکسیدان استفاده شود و از مصرف فست فود‌های دارای ارزش غذایی کم در این شرایط زمانی خودداری کنند.
 
منبع:بهداشت نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->