چین: سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند اردوغان در دیدار هنیه: کلید صلح منطقه ایجاد دولت فلسطینی است انفجار یک خودرو در غرب کابل (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتقاد محمود عباس از اقدام آمریکا در سازمان ملل ۷۲ درصد از قربانیان غزه کودک و زن هستند | ۷۰۰۰ نفر زیر آوار هستند یک رزمنده دیگر حزب‌الله در راه قدس به شهادت رسید (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امشب در ۵۵ نقطه فلسطین اشغالی تظاهرات برگزار می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله مقاومت لبنان به مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در شلومی رئیسی: برخورد با عناصر توزیع محدود و خُرد مواد مخدر لازم است تغییر کتب درسی در عربستان و امارات برای جلب رضایت صهیونیست‌ها پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی هنیه در استانبول با اردوغان دیدار کرد آیت‌الله علم‌الهدی: ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد ۲۵۰ هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو
سرخط خبرها

بحرین هم برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توافق کرد

  • کد خبر: ۴۲۵۵۴
  • ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
بحرین هم برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توافق کرد
رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»

دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه (۲۱ شهریور/۱۱ سپتامبر) اعلام کرد بحرین و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی‌سازی روابط دست پیدا کرده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»

آمریکا، رژیم صهیونیستی و بحرین بیانیه مشترکی در این خصوص منتشر کردند. در این بیانیه آمده است: «این، گشایشی تاریخی برای پیشبرد صلح در خاورمیانه است. آغاز گفت‌‌وگوهای مستقیم میان این دو جامعه پویا و اقتصاد پیشرفت، تحول مثبت خاورمیانه را تداوم بخشیده و به افزایش ثبات، امنیت و رونق در منطقه منجر خواهد شد.». 

در ادامه این بیانیه آمده است: «ایالات متحده از بحرین بابت میزبانی کارگاه "صلح برای رفاه" که به منظور پیشبرد آرمان صلح، عزت و فرصت‌های اقتصادی برای فلسطینی‌ها روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۹ در منامه برگزار شد، قدردانی می‌کند.». 

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «اسرائیل تصریح کرد مطابق مفاد "چشم‌انداز صلح"، تمامی مسلمان‌هایی که در راه صلح قدم می‌گذارند می‌توانند از مسجد الاقصی بازدید به عمل آورده و در آن نماز بخوانند؛ ضمن آنکه سایر اماکن مقدس اورشلیم (بیت‌المقدس) به روی عبادت‌کنندگان صلح‌جوی تمامی ادیان باز خواهد بود.».

منبع: تابناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->