آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

اسب ها به کمک درمان کرونا می آیند

  • کد خبر: ۴۲۱۴۷
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
اسب ها به کمک درمان کرونا می آیند
دانشمندان "دانشگاه کاستاریکا" قرار است یک درمان ارزان قیمت را که در آن آنتی بادی های ویروس کرونا در اسب‌ها به انسان تزریق می‌شود را آزمایش کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، محققان در کاستاریکا قرار است آزمایشات یک درمان ارزان ویروس کرونا را که بر اساس آنتی بادی‌های گرفته شده از اسب‌های مبتلا به کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (ویروس عامل کووید-۱۹) است را آغاز کنند.

"رومان ماکایا" (Roman Macaya) رئیس صندوق تأمین اجتماعی که مراکز بهداشت عمومی را مدیریت می‌کند در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت که این درمان توسط موسسه کلودومیرو پیکادو (ICP) دانشگاه کاستاریکا ساخته شده و داروی آنتی بادی اسب از اواسط سپتامبر بر روی ۲۶ بیمار آزمایش خواهد شد.

مقامات کاستاریکا امیدوارند که اگر نتایج حاصل از مطالعه مرحله دو دلگرم کننده باشد، می‌توانند به طور گسترده‌تری درمان را در بیمارستان‌ها آغاز کنند. در کاستاریکا ۴۷۱ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری هستند.

"آلبرتو آلاپه" (Alberto Alape)، هماهنگ کننده پروژه در وسسه کلودومیرو پیکادو، گفت: ما افتخار می‌کنیم اگر متوجه شویم این محصول تا زمانیکه واکسن مناسبی توسعه داده شود، جان انسان‌ها را نجات خواهد داد.

تلاش‌های مشابهی برای انجام این کار در آرژانتین و برزیل نیز در حال انجام است، در حالی که دانشمندان در بلژیک از لاما‌ها استفاده می‌کنند. محققان کاستاریکا می‌گویند روش آن‌ها برای درمان کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ مبتنی بر تجربه استفاده از آنتی بادی‌های اسب برای ایجاد ضد زهر‌های مار است.

آن‌ها پروتئین این ویروس را از چین و انگلستان وارد کردند و آن را به شش اسب از ۱۱۰ اسب که موسسه کلودومیرو پیکادو برای آزمایش استفاده می‌کند، تزریق کردند. چند هفته بعد، وقتی حیوانات به اندازه کافی آنتی بادی تولید کردند، محققان خون آن‌ها را استخراج کردند و از آنتی بادی‌های پلاسما به عنوان ماده اولیه سرم تزریقی استفاده کردند. محققان می‌گویند در صورت موفقیت آن‌ها می‌خواهند این درمان ارزان را با سایر کشور‌های آمریکای مرکزی که اکثرا فقیرتر از کاستاریکا هستند، به اشتراک بگذارند.
 
ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->