اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

بهره برداری از کارخانه نوآوری مشهد تا پایان آبان ۱۳۹۹

  • کد خبر: ۴۲۵۷۰
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
  • ۱
بهره برداری از کارخانه نوآوری مشهد تا پایان آبان ۱۳۹۹
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: آبان ماه امسال پروژه کارخانه نوآوری مشهد به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش شهرآرانیوز؛ بهمن ماه سال ۹۷ تفاهم نامه ایجاد دومین کارخانه نوآوری کشور در شهر مشهد بین شهردار این شهر و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امضا شد تا با هدف دریافت و اجرای ایده‌ها و نوآوری افراد مستعد و توانمند در خراسان رضوی بستری مناسب برای بروز خلاقیت گروه‌های ایده محور فراهم شود؛ پروژه‌ای که عملیات اجرای آن در محل سابق کارخانه کوکای مشهد، به مساحت ۳.۷ هکتار، کلید خورد تا مدیریت شهری مشهد، متفاوت از همه کلان شهر‌های کشور، بیش از گذشته به حمایت از صاحبان ایده و کسب وکار‌های جدید و نوآورانه بپردازد. براساس وعده‌های متولیان ساخت کارخانه نوآوری کمتر از ۶۰ روز دیگر تا تکمیل این پروژه باقی مانده است. به همین دلیل برخی از اعضای شورای شهر مشهد روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ۹۹ از این پروژه بازدید کردند تا پیشرفت فیزیکی بخش‌های مختلف آن را از نزدیک بررسی کنند.

تبدیل اموال راکد شهرداری به درآمد پایدار شهری

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد پس از بازدید از بخش‌های مختلف این پروژه در جمع خبرنگاران گفت: این فضا در گذشته به عنوان یک مرکز صنعتی در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ برای مشهدی‌ها شناخته شده و پس از انتقال این کارخانه به شهرک صنعتی مدت‌ها بلااستفاده باقی مانده بود و سرانجام به این نتیجه رسیدیم که این فضا را به یک مرکز نوآورانه تبدیل کنیم.
 
محمدحسین ویدیعی با بیان اینکه ۲ راهبرد اساسی را در کمیسیون اقتصادی از ابتدای دوره پنجم تدوین و پیگیری کردیم ادامه داد: یکی از این راهبرد ‎ها تبدیل اموال و دارایی‌های راکد شهرداری به یک درآمد پایدار شهری و دیگری کمک به رونق سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف کلان شهر مشهد است.
 
وی کارخانه نوآوری را بهترین مرکز برای صاحبان فکر و اندیشه دانست و افزود: صاحبان اندیشه‌های نوآورانه و اقتصادی می‌توانند به بهترین شکل از این فضا استفاده کنند.

۳۰ میلیارد رسید؛ ۳۰ میلیارد دیگر نیاز است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این بازدید با بیان اینکه تبدیل کارخانه کوکا به یک فضای نوآوری یکی از اقدامات خوب شورای پنجم است گفت: ایده تبدیل این فضا به کارخانه نوآوری با تجمیع نخبگان گرد یکدیگر می‌تواند در راستای اقتصاد و زندگی شهری مؤثر باشد و آن‌ها می‌توانند در حل مسائل شهری با رویکرد زندگی امروزه و فناوری‌های روز گام بردارند.

بتول گندمی درباره اعتبار این پروژه تصریح کرد: در بودجه امسال ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده بودیم که در آنالیز صورت گرفته بخشی از آن برای فضای کارخانه نوآوری و بخش‌هایی برای فضای سبز که حدود یک سوم را به خود اختصاص داده، لحاظ شده است.
 
وی بیان کرد: علاوه بر آن در بستر این پروژه پیاده روسازی پیرامونی این مجموعه صورت گرفته است. طی گفت وگویی که با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد داشتیم بنا شد اگر مبنا اتمام این پروژه باشد، با توجه به افزایش بهای خدمات، این پروژه نیازمند جذب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است و احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.
 
گندمی با اشاره به اینکه آبان ماه امسال این پروژه به بهره برداری خواهد رسید، افزود: آقای آل شیخ نگاه بسیار خوبی به مسائل شهری و این گونه مباحث داشتند و از رسیدن به این جایگاه در مورد کارخانه نوآوری احساس خشنودی می‌کنیم.

۱.۲ هکتار فضای سبز در کارخانه نوآوری

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در حاشیه این بازدید گفت: کارخانه نوآوری به واسطه ایده پیشتاز آقای آل شیخ کلید خورد و هم اکنون در مسیر هفتاددرصدی پیشرفت فیزیکی قرار دارد. آیدا مهربان افزود: این مکان با تأمین ۳ وجه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی، یکی از اصلی‌ترین نماد‌های توسعه پایدار شهر مشهد خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه از نظر زیست محیطی این پروژه دارای عرصه فضای باز زیادی است و حدود ۱.۲ هکتار آن به طور ویژه به فضای سبز اختصاص داده شده است، گفت: همچنین در این پروژه از مباحث مربوط به انرژی‌های پاک و نویافته نیز بهره‌مند شده ایم و با نصب پنل‌های خورشیدی در سقف ساختمان، امکان تولید ۱۵۰ کیلو وات برق در ساعت فراهم خواهد شد.
 
وی بیان کرد: این مکان از نظر اجتماعی سبب ایجاد امنیت روانی، محیطی و فیزیکی می‌شود و با توجه به نزدیکی آن به دانشگاه فردوسی، می‌توان در آینده نزدیک آن را به عنوان منطقه فناوری مشهد معرفی کرد. مهربان درباره وجه توسعه اقتصادی این پروژه اظهار کرد: این فضا در حال تبدیل به یک محل کسب وکار برای شرکت‌های جوان، دانش بنیان و استارت آپ هاست که با تجاری سازی محصولات به خوبی می‌توانند از این فضا برای تولید و کسب وکار استفاده کنند.

گامی برای پیوند فرهنگی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در جریان بادید از مؤسسه فرهنگی هنری فارسی زبانان (آیتا)، گفت: ایجاد مؤسسه فرهنگی هنری فارسی زبانان (آیتا) گامی در راستای ایجاد پیوند فرهنگی است. گندمی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته در این راستا با همراهی نماینده یونسکو در ایران، ایجاد مؤسسه فرهنگی هنری فارسی زبانان (آیتا) میان ۳ کشور ایران، تاجیکستان و افغانستان در شهر مشهد است.
 
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز در حاشیه این بازدید گفت: ایجاد مؤسسه فرهنگی هنری فارسی زبانان (آیتا) شهر مشهد را به مقری برای فعالان فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان تبدیل می‌کند. مهربان افزود: هدف از ایجاد این مؤسسه ایجاد فضایی برای حضور فعالان ادبی، فرهنگی و هنری میان ۳ کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرضیه ایزدپناه
Germany
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارخانه نوآوری مشهد در سایت رسمی به آدرس http://ifmashhad.ir مراجعه کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->