ثبت‌ نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از 18 فروردین آغاز می شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تعیین تکلیف پرونده نجفی هفته آینده در دیوان عالی کشور

  • کد خبر: ۴۲۱۶۰
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
تعیین تکلیف پرونده نجفی هفته آینده در دیوان عالی کشور
پرونده محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران در جلسه ۲۵ شهریور ماه هیات عمومی دیوان عالی کشور تعیین تکلیف می‌شود.
 به گزارش شهرآرانیوز، ۲۵ شهریور سال جاری سه شنبه هفته آینده، هیأت عمومی دیوان عالی کشور در مورد رأی اصراری محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران اعلام نظر می‌کند و در مورد عمد یا غیر عمد بودن قتل، رأی نهایی صادر خواهد شد.

حمید گودرزی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار قضایی ایرنا نیز در این باره گفت: از نظر رسیدگی به این پرونده در دیوان عالی کشور، آخرین مرحله طرح مسأله در هیأت عمومی است. اگر دیوان عالی کشور رأی قتل عمد بودن را تایید کند، پرونده به اجرای احکام ارجاع خواهد شد و در صورتیکه هیأت عمومی دیوان عالی کشور، موضوع را قتل شبه عمد بداند، مسأله در دیوان تمام می‌شود، اما از نظر قضایی ادامه می‌یابد، چون پرونده به شعبه دیگری در دادگاه کیفری یک ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: در این صورت، در شعبه جدید دادگاه کیفری یک، پرونده از منظر شبه عمد بودن قتل رسیدگی و تعیین مجازات خواهد شد. همچنین ممکن است هیأت عمومی دیوان عالی کشور به پرونده نقص وارد کند و بگوید تحقیقات خاصی باید انجام شود.

گودرزی اظهار داشت: اگر موضوع شبه عمد بودن قتل تشخیص داده شود و به شعبه جدیدی برای رسیدگی ارسال شود، رأی صادره قابل اعتراض نخواهد بود و قطعی است.

وی یادآور شد: شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور پیش از این هم مجازات جرح به دست را از بین برد و نقض «بلاارجاع» تشخیص داد و اعلام کرد جرمی در این خصوص رخ نداده و چهار سال حبس از بین رفت و اکنون موضوع مربوط به شش سال و نیم حبس قتل عمد است که این مسأله یا تایید می‌شود و یا نقض خواهد شد.

محمد علی نجفی شهردار پیشین تهران، هفتم خرداد سال گذشته، میترا استاد همسر دوم خود را به ضرب دو گلوله در منزل خود واقع در منطقه سعادت آباد تهران به قتل رساند و عصر آن روز با حضور در پلیس آگاهی تهران به قتل اعتراف و دلیل آن را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

سه جلسه دادگاه این پرونده در شعبه یکم دادگاه کیفری به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی علنی برگزار شد و پس از آن، سخنگوی قوه قضائیه، هشتم مرداد ماه در نشست خبری از صدور رأی پرونده قتل میترا استاد خبر داد و گفت: قتل عمد، ایراد صدمه غیرموثر در قتل همچنین نگهداری اسلحه غیرمجاز، سه عنوان اتهامی نجفی بود که دادگاه در دو موضوع متهم را محکوم کرده است.
غامحسین اسماعیلی افزود: دادگاه قتل عمد را محرز دانسته و با توجه به تقاضای اولیای دم حکم به قصاص صادر کرده است همچنین دادگاه در مورد اتهام صدمه غیرموثر در قتل، چون معتقد به انجام فعل واحد بوده، رای برائت داده است و نجفی در مورد نگهداری سلاح غیرمجاز متهم به دو سال حبس محکوم شده است.
سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: حکم صادره غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است و در صورت اعتراض از ناحیه متهم یا وکلای متهم رسیدگی می‌شود.

اولیا دم میترا استاد در این پرونده از قصاص نجفی گذشت کردند و ٣٠ شهریور ماه وکیل نجفی گفت: دیوان عالی کشور بعد از نقض رأی قتل عمد موکلم آن را به شعبه ۹ کیفری یک استان تهران برای رأی مجدد ارسال کرده است.
دو جلسه دادگاه رسیدگی مجدد به این پرونده ششم و نهم آذرماه تشکیل شد و ۲۳ آذر ماه، وکیل مدافع نجفی گفت: نجفی به جهت قتل عمد به ۶ سال و نیم حبس و از باب نگهداری سلاح به یک سال و سه ماه حبس محکوم شد.
گودرزی اعلام کرد که طبق مهلت قانونی ۲۰ روز، رأی صادره قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و به آن اعتراض می‌کنیم که پس از آن لاله عقبایی، دیگر وکیل مدافع نجفی به ایرنا گفت که، چون این قتل را مسلما قتل شبه عمد می‌دانیم، در دیوان عالی کشور فرجام خواهی کردیم.

از آن زمان تاکنون نجفی علی رغم تامین وثیقه همچنان در بازداشت به سر می‌برد و حکم قطعی برای او صادر نشده است.
 
ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->