شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم
سرخط خبرها

افغانستانی‌ها ۷۰ درصد سرمایه‌گذاران خارجی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند

  • کد خبر: ۴۲۴۸۵
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
افغانستانی‌ها ۷۰ درصد سرمایه‌گذاران خارجی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: وجود مزیت‌های خاص اقتصادی برای سرمایه‌گذاران کشور افغانستان در استان شامل زبان و فرهنگ مشترک و همسایگی و همجواری موجب حضور ویژه سرمایه‌گذاران کشور افغانستان در استان خراسان رضوی شده، به گونه‌ای که ۷۰ درصد سرمایه‌گذاران استان از این کشور هستند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین امیررحیمی در نشست هم‌اندیشی سرمایه‌گذاران خارجی جدید استان با حضور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان، مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و جمعی از سرمایه‌گذاران جدید از کشور افغانستان که در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری، پنجره واحد فیزیکی بهبود فضای کسب و کار در محل ساختمان شماره ۲ اتاق بازرگانی راه‌اندازی شده است.
 
وی افزود: با راه‌اندازه پنجره واحد فیزیکی بهبود فضای کسب و کار، مراحل صدور مجوز‌ها که در گذشته میانگین ۷۵ روزی در کشور داشت، در سه روز انجام می‌شود. در این مرکز شرکتی در مدت زمان کمتر از یک ساعت نیز به ثبت رسیده است.
 
امیررحیمی با بیان اینکه شرایط اقتصادی استان خراسان رضوی برای سرمایه‌گذاران کشور افغانستان خاص است، عنوان کرد: وجود مزیت‌های خاص اقتصادی برای سرمایه‌گذاران کشور افغانستان در این استان شامل زبان و فرهنگ مشترک و همسایگی و همجواری موجب حضور ویژه سرمایه‌گذاران کشور افغانستان در استان خراسان رضوی شده، به گونه‌ای که ۷۰ درصد سرمایه‌گذاران استان از این کشور هستند.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: حضور گسترده سرمایه‌گذاران افغانستانی در کسب رتبه برتر استان در تعداد طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی کشور تاثیر به سزایی داشته است.
 
وی با اشاره به ضرورت تشکیل چنین جلساتی تصریح کرد: در این جلسات مشکلات و مسائل سرمایه‌گذاران به صورت خاص شناسایی می‌شود که تاکنون تعداد زیادی از مشکلات سرمایه‌گذاران در چنین جلساتی شناسایی و به تهران ارسال شده که در نهایت در قالب قانون و مصوبه کشوری موجب رفع بسیاری از مشکلات سرمایه‌گذاران در کل کشور شده است.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی پیشنهاداتی را در خصوص تشکیل صندوق مشترک ارزی و تشکل ویژه سرمایه‌گذاران کشور افغانستان، اطلاع‌رسانی مزایای مراجعه به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای سایر سرمایه‌‎گذاران و... ارائه داد.
 
براساس گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی، در این جلسه سرمایه‌گذاران جدید کشور افغانستان نیز مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان راهکار‌های لازم برای رفع آن‌ها را بیان نمود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->