معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی: رتبه نخست کشور در پرداخت وام ازدواج را داریم شهردار مشهد مقدس: در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور داریم | راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی مسائل و مشکلات شهر در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳
سرخط خبرها

بودجه ۲۵۸ میلیارد تومانی برای نگهداری فضای سبز مشهد

  • کد خبر: ۴۲۰۹۶
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
بودجه ۲۵۸ میلیارد تومانی برای نگهداری فضای سبز مشهد
مدیرکل بهبود محیط‌زیست شهری در مرکز ۱۳۷ شهرداری مشهد گفت:سالانه بیش از ۲۰ میلیارد تومان صرف پرداخت قبوض آب و برق بوستان‌ها و فضا‌های سبز شهری می‌شود که حدود ۶ میلیارد تومان آن به حوزه برق و ۱۴ میلیارد تومان نیز به انشعابات آب سرویس‌های بهداشتی و آبخوری بوستان‌ها تعلق دارد.
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ هرچند آتش‌سوزی‌های حریم و محدوده مرتعی اطراف شهر مشهد برخلاف بسیاری از آتش‌سوزی‌های بزرگی که در سایر نقاط کشور و حتی دنیا رخ می‌دهد، منشأ انسانی دارد و البته حوزه حریق کمتری نیز دارد، عقل حکم می‌کند که مدیریت شهری همواره به لوازم و تجهیزات مدرن اطفای حریق برای آماده‌باش دربرابر خطرات احتمالی مجهز باشد. این موضوع دست‌مایه سوال خبرنگار شهرآرا از مدیرکل بهبود محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد هم شد و سیدعلی‌اکبر انتظام از نیاز به بودجه حدود ۱۰ میلیارد تومانی به‌منظور خرید تجهیزات اطفای حریق برای کمربند سبز جنوبی شهر خبر داد.

انتظام که به سیاق سایر مدیران شهری با هدف پاسخ‌گویی به شهروندان مشهدی، دیروز راهی مرکز ۱۳۷ شهرداری شده بود، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این میزان را ویژه خرید تجهیزات ضدحریق برای کمربند سبز جنوبی و بین ۴ تا ۵ میلیارد تومان را هم برای خرید «آتش‌بُر» لازم دانست.

وی با بیان اینکه امسال بیشترین سطح حریق در شهر را در سمت کمربند سبز جنوبی داشتیم که عمدا یا سهوا ازسوی عامل انسانی رخ داده بود، ادامه داد: همچنین به‌منظور آمادگی دربرابر خطرات احتمالی، تمامی موتور‌های گشت‌زنی این مجموعه در ارتفاعات جنوبی، به وسایل اطفای حریق مجهز شده‌اند و ۳۰۰ عدد «آتش‌کوب» نیز خریداری شده است.


کنترل بیولوژیک آفات

مدیرکل بهبود محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد که یکی از مسئولیت‌های مهمش، حوزه سموم مورد استفاده در فضای سبز شهری است، با اشاره به اهتمام این مجموعه به سلامت مردم گفت: سعی‌مان همیشه بر این بوده است که به‌منظور حفظ سلامت شهروندان از کم‌خطرترین سموم برای کنترل آفات استفاده کنیم. وی با اشاره به کنترل بیولوژیک آفات فضا‌های سبز شهری به‌دلیل زیان‌بار بودن آثار سموم شیمیایی، بیان کرد: به همین منظور پنج بوستان را در شهر، بوستان همیشه‌سبز نام‌گذاری کردیم و در این فضا‌های سبز از روش‌های بیولوژیک استفاده می‌کنیم.
 
انتظام این را هم گفت که طرحی موسوم به پرنده‌نگری را در بوستان‌های شهر دنبال می‌کنیم تا برخی آفات را به‌دلیل حضور پرندگان از بین ببریم. وی تصریح کرد: همچنین ۴۵۰ لانه پرنده، ۱۵۰ آبخوری و ۱۰۰ دانخوری در نقاط مختلف شهر نصب شده است تا حضور این مخلوقات زیبا را بیش از پیش در مشهد شاهد باشیم. مدیرکل بهبود محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد همچنین با بیان اینکه تمامی سموم مورد استفاده در فضا‌های سبز شهری تاییدشده سازمان حفظ نباتات است، گفت: افرادی که در حوزه سم‌پاشی نیز فعالیت می‌کنند، همه دارای مدرک فنی در این حوزه هستند و اشراف کاملی بر این کار دارند.


هزینه سنگین احداث و نگهداری فضای سبز

وی همچنین از هزینه سنگین احداث و نگهداری فضای سبز شهری گفت و اظهار کرد: برای احداث هر مترمربع فضای سبز در مشهد حدود ۳۵۰هزار تومان هزینه می‌شود که اگر رقم نگهداری این بخش را نیز درنظر بگیریم، اعتبار تامل‌برانگیزی را می‌طلبد.

انتظام با بیان اینکه امسال ۲۵۸میلیارد تومان به‌عنوان بودجه جاری و نگهداری فضا‌های سبز شهر مشهد -که تعداد آن‌ها به ۷۹پیمان می‌رسد- اختصاص داده شده است، اضافه کرد: تاکنون در راستای ایجاد شهر ترمیمی، ۲ هزار و ۴۰۰مترمربع رمپ در ورودی پارک‌ها برای معلولان احداث شده و ۷۰چشمه سرویس بهداشتی مخصوص شهروندان معلول نیز در پارک‌ها و فضا‌های سبز ایجاد شده است.

وی درمورد روشنایی پارک‌ها نیز گفت: ۲۳هزار عمود روشنایی پارک‌ها و فضا‌های سبز مشهد با هدف ایجاد ایمنی و کاهش برق‌گرفتگی شهروندان، با اجرای شبکه دی‌سی و کاهش ولتاژ، ایمن‌سازی شده‌اند.

هزینه ۲۰ میلیاردی برای آب و برق فضای سبز شهر

انتظام خبر مهم دیگری را هم داد و گفت: سالانه بیش از ۲۰ میلیارد تومان صرف پرداخت قبوض آب و برق بوستان‌ها و فضا‌های سبز شهری می‌شود که حدود ۶ میلیارد تومان آن به حوزه برق و ۱۴ میلیارد تومان نیز به انشعابات آب سرویس‌های بهداشتی و آبخوری بوستان‌ها تعلق دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->