معاون بایدن بار دیگر حمایت واشنگتن از صهیونیست‌ها را تکرار کرد تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد
سرخط خبرها

دو نفکتش ایرانی حامل بنزین قاره آفریقا را به سمت ونزوئلا دور زدند

  • کد خبر: ۴۲۵۴۸
  • ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
دو نفکتش ایرانی حامل بنزین قاره آفریقا را به سمت ونزوئلا دور زدند
یک موسسه تخصصی آمریکایی در زمینه رهگیری کشتی‌های اقیانوس پیما اعلام کرده است ۲ نفتکش ایرانی در حال دور زدن قاره آفریقا برای رساندن بنزین به ونزوئلا هستند.
به گزارش شهرآرانیوز، موسسه ریسینیتو اکون که در زمینه رهگیری خطوط کشتیرانی فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که دو نفتکش با پرچم ایران در حال دور زدن آفریقا برای رساندن بنزین به ونزوئلا هستند.

این دو نفتکش به نام‌های فارست و فورچون هر کدام ۳۰۰ هزار بشکه بنزین از بندر عباس طی ماه گذشته بارگیری کرده و منابع آگاه می‌گویند، در حال انتقال این محموله به ونزوئلا هستند.  

کمبود حامل‌های انرژی در ونزوئلا در روز‌های گذشته به خاطر پایین بودن سطح تولید در این کشور آمریکای لاتین بدتر شده و حالا صف‌های طولانی برای دریافت سوخت در پمپ بنزین‌های این کشور ایجاد شده و نیاز ونزوئلا به واردات روز به روز بیشتر می‌شود.

ایران در ماه می‌و ژوئن نخستین گروه نفتکش خود را برای صادرات بنزین به ونزوئلا ارسال کرد. این سومین بار است که ایران طی ماه‌های گذشته بنزین به ونزوئلا ارسال می‌کند. دفعه قبل بنزین ایران توسط ۴ نفتکش یونانی در حال انتقال به ونزوئلا بود که توسط آمریکا ضبط شد.  

فارست و فورچون البته هنوز مقصدی برای محموله خود مشخص نکرده‌اند، اما انتظار می‌رود در روز‌های باقیمانده از ماه جاری وارد ونزوئلا شوند.

برخلاف این دو نفتکش یک نفتکش سوم که ماه پیش از بندر عباس بارگیری کرد تجهیزات ناوبری خود را خاموش کرده و همین امر باعث شده تا رهگیری آن مشکل شود.

منابع آگاه می‌گویند: با آنکه هنوز مشخص نیست مسیر حرکت این کشتی از کجا خواهد بود، اما محموله آن در حال انتقال به ونزوئلاست.  

دو منبع آگاه می‌گویند که این سه کشتی پیشتر برای دریافت مجوز برای عبور از کانال سوئز با مقامات این کانال مخابره کرده‌اند، اما در زمان‌بندی مقرر از این کانال عبور نکردند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->