پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برق امید، طرحی برد-برد برای دولت و مردم

  • کد خبر: ۴۲۳۳۳
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
برق امید، طرحی برد-برد برای دولت و مردم
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی گفت: طرح رایگان شدن برق مشترکان کم مصرف، طرحی برد-برد، برای مردم و دولت و مورد حمایت نمایندگان مجلس است.

به گزارش شهرآرانیوز، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه اخیر دولت برای رایگان کردن برق مشترکان خانگی کم مصرف، افزود: بر اساس اطلاعاتی که مدیران بخش برق تا این زمان ارائه کرده‌اند، این طرح، شامل رایگان کردن بهای برق مصرفی مشترکان خانگی کم مصرف است و هدف اصلی که برای این طرح تشویقی تعریف شده، زمینه‌سازی برای کاهش مصرف برق مشترکانی است که مصارفشان بالاتر از محدوده مصرف مشترکان کم مصرف است.

 

وی ادامه داد: طرح برق امید، در قبال تخفیف ۱۰۰ درصدی که به مشترکان کم مصرف داده می‌شود، از محل کاهش مصرف برق و در نتیجه کاهش نیاز به احداث نیروگاه‌های برق و همینطور پست‌های برق و خطوط انتقال، سود چند ده برابری عاید دولت می‌شود و در واقع نسبت سود به زیان این طرح برای بحش برق نسبت بالا و معنی دار خواهد بود.

 

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی گفت: از منظر دیگر، اگر برق صرفه‌جویی شده ناشی از اجرای طرح، صادر بشود، درآمد قابل توجه ارزی هم نصیب دولت می‌شود، بنابراین اجرای طرح به معنی تحقق مفهوم برد-برد، هم برای مردم و هم برای دولت است.

 

زارع با بیان اینکه بر اساس اطلاعاتی که تاکنون از جزئیات اجرای این طرح کسب شده، حدود ۶۵ درصد از جامعه هدف طرح برق امید، ساکنان روستاها هستند، تصریح کرد: به نظر من کلیات این طرح، طرح خوبی است و به طور قطع چنین طرحی با توجه به مزایای قابل توجه آن از جنبه‌های اقتصادی، فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف و همینطور تاثیر مثبت محیط زیستی، مورد حمایت نمایندگان مجلس هم قرار خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: واقعیت این است که در شرایط کنونی که منابع مالی برای احداث نیروگاه‌ها به شدت محدود شده، نمایندگان از هر راهکاری که بتواند منجر به کاهش مصرف برق و مدیریت مصرف انرژی در کشور شود، استقبال خواهند کرد، به خصوص اینکه در این طرح علاوه بر تحقق منافع ملی، مردم هم بصورت مستقیم ذینفع خواهند بود.

 

لازم به ذکر است: دوم شهریورماه امسال هیات وزیران مصوبه برق رایگان برای مشترکان کم مصرف را تصویب کرد .بر اساس این مصوبه مقرر است طرح برق امید اجرایی شود.

طرح «برق امید» مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده است. به طور متوسط در کل کشور حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق در محدوده کم مصرف، ۱۵ درصد پرمصرف و ۵۵ درصد در محدوده خوش مصرف هستند، اما این تقسیم بندی ارتباطی به محدوده جغرافیایی یا درآمد خانوار ندارد بلکه براساس میزان مصرف برق آنها شکل گرفته است. تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق درطرح «برق امید» برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

در طرح «برق امید»، مشترکان برق خانگی در سه گروه کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف قرار می‌گیرند. بر این اساس، مشترکان کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض برق بهره‌مند می‌شوند، از مشترکان خوش‌مصرف قدردانی می‌شود و مشترکان پرمصرف نیز با انجام کارهایی از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش‌مصرف‌ها می‌پیوندند.

منبع:ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->