نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

سعید معروف نرفته برگشت!

  • کد خبر: ۴۲۷۱۵
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
سعید معروف نرفته برگشت!
در تصمیمی عجیب ورود خارجی‌ها به سوپرلیگ والیبال چین برای فصل آینده ممنوع اعلام شد تا کار سعید معروف بدون حتی یک بازی در این کشور به پایان برسد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ تابستان سال گذشته بود که سعید معروف تصمیم گرفت به پیشنهاد چشمگیری که از سوپرلیگ چین دریافت کرده بود، پاسخ مثبت بدهد. آن مقطع هیچ خبری از کرونا نبود و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران که هنوز در دوره بازی‌های ملی به سر می‌برد، قصد داشت در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ خودش را وارد چالش جدیدی کند.
 
آن‌طور که رسانه‌های چینی خبر داده بودند، قرارداد ستاره والیبال ایران با تیم بایک‌موتورز، او را به یکی از گران‌ترین بازیکنان لیگ این کشور تبدیل کرد. شاید در آن مقطع نه‌تن‌ها معروف، بلکه کسی فکر نمی‌کرد که مغز متفکر والیبال ایران حتی تا یک سال بعد از عقد قرارداد هم نتواند برای تیمش به میدان برود. با اینکه قرار بود در پاییز سوپرلیگ والیبال چین با حضور ستاره‌هایی همچون اندرسون، اوروش کواچویچ، سعید معروف و جردن لارسون استارت بخورد، با تصمیم فدراسیون والیبال این کشور رقابت‌ها چند ماه به‌خاطر کمک به تیم ملی والیبال چین به تعویق افتاد. چینی‌ها در روز‌های ابتدایی سال‌۲۰۲۰ میلادی میزبان مسابقات انتخابی المپیک بودند؛ مسابقاتی که فقط تیم قهرمان آن جواز صعود به توکیو‌۲۰۲۰ را کسب می‌کرد.
 
سعید معروف هم از این فرصت استفاده کرد و به کمک تیم ملی والیبال ایران آمد تا همراه با دیگر‌هم‌بازیان خود به چین سفر کند. حضور معروف با تیم ملی ایران در چین برای او خوش‌یمن بود و به کسب سهمیه المپیک توکیو منجر شد. کاپیتان تیم ملی برای همراهی تیم بایک‌موتورز به ایران بازنگشت و خودش را به اردوی این تیم رساند. تنها چند روز تا آغاز سوپرلیگ والیبال چین در ماه فوریه (بهمن‌ماه) باقی مانده بود که شیوع ویروس کرونا در چین خیلی جدی شد و مسابقات تا اطلاع ثانوی به تعطیلی رفت. با اینکه چند‌هفته‌ای سعید معروف در تمرینات بایک‌موتورز شرکت کرد، اما کرونا آن‌قدر گسترش پیدا کرد تا اینکه هم کاپیتان تیم ملی والیبال ایران و هم دیگر‌خارجی‌های لیگ چین مجبور به ترک این کشور شوند.
 
کرونا به‌تدریج باعث تعطیلی تمامی مسابقات ورزشی از جمله لیگ‌های والیبال در سراسر جهان شد تا نه‌تن‌ها معروف، بلکه سایر ستاره‌های والیبال هم خانه‌نشین شوند. پاسور تیم ملی ایران البته ترجیح داد این دوره را در کشور آمریکا سپری کند. البته به گفته خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی، که ارتباط نزدیکی با او دارد، معروف تمریناتش را به‌صورت شخصی دنبال می‌کرد. با اینکه لیگ بسکتبال چین بعد از مدتی توقف با حضور بازیکنان خارجی از سر گرفته شد و حتی حامد حدادی از ایران هم در این مسابقات حاضر بود، اما در والیبال سخت‌گیری بیشتری به عمل آمد و در‌نهایت لیگی که قرار بود پنج‌شش‌ماه به طول بینجامد، طی ۲ هفته و بدون حضور بازیکنان خارجی برگزار شد.
 
معروف هم که تحت قرارداد تیم بایک‌موتورز چین بود، در این مدت به تیم دیگری نرفت تا بیش از یک‌سال از آخرین بازی ستاره والیبال ایران در رده باشگاهی بگذرد. حالا هم خبر رسیده که اعضای هیئت‌مدیره لیگ والیبال چین تصمیم گرفتند که لیگ فصل آینده این کشور نیز بدون بازیکنان خارجی برگزار شود؛ خبری که به‌معنای جدایی قطعی سعید معروف از بایک‌موتورز است. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که سعید معروف بعد از اینکه در پایان فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ از تیم سیه‌نا ایتالیا جدا شد، هنوز نتوانسته است برای هیچ تیم باشگاهی به میدان برود و هم‌اکنون تقریبا همه تیم‌های ایرانی و خارجی هم بازیکنان مدنظر خود برای فصل جدید را جذب کرده‌اند.
 
حتی لیگ والیبال ایران مثل خیلی از کشور‌های اروپایی آغاز شده و دیگر باشگاهی به جذب بازیکن فکر نمی‌کند. این شاید بدترین اتفاق برای کاپیتان تیم ملی والیبال ایران باشد که باید مسیر جدایی از لیگ چین را بدون حتی یک بازی برای تیم بایک‌موتورز در پیش بگیرد و آینده نامشخصی هم خواهد داشت. باید دید بالاخره چه زمانی و با چه تیمی طلسم بازی‌کردن سعید معروف در تیم‌های باشگاهی شکسته خواهد شد.
منبع: ورزش 3
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->