خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مراجعه ۷۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی به مراکز خدمات جامع سلامت

  • کد خبر: ۴۲۳۱۸
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
مراجعه ۷۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی به مراکز خدمات جامع سلامت
۷۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی برای بررسی سلامت به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه زیر پوشش این دانشگاه ۱۱۴ هزار دانش‌آموز، کلاس اولی هستند که از این تعداد تاکنون ۷۰ هزار نفر برای بررسی سلامت به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرده‌اند.

دکتر محمد احمدیان، اظهار کرد: در ابلاغیه اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چک لیست بررسی وضعیت مراکز آموزشی آماده شده و به اداره کل آموزش و پرورش استان فرستاده شده است تا بررسی لازم را در اسرع وقت به حوزه مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کند.

وی افزود: در گام بعد کارشناسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد به واحد‌هایی که طبق خوداظهاری قابلیت بازگشایی داشتند مراجعه می‌کنند و بازدید کامل را از این مکان‌ها خواهند داشت و اگر نقصی وجود داشته باشد آن مشکل در محل برطرف می‌شود، طبق قانون اگر مرکز آموزشی بدون استاندارد و معیار‌ها بود یا باید اصلاح کند یا اینکه فعالیتش را تعطیل کند تا آسیبی به سلامت دانش‌آموزان وارد نشود.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره تعداد آموزشگاه‌ها و خوابگاه‌های حوزه زیر پوشش این دانشگاه، گفت: در سطح حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۴۵۰۰ آموزشگاه و ۱۵۰۰ خوابگاه داریم و بازدید‌ها از ابتدای هفته جاری آغاز شده است و تمام موارد در ۶۵ آیتم بررسی می‌شود.

دکتر احمدیان افزود: مراکز خدمات جامع سلامت به دو دسته تقسیم شده‌اند که شانزده‌ساعته‌ها ویژه کرونایی‌ها بوده و عادی‌ها ویژه عموم مردم و گروه‌های خاص همچون سالمندان، مادران باردار، دانش‌آموزان و... بوده است.

وی با ذکر این نکته که در گروه دانش‌آموزی اولویت غربالگری‌ها با دانش‌آموزان پایه اول است، تأکید کرد: در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد ۱۱۴ هزار دانش‌آموز کلاس اولی داریم که از این تعداد تاکنون ۷۰ هزار نفر برای چکاپ سلامت به مراکز بهداشت مراجعه کرده‌اند و در مجموع تعداد ۹۹۰ هزار دانش‌آموز در حوزه زیر پوشش این دانشگاه داریم.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از دانش‌آموزان کلاس اولی که هنوز به مراکز بهداشت مراجعه نکرده‌اند می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهند تا اقدامات لازم در بحث بررسی سلامت آنان انجام شود، خاطرنشان کرد: همچنین از دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا دوازدهم هم می‌خواهیم که در شرایط فعلی برای بررسی سلامت به مراکز بهداشت مراجعه نکنند و با آن‌ها در روز‌های آینده از طریق شماره تماس‌ها و کدملی‌هایی که داریم در ارتباط خواهیم بود تا در زمان معین‌شده به این مراکز مراجعه کنند و ازدحام جمعیت هم در شرایط بحرانی کرونایی ایجاد نشود.

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه طرح مراقبت از سلامت دانش‌آموزان و تکمیل واکسیناسیون آنان در پایه‌های تحصیلی اول، چهارم و هفتم اجرا می‌شود، بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید از نیمه اول مهر ماه فراخوان‌های لازم در این خصوص را خواهیم داشت و برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که این طرح بدون ازدحام دانش‌آموزان و براساس نوبت‌دهی‌های داده شده اجرا شود تا برای حفظ سلامت آنان ایجاد خطر نشود.

منبع: وبدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->