برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

آموزش قربانی درآمدزایی

  • کد خبر: ۴۲۰۸۶
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
آموزش قربانی درآمدزایی
جمیل نیک‌اندیش - کارشناس آموزش و فناوری
تا قبل از شیوع کرونا و لزوم استفاده از فضای مجازی در حوزه تحصیل، علاوه بر اینکه آموزش و پرورش حرکت خاصی برای توسعه آموزش آنلاین انجام نداده بود، مردم هم نگاه چندان مثبتی به این روش آموزشی نداشتند و مشکل فرهنگی در این زمینه وجود داشت. زمانی که به دلیل شیوع کرونا ناچار شدیم به سمت آموزش آنلاین برویم، مسیر خوبی هم در فرهنگ‌سازی این مقوله به وجود آمد و به نوعی، بیشتر بین والدین جا افتاد.
تا قبل از این شرایط، نه‌تن‌ها آموزش و پرورش برای رفتن به سمت آموزش‌های آنلاین برنامه مدونی نداشت، که در برخی موارد، این مدل آموزش‌ها را ممنوع هم اعلام می‌کرد. این در حالی است که خیلی از کشور‌های دنیا از سال‌ها قبل به سمت این موضوع رفته‌اند. البته آموزش‌های مجازی را نباید تنها در استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان خلاصه کرد. یکی از محبوب‌ترین راهکار‌ها در آموزش مجازی استفاده از روش آموزشی معکوس است. در این روش، ابتدا دانش‌آموز محتوای آموزشی را در قالب یک ویدئو می‌بیند و بعد از آن، فعالیت‌های یادگیری در قالب فضایی تعاملی اتفاق می‌افتد. این فضای تعاملی هم می‌تواند در بستر کلاس‌های حضوری اتفاق بیفتد و هم می‌شود آن را در پلتفرم‌های آنلاین پیاده‌سازی کرد. اما چیزی که این‌روز‌ها با نام شبکه شاد پیاده شده است تنها در حد یک برنامه پیام‌رسان است و نمی‌تواند به‌خوبی بار آموزش دانش‌آموزان را به دوش بکشد. مخصوصا با سیاست انحصاری‌ای که آموزش و پرورش برای شبکه شاد ایجاد کرده، این بستر با مشکلات بیشتری هم روبه‌رو شده است. سامانه‌ای آموزشی به گستردگی تمام کشور باید دربرگیرنده بخش‌های مختلفی باشد. آموزش و پرورش می‌توانست از ظرفیت‌های موجود در کشور مثل سامانه آپارات یا پیام‌رسان‌های مختلفی مانند گپ هم استفاده کند تا در پایان، یک سیستم آموزشی آنلاین قوی‌تر به وجود بیاید، اما متأسفانه، چون اولویت آموزش و پرورش کاهش هزینه‌هاست، مدارس و دانش‌آموزان را مجبور کرده است تنها از شبکه شاد استفاده کنند، سامانه‌ای که نه‌تن‌ها هزینه زیادی نداشته است، این روز‌ها با توجه به کاربران چندده‌میلیونی‌اش، برای دولت درآمدزا هم شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->