مروری بر مشکلات پیش رو سهام داران پدیده در تخصیص سهام

  • کد خبر: ۴۲۷۰۵
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
مروری بر مشکلات پیش رو سهام داران پدیده در تخصیص سهام
بیش از ۱۵ هزار سهام‌دار گشان هنوز در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند و بیش از ۲۰ هزار سهام‌دار نماد گشان برای تخصیص سهام به پیگیری نیاز دارند.
مسعود سلطانی | شهرآرانیوز؛ بیش از ۱۵ هزار سهام‌دار گشان هنوز در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند و بیش از ۲۰ هزار سهام‌دار نماد گشان برای تخصیص سهام به پیگیری نیاز دارند. این خبری است که روز گذشته مدیرعامل پشتیبانی سهام شرکت توسعه گردشگری پدیده شاندیز اعلام کرد و گفت: طی مکاتبات اخیر با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره بررسی آخرین وضعیت ۳۲ هزار سهام‌دار گشان که هنوز سهام به آن‌ها تخصیص نیافته، موارد متعددی شناسایی و اعلام شد.
 
حمید روحبخش ادامه داد: در وهله اول مشاهده شد که بیش از ۱۵ هزار کد معاملاتی تاکنون اقدامی برای سجامی شدن انجام نداده‌اند و بدین‌وسیله از این‌عزیزان درخواست می‌شود دراسرع وقت، برای تخصیص سهام، فرایند سجامی شدن را با مراجعه به سایت sejam.ir آغاز کنند و تا مرحله نهایی اقدامات را به انجام رسانند.

مدیرعامل مؤسسه پشتیبانی سهام با بیان اینکه در طبقه‌بعدی مشاهده شد که بیش از ۵۰۰۰ کد معاملاتی اقدامات اولیه را برای سجامی شدن انجام داده‌اند، افزود: این‌افراد مراحل را تا نهایی شدن فرایند سجامی طی نکرده‌اند و کار در مراحل مختلف متوقف شده است و نیاز به پیگیری از سامانه سجام دارد. بدین‌وسیله از این‌عزیزان نیز در خواست می‌شود به سامانه سجام مراجعه کنند و از نوع نقص مطلع شوند و برای رفع نقص اقدام کنند.

روحبخش تصریح کرد: در این‌فهرست در حدود ۱۲ هزار کد معاملاتی مراحل سجامی شدن را به صورت کامل طی کرده‌اند که طی مکاتبه اخیر، میزان مالکیت هریک به شرکت سپرده‌گذاری اعلام شد و امیدواریم تا پایان شهریورماه سهام به کد معاملاتی این سهام‌داران گرامی تخصیص یابد.

سهام شرکت گردشگری پدیده شاندیز، با نماد «گشان»، ۲۰ اردیبهشت‌ماه، با قیمت هر سهم ۱۴ هزار تومان، در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران گشایش یافت و از آن زمان تاکنون، بعد از پشت سر گذاشتن نوسانات قیمتی و تجربه سقف قیمت ۳۰ هزار تومانی، اکنون ۲۴ هزار و ۸۷۷ تومان در تابلو بازار سرمایه قیمت دارد. البته معاملات این‌سهم از ۲۹ مردادماه به دلیل انتشار اطلاعات با اهمیت در زمینه افزایش سرمایه از محل سود انباشته به دستور سازمان بورس بسته شده است.

به نظر می‌رسد فرایند افزایش سرمایه و تخصیص سهام جایزه به سهام‌داران شرکت پدیده با توجه به ثبت‌نام نکردن برخی از سهام‌داران در سامانه سجام با مشکلاتی همراه شده باشد. با‌این‌حال براساس اطلاعیه سازمان بورس، معاملات در این‌نماد باید از تاریخ ۳۰ شهریورماه آغاز شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->