انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رونمایی از مازراتیMC20 ؛ سوپراسپرتی با موتور ۶۲۱ اسب بخاری و مدل برقی

  • کد خبر: ۴۲۵۳۳
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
رونمایی از مازراتیMC20 ؛ سوپراسپرتی با موتور ۶۲۱ اسب بخاری و مدل برقی
سوپراسپرت مدرن مازراتی با دو نوع پیشرانه بنزینی و تمام‌برقی تولید می‌شود. قیمت نهایی MC20 پایین‌تر از محصولات فراری و لامبورگینی است.
 به گزارش شهرآرانیوز،اولین نمونه از خودرو سوپراسپرت مدرن مازراتی با نام آلفیری به‌صورت یک مدل مفهومی در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. این محصول، طراحی جذاب و تهاجمی داشت؛ ضمن اینکه قرار بود توانایی‌های فنی مشابه خودرو‌های برقی داشته باشد. باگذشت ۶ سال از آن زمان، سرانجام یک سوپراسپرت به سبد محصولات مازراتی اضافه شده است؛ درحالی‌که از نظر طراحی و مشخصات فنی، شباهتی به آلفیری ندارد. این احتمال وجود دارد که جانشین گرن‌توریسمو، سال آینده با الهام از آلفیری عرضه شود.
 
رونمایی از مازراتیMC20 ؛ سوپراسپرتی با موتور ۶۲۱ اسب بخاری و مدل برقی

مازراتی MC20 مطابق اخباری که اخیرا منتشر شده بود، مجهز به پیشرانه ۳ لیتر V ۶ توربوشارژ با قدرت ۶۲۱ اسب‌بخار و گشتاور ۷۲۹ نیوتن‌متر است. این سوپراسپرت می‌تواند در زمان ۲/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و نهایت سرعت ۳۲۳ کیلومتربرساعت فراهم کند. پیشرانه MC20 از سری نتونو (Nettuno) توسط مازراتی ساخته شده است و فناوری مشابه قویا محرک خودرو‌های فرمول یک دارد.

وزن خالص MC20 در حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم خواهد بود تا نسبت قدرت به وزن ۲/۳ کیلوگرم بر یک اسب‌بخار داشته باشد. این شرایط، به لطف شاسی یک‌پارچه از فیبرکربن فراهم شده و بهترین آمار برای یک سوپراسپرت جاده‌ای در دنیا است. مدیران مازراتی، هنوز اطلاعات کاملی راجع به نسخه برقی MC20 ارائه نکرده‌اند؛ اما شعاع حرکتی ۳۲۳ کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۸ ثانیه با نهایت سرعت ۳۱۰ کیلومتربرساعت برای این خودرو، پیش‌بینی شده است.
 
رونمایی از مازراتیMC20 ؛ سوپراسپرتی با موتور ۶۲۱ اسب بخاری و مدل برقی

شاسی MC20 حاصل همکاری مازراتی و دالارا است تا نیاز‌های سه مدل کوپه، کانورتیبل و الکتریکی را پاسخ دهد. این خودرو، بیش از ۲ هزار ساعت مراحل بازبینی بدنه را در تونل باد شرکت دالارا گذرانده است. نمای بیرونی، بیش از آنکه مشابه آلفیری و گرن‌توریسمو باشد، حالتی مدرن و عامه‌پسند دارد تا همراه در‌های پروانه‌ای و چراغ‌های LED، مطابق سلیقه طیف وسیعی از علاقه‌مندان خودرو‌های اسپرت، وارد بازار شود.
 
رونمایی از مازراتیMC20 ؛ سوپراسپرتی با موتور ۶۲۱ اسب بخاری و مدل برقی

در فضای داخلی، دو نمایشگر لمسی و دیجیتال برای سیستم سرگرمی و پشت پنل وجود دارد که هرکدام ۱۰/۳ اینچ هستند. پدال تعویض دنده پشت فرمان، چرم آلکانتارا و صندلی‌های اسپرت مشابه مدل‌های مخصوص پیست، امکانات استاندارد مازراتی MC20 هستند. این سوپرسپرت، از فناوری‌های مدرن برای اتصال گوشی هوشمند (Maserati Connect) به خودرو و امکانات نرم‌افزاری مرتبط با اینترنت نیز بهره می‌برد که تاکنون در تولیدات مازراتی، وجود نداشته است.
 
رونمایی از مازراتیMC20 ؛ سوپراسپرتی با موتور ۶۲۱ اسب بخاری و مدل برقی

آستانه قیمت مازراتی MC20 برای بازار جهانی، ۲۱۰ هزار دلار خواهد بود. این خودرو، با قیمت مناسب و عدم محدودیت در تیراژ تولید، چنانچه کیفیت فنی مناسب داشته باشد؛ رقیب مهمی برای سوپراسپرت‌های رقیب، شامل محصولات لامبورگینی و پورشه خواهد بود.

منبع:motor۱
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->